Alles over de deuren vervangen uitwisselbaar opening enz

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Vervangen portier, folie in het portier?

Bericht door kiwi »

Ik sta op het punt komend weekend een portier rechts voor te vervangen, vanwege schade op het aanwezige exemplaar. Op de sloop een mooi uitziend exemplaar op de kop getikt, al moet ik wel het raam, interieur en spiegel overzetten.

Qua interieur vervangen heb ik een mooie how-to gezien, spiegel is ook wat boutjes en stekkertjes werk. Maar het portier wat ik nu hier binnen heb staan heeft ook geen folie aan de binnenzijde zitten, hooguit wat kit resten. Het raam mechanisme (electrisch) werkt goed, rubbers zien er overal goed uit. Slot nog niet getest, anders moet ik dat ook overzetten. (ik bedenk me nu, om de zelfde sleutel te kunnen gebruiken moet het slot wel om gezet worden... :tumbdown )

Nu de vragen: waar dient dit folie voor (vochtwering)? Hoe vervang ik dit? Kan dit desnoods van een plastic zak gemaakt worden (bij wijze van spreken)?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Koen is Sleeping
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
14
Locatie: Etten-Leur

Re: Vervangen portier, folie in het portier?

Bericht door Koen is Sleeping »

Antwoord op je laatste vraag:
Ja, kan je gewoon een vuilniszak oid voor gebruiken, zolang deze geen vocht door laat.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Vervangen portier, folie in het portier?

Bericht door Wouter »

Je zet de greep over en niet het slot, neemt niet weg dat het een geduld klusje is met al die actuators, stangetjes en bedrading.

Groetjes Wouter
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Alles over de deuren vervangen uitwisselbaar opening enz

Bericht door huub1 »

Wie weet of de deuren van een s40 fase 2? bouwjaar 2004 ook in een fase 1 bouwjaar 11-11-1999 passen?
Mijn deuren zijn voorzien van electrische ramen, kan ik ook een deur kopen die dat niet is en dit el. gebeuren ombouwen.
B.v.d.
Huub

Wie weet deuren te koop?
Laatst gewijzigd door huub1 op za 19 jun 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: deuren fase1

Bericht door corhog »

Marieke heeft fase 2 deuren in haar T4( in elk geval 1 )
Uit haar dagboek http://volvo40forum.nl/forum/posting.ph ... 14&p=78778
marikeklein schreef:Bij deze nog wat foto's met de craters en de achterramen in de folie. Nu nog de deur vervangen (hebben we trouwens al staan) en klaar is de V voorlopig.

http://i579.photobucket.com/albums/ss23 ... vo/v10.jpg

http://i579.photobucket.com/albums/ss23 ... vo/v17.jpg

http://i579.photobucket.com/albums/ss23 ... vo/v11.jpg

http://i579.photobucket.com/albums/ss23 ... lvo/v3.jpg
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: deuren fase1

Bericht door Wouter »

Marike heeft een phase 2 rechter passagiers deur in haar phase 1 auto.

Het past geloof ik niet helemaal, kleur is net iets anders en de stootstrip zit op een andere hoogte.
PM Marike en vraag om wat detail foto's.

Groetjes Wouter
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: deuren fase1

Bericht door marikeklein »

Hai Huub,

Zoals Cor al aangeeft heb ik op de rechter zijde 1 phase 2 deur erop zitten. Op zich zijn de vormen van de deur wel gelijk maar de stootstrip loopt bij phase 2 niet meer door op het voorscherm en zit hoger. Zoals je kan zien op de eerste foto is de kleur ook anders. Dus dat gaat niet lukken, helaas. Wij hebben er nu ook een andere deur bijgekocht die wel van phase 1 is, maar nog geen tijd gehad om hem in te bouwen. Succes met de zoektocht naar een mooi en betaalbaar exemplaar. Dat was bij ons ook een flinke klus.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: deuren fase1

Bericht door huub1 »

Hoi Marieke.
Als het alleen een kwestie is van de strip hoger plaatsen is dat geen probleem die zit toch gelijmd denk ik net als die van fase 1 die van mij, blijft de vraag natuurlijk of de vouwen in de deuren even hoog zitten. En hoe is het met de rest van de pasvorm is dat goed. En hoe met de electr. ramen enig idee?
Ik weet vele vragen maar ik wil wel de goede hebben natuurlijk.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: deuren fase1

Bericht door R.O.B »

Bij de phase 2 zou de strip niet alleen gelijmd zitten, maar ook in de deur vast zitten met pinnen.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: deuren fase1

Bericht door huub1 »

Als dat zo is dan zijn ze inderdaad niet uitwisselbaar.
Dank je wel.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: deuren fase1

Bericht door krismazur »

Mits je alle 4 vervangd, is wel mogenlijk :vertag
Just call me Kris

Afbeelding
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: deuren fase1

Bericht door huub1 »

Dan moet je ook de spatborden vernieuwen :tumbdown want daar zit die strip ook op gemonteerd.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: deuren fase1

Bericht door marikeklein »

maar ook al zou je de strip wel kunne vervangen, volgens mij is de kleur anders. Ik heb zelf kleur 332 en de deur phase 2 is veel donkerder. Auto is met mijn vriend mee een rondje wielrennen in Wageningen, dus ik zal vanavond even kijken hoe de strip bevestigd is. De rondingen zijn verder gelijk. Met het ombouwen van het electrische raam heb ik geen ervaring. Ik heb er een gekocht met elecc. raam erin.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: deuren fase1

Bericht door huub1 »

Marieke.
Ik heb liever een afwijkende kleur dan een deur die niet past of waarvan de strip niet overeen komt.
Fijn dat je de moeite wilt nemen om even te kijken, als je het tenminste kan zien hoe de strip bevestigd is.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: deuren fase1

Bericht door huub1 »

Nou vandaag naar auto Rima gegeaan en 2 deuren gekocht in dezelfde kleur als de mijne.
Maar de strippen zitten ook lager bij deze deuren die van een auto van 2000 afkomen en bovendien zijn de vormen van de strip ook anders dan mijn oude strips, eens kijken hoe ik dat ga oplossen, of nieuwe kopen voor aan de linkerkant en dan meteen hoger plaatsen of bij de nieuwe deuren de strippen omlaag plaatsen. Bovendien zitten bij de nieuwe deuren chrome handvatten gemonteerd en is de schelp in kleur gespoten, dus daarom zoek ik 2 chrome handvatten voor de linker deuren en dan spuit ik de schelpen ook in kleur mee. Wat een problemen allemaal en dat door een dronken idioot. :swear
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: deuren fase1

Bericht door krismazur »

Was toch iemand op het forum die 6 chromen handvatten te koop had :vertag
ff checken
Just call me Kris

Afbeelding
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: deuren fase1

Bericht door hcaluwe »

krismazur schreef:Was toch iemand op het forum die 6 chromen handvatten te koop had :vertag
ff checken
Koen heeft er 4 tekoop , in kleur maar zijn wel van een engelse auto afkomstig :tumbup
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Alles over voor / achter deur vervangen / uitwisselbaar

Bericht door marikeklein »

Ik ben dus bezig om een andere passagiersdeur te monteren, maar wat is de makkelijktste manier om deze los te halen? Ik ben al bezig om het voorscherm te demonteren, want anders kan je volgens mij met geen mogelijkheid bij de bouten die in de scharnieren van de deur zitten. Op welke plekken zit het voorscherm vast? Heb nu aardig wat bouten los, maar heb het idee dat hij nog ergens vastzit. Graag wederom jullie antwoord.

Alvast bedankt.
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Hoe makkelijk voordeur vervangen?

Bericht door marikeklein »

Is inmiddels niet meer nodig, deur zit erin en werkt naar behoren.

Ik was een beetje op het verkeerde been gezet omdat aan de deur die ik had gekocht de scharnieren zaten. Hierdoor ging ik ervan uit dat ik de deur bij de plaat die in de auto zit los moest maken. Na bijna alle schroeven van het voorscherm te hebben losgehaald, kwam ik bij diegene die onder de auto zitten. Hier zat nog zo dik Tectyl overheen, ze waren nog nooit losgeweest. Er is al eens een andere deur in de auto gezet, dus er moet een andere manier zijn. Toen even goed gekeken. Bleek dat ik gewoon de schroeven die in de deur zitten los kon maken. Ja, ik blijf natuurlijk blond :-D . Pinnetje van deurdranger eruit getikt, schroeven los gedraaid en los was de deur. Kabelboom eruit, in andere deur gezet, gekeken of alles het deed en de andere deur in omgekeerde volgorde weer vastgezet. Klaar is Marike.
Laatst gewijzigd door marikeklein op do 15 jul 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe makkelijk voordeur vervangen?

Bericht door krismazur »

Goed gedaan meid :tumbup :D
Just call me Kris

Afbeelding
Plaats reactie