Voorruit voorraam vervangen, krassen, waar op te letten enz

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
djOnAz
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 10:18
14
Locatie: Brugge

Voorruit voorraam vervangen, krassen, waar op te letten enz

Bericht door djOnAz »

Beste forumleden,

Toen ik deze middag met de auto vertrok, kraakte de voorruit nogal. Het had de voorbije nacht gesneeuwd en gevroren, dus ik dacht daar een oorzaak te vinden, maar ... het raam blijft kraken.
Wanneer ik tegen de voorruit duw (van binnenuit) zie ik de ruitenwissers iets bewegen. Ik weet niet of het allemaal normaal is, vandaar dat ik deze vraag stel. Ligt het aan de vorst of is er toch een groter probleem?
Voor het overige: ik zie nergens barsten in de voorruit en de rubbers rondom lijken me nog in uitstekende staat.

Met vriendelijke groet,
djOnAz
DeNNiS
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:58
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2006
Roepnaam: Dennis

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door DeNNiS »

is de kit rand toch niet los gekomen?
heb ik bij mijn S40 ook gehad eerst krakend geluid
en als ik reed en drukte zachtjes tegen het voorraam hoorde ik wind geruis
Afbeelding
djOnAz
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 10:18
14
Locatie: Brugge

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door djOnAz »

Ik had daar ook al aan gedacht, maar ik voel nergens koude wind rond het raam de auto binnenkomen.
Remco
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 12:59
14
Locatie: Zaandam

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door Remco »

Zoals jij het vertelt lijkt het inderdaad of je raamrubber los zit, zou er even naar laten kijken bij Carglass o.i.d.... Zou geen risico nemen...
Volvo S40 2.0T Exclusive-line, Black metallic, 24-mrt-1998

Afbeelding

Mijn Webdagboek
djOnAz
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 10:18
14
Locatie: Brugge

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door djOnAz »

Mja, ik denk dat ik eens bij de garagehouder zal langsgaan, alleen ... de tijd ontbreekt me en morgen wil mijn vriendin de auto gebruiken om naar het werk te rijden. Aan te raden, of moet ze beroep doen op het openbaar vervoer? :O
Remco
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 12:59
14
Locatie: Zaandam

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door Remco »

Hoe ver moet ze rijden? Persoonlijk, maar zo ben ik dan, zou ik hem laten staan als ik over de snelweg moest... Pfff, als de wind eronder komt...
Volvo S40 2.0T Exclusive-line, Black metallic, 24-mrt-1998

Afbeelding

Mijn Webdagboek
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31970
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door René »

djOnAz schreef:Mja, ik denk dat ik eens bij de garagehouder zal langsgaan, alleen ... de tijd ontbreekt me en morgen wil mijn vriendin de auto gebruiken om naar het werk te rijden. Aan te raden, of moet ze beroep doen op het openbaar vervoer? :O
Mwah, ik denk dat het wel meevalt, even voorzichtig aan doen.
Maar niet te lang mee wachten en even laten checken dus. :-D
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
djOnAz
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 10:18
14
Locatie: Brugge

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door djOnAz »

Ze moet zo'n 20 kilometer over gewestwegen rijden. Het zal wel lukken zeker? De eerste 300 meter zal het wel serieus kraken, want we wonen in een (slecht onderhouden) kasseiweg. :tumbup

Bedankt voor de reacties!
Remco
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 12:59
14
Locatie: Zaandam

Re: Krakende voorruit... ernstig?!

Bericht door Remco »

Graag gedaan en suc6!
Volvo S40 2.0T Exclusive-line, Black metallic, 24-mrt-1998

Afbeelding

Mijn Webdagboek
Gebruikersavatar
RubenT
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 15:51
14

Voorruit / voorraam (vervangen hoe, waar op te letten enz

Bericht door RubenT »

Hey mede x40 rijders,

Gisteren op de autostrade een steen op de ruit gehad en ondertussen al een scheur van 15cm.
Nu hebben we een v40 staan waarvan de de voorruit nog goed is en wou ik deze wisselen met de kapotte van mij.

Is het moeilijk zo'n ruit te vervangen? Ik neem aan eerst alle bescherm kapjes en strips loshalen en dan uit de rubbers heffen.
Maar zijn er nog extra zaken waar je moet op letten zoals lijm op plaatsen ofzo?

BTW: wat kost een nieuwe voorruit incl plaatsing?

Alvast bedankt
Ruben
Laatst gewijzigd door RubenT op di 16 mar 2010, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door ChrisV40 »

Ik heb een keer een nieuwe voorruit laten plaatsen in mijn vorige V40. Dat kostte toen inclusief voorruit met zonneband 350 euro. Dit was op lokatie. Dan heb je weer een splinternieuwe ruit zonder putjes, dat is wel heerlijk kan ik je vertellen.

Dat raam was beter dan waar ik nu doorheen kijk. :-D
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door huub1 »

Daar kan je zelf maar beter vanaf blijven want die krijg je beslist niet waterdicht geplaatst, bovendien moet je ook de juiste kit er voor gebruiken.
Als er bij carglas al lekken onstaan na het vernieuwen van een ruit zal dat bij jou zeker gebeuren.
Maar heb je geen wa plus want dan krijg je de ruit vergoed en kost het je niets.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Jacob
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:48
14
Model: V70
Bouwjaar: 2001
Locatie: Goudriaan

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door Jacob »

De ruit zit vastgekit en moed je dus los snijden met een snijdraad. Ik zou wel voor heet totaal nieuwe ruit gaan en niet uit een oude wagen haalen. Dat is veel werk om de oude kitlaag te verwijderen en een nieuwe ruit kost kaal zo 75 euro. Je moed wel voor dit werk echt met zijn 2e zijn. Kit spuiten op de plekken waar de oude kitlaag van de ruit zit en dan in 1x goed plaatsen.
Afbeelding
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door devnullT4 »

Ik ben overigens ook aan het kijken of ik mijn voorruit kan laten vervangen via de verzekering omdat er zoveel steenslag in zit, en krassen. Bij fel licht zie je bijna niets meer.
Ik zou het zeker laten doen en niet zelf, gaat zoals Huub zegt waarschijnlijk niet in 1x goed / waterdicht.
Bovendien als hij niet goed gemonteerd is kan het best gevaarlijk zijn, denk aan je autoruit verliezen op de snelweg !
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door R.O.B »

Er moet heel goed opgelet worden met het terug plaatsen van de strips. Ik heb hier (of oude forum?) al een paar verhalen gelezen over het naderhand loslaten van die strip. Jacob, volgens mij was dat ook bij jou, waar lag dit aan?
Jacob
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:48
14
Model: V70
Bouwjaar: 2001
Locatie: Goudriaan

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door Jacob »

Ja klopt. Als je de ruit bij de dealer laat vervangen vervangen ze gelijk de klipjes van de kunstof strips die over de ruit en dak lopen. Wij hadden de oude gebruikt en ja, zijn iets te wijd en niet allemaal goed geplaatst zodat mijn dakstrips bij 80 km/h der af waaide en heel toevalig een zandwagen der overheen denderde. Die 2 dakstrips kosten ruim 200 euro :vertag vandaar dat ik ze nog niet er op heb
Afbeelding
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door marikeklein »

ik heb toevallig vandaag een afspraak gemaakt om morgen mijn voorruit te laten vervangen. Als je WA+ verzekerd bent, is het inderdaad bijna altijd kosteloos. Ik had een eigen risico van 75 euro bij het vervangen van de ruit, maar die neemt de garage voor zijn rekening. Je kunt altijd in de buurt naar een bedrijf bellen om te vragen of het voor jou ook kosteloos is. Niet geschoten is altijd mis, toch?
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door Dodo-tje »

devnullT4 schreef:Ik ben overigens ook aan het kijken of ik mijn voorruit kan laten vervangen via de verzekering omdat er zoveel steenslag in zit, en krassen. Bij fel licht zie je bijna niets meer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd tot in hoeverre de verzekering hier op in zal gaan!
Naja, anders komt er 'toevallig' een steentje tegen aan bij 120 km/u!
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door Dimitri »

Dodo-tje schreef:
devnullT4 schreef:Ik ben overigens ook aan het kijken of ik mijn voorruit kan laten vervangen via de verzekering omdat er zoveel steenslag in zit, en krassen. Bij fel licht zie je bijna niets meer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd tot in hoeverre de verzekering hier op in zal gaan!
Naja, anders komt er 'toevallig' een steentje tegen aan bij 120 km/u!
Dat maakt niet uit, als je wa+ hebt met eventueel ruitverzekering dan betaal je alleen je eigen risico. Dit is bij mij ook zo. Steenslag repareren is dan vaak gratis, ruitvervangen is eigen risico.
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Hoe voorruit vervangen?

Bericht door marikeklein »

Ik heb er ook geen ster of scheur inzitten. Wel 2 plekken steenslag. En veel krasjes. Bij bepaalde zonnestand kan je heel weinig zien. Ik heb dus gebeld en de garage geeft door aan de verzekering dat er een scheur in zit, ook al is dat niet zo. De garage gaat daar niet moeilijk over doen en verdient er natuurlijk alleen maar aan. Ik heb ook een eigen risico van 75 euro, maar hoef toch niets te betalen. Dit neemt de garage voor zijn rekening en zelfs dan verdienen ze er dus nog op. Het ligt er misschien ook aan bij wat voor maatschappij je verzekerd bent, maar voor mij is het in ieder geval gratis. En ik heb geen glasverzekering.
Plaats reactie