Alles over slecht starten / start problemen

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Misterv99
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 jan 2013, 10:32
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1999
Locatie: Oostende

Re: Startmotor

Bericht door Misterv99 » wo 30 jan 2013, 12:04

Hey Roffel,
Het is wel degelijk een snel tikkend geluid. Heb de accu nu aan de lader gelegd, zal morgen wel zien of hij opgeladen is. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Groeten.

Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 7170
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Startmotor

Bericht door krismazur » wo 30 jan 2013, 16:19

Misterv99 schreef:Hey Roffel,
Het is wel degelijk een snel tikkend geluid. Heb de accu nu aan de lader gelegd, zal morgen wel zien of hij opgeladen is. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Groeten.
En anders voor 99% massakabel van de accu :vertag precies, gedeelte achter de accu tussen accu en luchtfilterhuis
Just call me Kris

Afbeelding

Misterv99
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 jan 2013, 10:32
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1999
Locatie: Oostende

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door Misterv99 » vr 01 feb 2013, 17:28

Hallo allemaal,
Het was wel degelijk een lege batterij en niet de startmotor.
Bedankt voor de nuttige reacties

Groeten Hervé

aZzKikr
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 mar 2013, 12:28
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Driewegen
Contacteer:

Re: S40 start problemen

Bericht door aZzKikr » ma 01 apr 2013, 21:31

Pascal schreef:Hey thx man, nippeltje stukje losgedraait en na wat pompen startte hij weer!
Hai Pascal welk nippeltje in deze heb je los gedraaid, onder het brandstof filter of een ander?

heb ook start probleem zonder brandstof toevoer.

In afwachting.
Volvo V40 PhII 1.9D 102 PK D4192T4 BJ:2000 315.000 km(03-'13)

aZzKikr
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 mar 2013, 12:28
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Driewegen
Contacteer:

startproblemen v40 diesel. phII

Bericht door aZzKikr » ma 01 apr 2013, 22:06

Beste forty vrienden,

Ik ben nieuw hier op het forum en door een start probleem hier terecht gekomen.
Inmiddels heb ik mij voorgesteld in het betreffende topic.

Voorafgaand aan mijn probleem schets wil ik naar mijn onderschrift verwijzen voor model en type van onze Volvo V40.

Goed de Volvo heeft een raar start probleem.
Het deed zich voor vanaf het begin van de koude periode die we nu hopelijk bijna voorbij zijn.
Het begon allemaal in beperkte maten na een kleine rit van ongeveer 2 tot 3 kilometer. even uitstappen voor een kleine boodschap in de plaatselijke super en bij terugkomst bij de auto proberen te starten en dan doet hij het niet. na ongeveer 5 min. pakt hij weer op en start in één keer. (uiteraard wel een keer of 4 geprobeerd). nu doet dit zich vaker voor en de tussen possen dat hij weer pakt worden langer.
Nu is het ook dat na herhaaldelijk proberen de accu uitgeput raakt.
Dan bel ik de ANWB en tegen de tijd dat die er zijn en een beetje prik van hun starter doet hij het vaak weer.
De ANWB man die mij het eerst heeft geholpen heeft van alles door zitten meten en getracht uit te lezen (wat hen ook niet lukt) hij heeft ook de spuitbus start geprobeerd dan lijkt hij wel te willen maar pakt hem toch echt niet op. ook na een geruime tijd testen en meten pakt hij in eens weer. ook hij vind het een raar mankement. advies was uit laten lezen.
Dit uit laten lezen heb ik eerst bij mijn eigen garage gevraagd maar die komen er met hun OBDII er niet in. dus naar de Volvo dealer voor deze klus. (in een andere topic zal ik deze ervaring nog wel uit de doeken doen ) Ik heb het uitlees rapport geschreven op papier meegekregen.
De gloei bougies zouden defect zijn volgens Volvo dealer.
Maar volgens ANWB en andere kan dit niet het probleem zijn.
Toch heb ik ze zelf vervangen. Maar geen soelaas.
Het handschrift was slecht leesbaar dus heb ik via Google het een en ander gekopieerd en dus heb ik Engels en Nederlands door elkaar maar de codes kloppen wel.
De uitlees rapport geeft het volgende:

ECM-0000 no match - ??
ECM-1802 intake air temperature. Signal too high
ECM-1806 Mass air flow (MAF) sensor. Faulty signal
ECM-1806 Mass air flow (MAF) sensor. Signal too low
ECM-1808 nokkenassensor/vliegwielsensor. Onjuist signaal
(1808 synchronisatie nokkenas tov. Krukas)
ECM-180C Standsensor uitlaatgasrecirculatie. Signaal te laag
ECM-1814 Uitlaatgasrecirculatieklep. Signaal te laag.
ECM-1822 brandstofdrukregelingsventiel. Signaal te laag.
ECM-1826 Glow plug relay, position. Faulty signal

Het probleem in het kort is dus:
Als ik de auto warm rijd - zeg maar iets van 30/40 KM dan heb ik geen problemen.
Heeft de auto geruime tijd stil gestaan dan heb ik ook geen problemen.
Staat de auto helemaal stil en heeft net een korte rit gehad (van 25 mtr tot zeg maar 8 KM) en wil ik vrij snel weer starten (1 min tot 1 uur of langer) dan pakt hij niet meer op en moet ik tegenwoordig langer dan 2 uur wachten.
Nu is het zo dat hij helemaal niet meer wil pakken vandaag. 2e paasdag.
De injectors zijn er uit geweest en uitwendig gereinigd.
Misschien lucht in het brandstof systeem.

Igg gaat mijn grootste vermoeden uit naar de brandstofdrukregelaar.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, wat dit euvel veroorzaakt of heeft iemand een dergelijk geval mee gemaakt?

Ik dank jullie op voorhand voor alle reacties.

Gr aZzKikr.

Edit -
Ziet er naar uit dat het verholpen is, door het reinigen van de injectors..
Volvo V40 PhII 1.9D 102 PK D4192T4 BJ:2000 315.000 km(03-'13)

toektoek
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 19:56
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Wijdewormer

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door toektoek » za 09 aug 2014, 10:56

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds een tweetal maanden in het bezit van een v40 1.9d 115 pk uit 2003 en ik ondervind ook startproblemen. Eerst startte de auto slecht als hij warm was, maar nu ook als hij nog koud is. Ik heb de vorige eigenaar van de auto gesproken en dit was de reden dat hij hem weggedaan heeft na er behoorlijk veel geld ingestoken te hebben. Hij heeft oa de distributie en waterpomp laten vervangen, de koppeling vernieuwd en ook EEN inspuitventiel laten vervangen.
Dit heeft helaas dus niet geholpen. Ik krijg nu van verschillende kanten, verschillende adviesen, waaronder de brandstofdruksensor vervangen, alle inspuitventielen vervangen etc.
Zou hier iemand een zinnig antwoord weten, want ik wil niet van alles en nog wat gaan vervangen, zonder resultaat maar tegen een hoop kosten.
Bij voorbaat dank voor je antwoord en adviezen.
Mvg Harry

sdirkx

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door sdirkx » zo 10 aug 2014, 18:35

Brandstofdrukdrukregelaar is n bekende/beruchte dus daar maak je n goeie kans mee inderdaad.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

toektoek
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 19:56
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Wijdewormer

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door toektoek » ma 11 aug 2014, 00:22

sdirkx schreef:Brandstofdrukdrukregelaar is n bekende/beruchte dus daar maak je n goeie kans mee inderdaad.

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Dank je sdirkx, Dan ga ik eens uitzoeken wat he kost om zo'n ding te vervangen. Heeft iemand een onderdeel nummer hiervan?
Bij voorbaar dank.

toektoek
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 19:56
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Wijdewormer

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door toektoek » zo 24 aug 2014, 17:48

Vandaag wat onderdelen uitgewisseld, welke ik gisteren van Sebastiaan heb overgenomen.
Het slecht starten probleem is helaas nog niet over, maar wel minder.
Ik kan nu weer , na lang doorstarten met ingedrukt gaspedaal, weer starten zonder spuitbusje starthulp te gebruiken.
Probleem is dus , dat de brandstofdruk weg is na geruime tijd stilstand. Dit duidt op lekkage en ik heb dan ook de hoge druk leidingen iets vaster gedraaid.
De brandstofretourleiding is vervangen evenals de brandstofdruk sensor.Later zal ik nog eens de brandstofpomp vervangen en dan maar zien of het dan over is.

Gebruikersavatar
RubenJ
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 21:11
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door RubenJ » za 08 nov 2014, 10:55

Nu het wat vaker kouder/vochtiger begint te worden start ze wat slechter wanneer het blok koud is.
Meteen starten gebeurt soms na 2 - 3 keer voorgloeien of wanneer het wel koud (circa 8 graden) maar niet vochtig is.
Het betreft een 1.9D uit 2000
Een aantal punten op een rijtje:
- Startmotor gaat goed rond maar slaat niet aan
- Slaat meteen aan bij wat hogere temperaturen of wanneer het blok nog (een beetje) warm is
- Voorgloeien is gaat relatief snel (lampje gaat binnen 10 - 15 sec uit bij circa 8 graden)
- Gloeipluggen zijn nog geen jaar geleden vervangen (±24K km terug) en zijn gecontroleerd op werking
- Distributieset is begin dit jaar vervangen
- Dieselfilter en olie en oliefilter zijn in juli vervangen

Iemand enig idee wat het wellicht zou kunnen zijn?
Losse of slecht contact makende zekering, voorgloei relais?
| 06-2000 | Volvo V40 | 1.9D |

Gebruikersavatar
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Locatie: Nijverdal

Re: Alles over slecht starten / start problemen

Bericht door daan27 » za 08 nov 2014, 15:50

Vervuild EGR systeem misschien? Of een EGR klep die open blijft staan tijdens het starten? Die geven veel start problemen die EGR kleppen. Je kunt hem eens goed schoonmaken.
Volvo v40 2.0 sports navigator 2003

[img]http://i1107.photobucket.com/albums/h381/daan2727/volvo.jpg[/img]

Plaats reactie