Overige vragen over de stoelen; bv piepen, zithoogte enz

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
giligang
Engine off
Type: 1.8i GDI
Bouwjaar: 2002

Re: Overige vragen over de stoelen; bv piepen, zithoogte enz

Bericht door giligang » zo 13 mei 2018, 13:41

hervelt schreef:
wo 09 mei 2018, 15:19
Kan goed zijn dat Volvo "dikker" in de airbags zit dan Mitsubishi.
Volvo is altijd al heel erg op veiligheid georiënteerd en innoverend bezig geweest.

Je kan wel een CEM hebben maar alle daarom aangesloten apparatuur moet wel ingeprogrammeerd worden/zijn.
De CEM software zal zeker niet 1 op 1 hetzelfde zijn als van Volvo.
Ik heb net contact gehad met iemand op het Mitsu-forum. Hij heeft me het een en ander uitgelegd en ik ben tot de conclusie gekomen dat Phase 1 stoelen toch echt wel de makkelijkere optie zijn. Dus het is maar goed dat de set die ik op het oog had, ook Phase 1 is. Daarmee is het alleen een kwestie van de SRS stekker onder de stoelen voorzien van een weerstandje, zodat het SRS lampje niet blijft branden. En daarmee is het alleen een kwestie van alles monteren. Binnenkort wordt het dus even een ritje naar Friesland om die mooie set stoelen op te halen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003

Bericht door hervelt » ma 14 mei 2018, 22:47

Zitten die stoelen in een auto die wordt gesloopt ?
Ik vind ze nogal "verwaarloosd" overkomen. (Krik in de auto ?)

De foto's zijn ook niet scherp.
Ik zou wat duidelijkere foto's vragen van vooral de bestuurders stoel. (In de buurt van de gordel)
Die zijn altijd het snelst beschadigd of doorgesleten.

Weerstandje plaatsen is me duidelijk maar behoud je dan ook nog de werking van de stoel airbags ?
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)

giligang
Engine off
Type: 1.8i GDI
Bouwjaar: 2002

Bericht door giligang » di 15 mei 2018, 02:25

hervelt schreef:
ma 14 mei 2018, 22:47
Zitten die stoelen in een auto die wordt gesloopt ?
Ik vind ze nogal "verwaarloosd" overkomen. (Krik in de auto ?)

De foto's zijn ook niet scherp.
Ik zou wat duidelijkere foto's vragen van vooral de bestuurders stoel. (In de buurt van de gordel)
Die zijn altijd het snelst beschadigd of doorgesleten.

Weerstandje plaatsen is me duidelijk maar behoud je dan ook nog de werking van de stoel airbags ?
Ik kan de set voor € 75 overnemen, dus ik verwacht sowieso geen nieuwe stoelen. De auto waar de set uitkomt gaat niet naar de sloop, maar wordt wel voor onderdelen verkocht. Ik denk dat het daarom nogal rommelig over komt. Maar inmiddels heb ik waarschijnlijk een andere set voor ogen, ik moet hier nog foto's ontvangen, maar wat me er over verteld is, heeft me wel enthousiast gemaakt!

Plaats reactie