Alles over Isofix

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Mouzzz

Alles over Isofix

Bericht door Mouzzz »

Is er iemand die ervaring of kennis heeft van het achteraf monteren van Isofix beugels?
Het gaat om een fase1 V40 uit 04-2000.

Ik wil namelijk maximaal veiligheid voor mijn zoontje in de auto hebben. Ik heb de dealer al geinformeerd en wist mij te vertellen dat het wel kon, maar nu niet meer. Hij heeft me ook een paar volvo nummers gegeven, maar heb geen idee waar ik die voor kan gebruiken.

Greetz
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Achteraf Isofix monteren

Bericht door Volvodriver86 »

De nummers zullen onderdelen nummers zijn. Waarschijnlijk van isofix. Raar dat de dealer zegt het wel kon maar nu niet meer. Dat zou dan beteken dat er geen onderdelen van verkrijgbaar zijn. Probeer het anders bij een andere dealer want op gebied van dit soort informatie zit er ook bij de dealers een wereld van verschil in.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar Volvo heeft namelijk ook nog voor auto's zonder isofix een systeem. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 213282.htm kijk hier even. Verder op de site staan nog meer Kinderveiligheidspunten. Succes!
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Mouzzz

Re: Achteraf Isofix monteren

Bericht door Mouzzz »

Volgens diverse berichten op het net is Volvo eind 1999 begonnen met Isofix standaard in te bouwen bij elke nieuwe auto. Mijn auto is uit 04-2000, dus je zou zeggen dat er een achter afmontage mogelijk moet zijn. De dealer kon de onderdelen niet meer bestellen vanwege het verouderde model auto..??

Dit zijn de nummers:
8641632, dit is een frame
8641714, dit is een support
9488822, dit is de mounting guide

Kan iemand hier wat mee. Die mounting guide zou ik graag onder ogen willen zien...

En het verschil in dealers, bedoel je dan Volvo onderling of elke andere dealer?
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Achteraf Isofix monteren

Bericht door Volvodriver86 »

Mouzzz schreef:Volgens diverse berichten op het net is Volvo eind 1999 begonnen met Isofix standaard in te bouwen bij elke nieuwe auto. Mijn auto is uit 04-2000, dus je zou zeggen dat er een achter afmontage mogelijk moet zijn. De dealer kon de onderdelen niet meer bestellen vanwege het verouderde model auto..??

Dit zijn de nummers:
8641632, dit is een frame
8641714, dit is een support
9488822, dit is de mounting guide

Kan iemand hier wat mee. Die mounting guide zou ik graag onder ogen willen zien...

En het verschil in dealers, bedoel je dan Volvo onderling of elke andere dealer?
Voor de nummers raadpleeg even het vadis topic hier kan iemand je waarschijnlijk wel verder helpen met de nummers. Met verschil in dealers bedoel ik dat de onderlinge volvo dealers verschillen. De ene dealer doet meer moeite voor je betreft onderdelen dan de ander.
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Mouzzz

Re: Achteraf Isofix monteren

Bericht door Mouzzz »

ik heb inmiddels een montageset binnen via de dealer.
Deze is voor achter de bijrijderskant met een duidelijke montagehandleiding. Ik ga van het weekend aan de slag! :tumbup

Het bestelnummer is:
30618-093 (links), 30618-404 (rechts) beide kosten € 41,07 in.btw


Laat wel weten als het gelukt is. :D
Mouzzz

Re: Achteraf Isofix monteren

Bericht door Mouzzz »

Tis gelukt. :tumbup

Nu nog de stoel aanschaffen...

Edit 30 oktober
Het is nu helemaal voor elkaar!
Gebruikersavatar
niba40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 08:18
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: zaanstad

ervaring met het plaatsen van isofix kinderstoeltjes

Bericht door niba40 »

heeft iemand ervaring met het plaatsen van isofix kinderstoeltjes achter in de s/v 40?
peukiemon
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1113
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:03
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2020
Roepnaam: Daniel
Locatie: Groningen

Re: kinderzitjes

Bericht door peukiemon »

Ik heb het zelf toen ook overwogen maar heb toch het normale systeem gebruikt.
Ik zag er niet erg veel voordeel (extra duur) in.
Gewone stoeltjes zitten ook muurvast en wat in sommige test naar voren kwam was dat gewone stoeltjes er
vaak beter uit kwamen dan de isofix stoeltjes.
Afbeelding
V40 rood 1.8 - '96 (Total-loss)
V40 Panama Yellow 2.0T - '00
Mitsubishi Outlander Invite+ 2.0 - '06
Lexus CT200H Ultimate Edition
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Isofix vraagje.

Bericht door Driver-X »

In Oktober verwachten we ons eerste kindje, dus ik ben me maar eens gaan verdiepen in kinderstoeltjes.

Ik heb ontdekt dat er in onze volvo's een isofix systeem geplaatst kan worden (sommige hebben dit al als optie volgens mij)
Zijn er hier mensen die het systeem hebben, en wat is jullie ervaring hiermee, en wat ben je verder nog nodig?
Voor zover ik heb kunnen vinden is de voorbereiding niet meer dan 2 beugeltjes aan de achterbank, dan heb je waarschijnlijk nog een maxi cosi systeem nodig?
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Alles over Isofix

Bericht door Driver-X »

Heeft iemand ervaring met het isofix systeem?
Is het wat, of is het overbodige luxe?
DrumTheater
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 jan 2012, 21:01
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Den Haag

Re: Alles over Isofix

Bericht door DrumTheater »

In verband met de komst van ons eerste kind wil ik isofix gaan monteren in onze v40 uit 1996.
Ik heb op een Engels forum gelezen dat je bij een phase 1 in het chassis moet boren om de beugels te kunnen bevestigen. Dat zie ik niet zo zitten.
De how to handleiding op dit forum heb ik gelezen, maar ik vraag mij af of dit bij mij ook zo zou gaan.
Heeft iemand ervaring met isofix in een phase 1?
V40 2.0 1996
DrumTheater
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 jan 2012, 21:01
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Den Haag

Re: Alles over Isofix

Bericht door DrumTheater »

Inmiddels heb ik contact gehad met Volvo Nederland en die heeft aangegeven dat het mogelijk is om de beugels te monteren. Het betreft het op dit forum al vaker vermelde onderdeelnummer 30618404.
V40 2.0 1996
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Iso-fix vraagje

Bericht door Driver-X »

Ik heb 2 jaar terug in onze V Iso-fix beugels gemonteerd, enkel aan de rechterzijde.
Maar nu vroeg ik me af of er voor de andere kant ook Iso-fix beugels te krijgen zijn, misschien kan iemand met Vadis ofzo duidelijkheid geven?
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Alles over Isofix

Bericht door daan27 »

Wie heeft er een isofix setje over die hij aan mij kwijt wil? :tumbup
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
dabutcha76
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 11:20
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2000
Locatie: Enschede

Re: Alles over Isofix

Bericht door dabutcha76 »

Daan27, beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik heb net vandaag met mijn dealer gebeld en die kon nog gewoon leveren. Setje is iets van 45 euro, half uurtje montage erbij (maar dat kan je natuurlijk ook zelf doen). Snijders in Oldenzaal.

Nu we toch een draadje tot leven aan het wekken zijn: heeft iemand enig idee hoe het zit met de Isofix bases en stoeltjes die volgens de website van de fabrikanten (Maxi Cosi, Römer) pas in de S40 vanaf augustus 2001 zouden passen?

Ik laat er nu zo'n Isofix-constructie in zetten, maar 't zou toch zonde zijn als het vervolgens net niet past. Ik vermoed dat het een kwestie is van niet officieel getest/niet officieel gecertificeerd, want er zit volgens mij zit tussen mijn 'tussenmodel' Phase I/Phase II (medio 2000) en het model uit augustus 2001 niet zo veel verschil? Ideeën welkom :)
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Alles over Isofix

Bericht door daan27 »

Bedankt voor je reactie. Ik ga me eens verdiepen in die stoeltjes. Snap er nog weinig van eigenlijk. Ik dacht dat alle maxi cosi stoeltjes gewoon op zo'n isofix klik systeem pasten toch? Ik heb een V uit 2003 en daar zit ook standaard geen isofix in. Beetje matig van volvo
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Alles over Isofix

Bericht door volvoS40 »

dat matige valt wel mee.....
In veel wagens (nu nog steets) worden ze "niet" standaard in geleverd.

"Vanaf februari 2011 is het wettelijk verplicht om het systeem in een minimum aantal stoelen van alle nieuwe auto's te integreren."

En ook daar ging iets niet goed... want in de audi A4 kwamen klanten ook mooi van een koude kermis thuis, toen ze (stond wel "standaard" in de brochure) een na rekening kregen voor een paar ISOFIX beugels. Het betrof een fout, en was een optie... (audiforum, rubriek uit 2012)

Code: Selecteer alles

Consumentenbond :
Nadelen
•Tegenwoordig zijn autofabrikantenverplicht om ISOfix-bevestigingspunten achter in auto's aan te brengen. Maar lang niet alle oudere auto's hebben ISOfix-bevestigingspunten.
•De meeste ISOfix-autostoeltjes zijn niet universeel goedgekeurd: je moet in de handleiding of op internet nazoeken of het gebruik van het stoeltje voor jouw type auto goedgekeurd is.
•Over het algemeen zijn de autostoeltjes duurder dan autostoeltjes die je bevestigt met autogordels.

Voordelen:
Voordelen
•In principe is de montage in de auto met ISOfix eenvoudiger dan met de gordel. Het derde bevestigingspunt (zie hieronder) kan het bevestigen van het autostoeltje helaas toch nog lastig maken. 
•Kans op onjuiste bevestiging is kleiner dan bij bevestiging met de autogordel. Controleer wel altijd of het autostoeltje goed is vastgeklikt. 
•Er zit weinig speling in dit bevestigingssysteem omdat het autostoeltje direct aan de auto vastzit. Dit is over het algemeen veiliger. Uit onze test blijkt dat Isofix-stoeltjes over het algemeen iets beter scoren bij frontale botsingen en botsingen van opzij dan autostoeltjes met gordelbevestiging. Bij groep 0 stoeltjes zijn de verschillen niet zo groot, maar bij groep 1 stoeltjes zijn de verschillen duidelijk zichtbaar. Een uitzondering hierop vormt een groep 1 stoeltje met vangtafel: dit stoeltje wordt met de gordel vastgezet, maar biedt toch zeer hoge bescherming. De tot dusver geteste autostoeltjes met ISOfix-bevestiging bieden een hoog veiligheidsniveau. 
Hier nog een link van de ANWB.
5 vragen over ISOFIX

Er heerst btw wel meer onduidelijkheid over dit systeem, in dat geval is google je grootste vriend.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
dabutcha76
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 11:20
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2000
Locatie: Enschede

Re: Alles over Isofix

Bericht door dabutcha76 »

@Daan: als ik op de site van Maxi Cosi kijk, zie je als je doorklikt naar de V40 5 deuren (2002), kan het weer niet met gordel en isofix (http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/car-fitting.aspx)

Ik ben vanochtend even met de rolmaat in de weer geweest, en als ik kijk naar de kenmerken van de FamilyFix (http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten ... tures.aspx) zou het met de diepte (56cm) en hoogte (32-49cm) volgens mij met ~2cm marge moeten passen. Ik sluit niet uit dat ik, nadat ik de isofix erin heb zitten, gewoon een setje bestel bij een of andere kinderstoeltjestoko en het terugstuur als het toch niet blijkt te passen.

Het rare is ook dat de "officiële" Volvo-stoeltjes ook op een Isofix-base lijken te (kunnen) staan, zie bijvoorbeeld http://vstorenederland.nl/sedans/S40_-0 ... uct_id=314 - en die zijn blijkbaar wel weer geschikt voor pre-'04 modellen. Ik snap er inmiddels geen hout meer van, en de betere wederhelft begon al over een V70 - dus het kan zijn dat ik de strijd staak en voor zo'n slagschip ga ;-)
Gebruikersavatar
volvo040
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Eindhoven

Re: Alles over Isofix

Bericht door volvo040 »

Zojuist met de dealer gebeld en voor rechtsachter (achter bijrijdersstoel) de ISOFIX beugel besteld.

Zoals eerder vermeld bestelnummer 30618-404 (rechts, dus achter bijrijdersstoel)
bestelnummer 30618-093 (links, dus achter chauffeur)
Kost €45,- per set/kant

Volgende week maandag is die binnen :-D
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Alles over Isofix

Bericht door daan27 »

dabutcha76 schreef:@Daan: als ik op de site van Maxi Cosi kijk, zie je als je doorklikt naar de V40 5 deuren (2002), kan het weer niet met gordel en isofix (http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/car-fitting.aspx)

Ik ben vanochtend even met de rolmaat in de weer geweest, en als ik kijk naar de kenmerken van de FamilyFix (http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten ... tures.aspx) zou het met de diepte (56cm) en hoogte (32-49cm) volgens mij met ~2cm marge moeten passen. Ik sluit niet uit dat ik, nadat ik de isofix erin heb zitten, gewoon een setje bestel bij een of andere kinderstoeltjestoko en het terugstuur als het toch niet blijkt te passen.

Het rare is ook dat de "officiële" Volvo-stoeltjes ook op een Isofix-base lijken te (kunnen) staan, zie bijvoorbeeld http://vstorenederland.nl/sedans/S40_-0 ... uct_id=314 - en die zijn blijkbaar wel weer geschikt voor pre-'04 modellen. Ik snap er inmiddels geen hout meer van, en de betere wederhelft begon al over een V70 - dus het kan zijn dat ik de strijd staak en voor zo'n slagschip ga ;-)
Top! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Beetje late reactie, maar ik gebruik inmiddels al ruim twee maand een normale maxi cosi in de gordels. Geen isofix gedoe dus, en het werkt prima. Voor mij geen isofix meer dus. Te duur en te veel gedoe.
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Plaats reactie