Gloeipluggen / gloeispiralen ; Afslaan en inhouden

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DirkV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arcen

Gloeipluggen / gloeispiralen ; Afslaan en inhouden

Bericht door DirkV40 » zo 25 okt 2009, 10:19

De laatste dagen slaat de motor af en houd in. Soms start deze niet meer. Er zijn ook dagen bij dat de motor normaal loopt. Wie kan me vertellen wat de mogelijke oorzaak is? Sensor defect?

Dirk
Volvo V40, 102 pk diesel + 26 pk gechipt, Atlantic Bleu 343, Crater velgen zomerbanden, Cyber velgen winterbanden

schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door schaefer » do 29 okt 2009, 23:22

zou 'm ff laten uitlezen bij de dealer. Mogelijk krijgt de motor idd af en toe verkeerde waardes door van bepaalde sensoren door bv. oxidatie of kabelbreuk...
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97

Gebruikersavatar
Mr-officer
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 423
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door Mr-officer » vr 30 okt 2009, 09:26

Ik heb dit zelf al eens gehad bij mijn Rover 620 diesel.

Toen was de luchtmassameter vuil. Deze schoongemaakt met benzine en de motor liep weer als een zonnetje.

Maar...uitlezen is altijd safe!

Succes! :tumbup

Gebruikersavatar
DirkV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arcen

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door DirkV40 » za 31 okt 2009, 20:35

Ik ben inmiddels bij mijn garage geweest, computer uitgelezen. Storing was gloeiplugrelais. Computer gereset, tot op heden geen problemen meer. (Uitlezen computer, service van mijn garage, geen dealer)
Volvo V40, 102 pk diesel + 26 pk gechipt, Atlantic Bleu 343, Crater velgen zomerbanden, Cyber velgen winterbanden

Gebruikersavatar
DirkV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arcen

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door DirkV40 » vr 13 nov 2009, 20:24

Vandaag bij garage geweest, 3 gloeipluggen werkten niet meer, allemaal vervangen door nieuwe. Loopt weer als de brandweer. :tumbup :tumbup :tumbup
Volvo V40, 102 pk diesel + 26 pk gechipt, Atlantic Bleu 343, Crater velgen zomerbanden, Cyber velgen winterbanden

Gebruikersavatar
Mr-officer
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 423
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door Mr-officer » za 14 nov 2009, 06:06

DirkV40 schreef:Vandaag bij garage geweest, 3 gloeipluggen werkten niet meer, allemaal vervangen door nieuwe. Loopt weer als de brandweer. :tumbup :tumbup :tumbup
KOSTEN???

Handig voor de rest om te weten wat zo'n grapje kost..

Maar toppie dattie het weer doet!!

:tumbup

Gebruikersavatar
DirkV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arcen

Re: D Afslaan en inhouden diesel 102 pk V40

Bericht door DirkV40 » zo 15 nov 2009, 20:10

Totaal € 131,34. Incl. uitlezen storing, controle etc. en incl. 4 nieuwe gloeipluggen en leenauto.
Volvo V40, 102 pk diesel + 26 pk gechipt, Atlantic Bleu 343, Crater velgen zomerbanden, Cyber velgen winterbanden

Riscybeertje
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 08:19
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Locatie: Oss

Vervangen gloeispiralen ?

Bericht door Riscybeertje » zo 31 okt 2010, 06:44

Goedemorgen

Ik heb een Volvo S40 1.9 TDI uit 1998 en heb het idee dat mijn gloeispiralen aan vervanging toe zijn tellerstand is 309699 km.
Als ik hem start als hij koud is is het net of deze op 3 poten loopt of zelfs afslaat.Hierna starten en het is goed of als hij de 1ste keer aanslaat een paar seconden slecht loopt en komt er een rookpluim uit de uitlaat.
Wat zijn de kosten van gloeispiralen en zijn deze makkelijk zelf te vervangen??

GR Peter

Flok

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door Flok » zo 31 okt 2010, 12:17

kosten weet ik zo niet.. maar ik zou het niet zelf doen.. die dingen zitten meestal heel erg vast gerot in de kop.. Gebeurd ook regelmatig dat die dingen afbreken in de kop en dan moeten ze uitgeboord worden.. Ik zou naar de dealer gaan en een vaste prijs afspreken, betaal je wel wat meer dan een beun, maar zijn de extra kosten van het uitboren voor hun.. (mits ze er mee akkoord gaan met een vaste prijs)

martijnv40
Idle
Idle
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:33

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door martijnv40 » di 04 jan 2011, 13:52

ik heb het bij mijn diesel uit 2002 zelf gedaan en dit was een makkie, iets kruipolie erin en hopla alle 4 eruit, misschien effe voorzichtig proberen!

Riscybeertje
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 08:19
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Locatie: Oss

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door Riscybeertje » di 04 jan 2011, 15:43

Ik heb er reeds 3 kunnen vervangen was wel een gepiel om de kleine moertjes erop te krijgen maar die zitten nu nog 1 maar die zit echt op een plaats waar je met haast geen mogelijkheid bij kan. Zit nl achter de brandstofpomp en tussen de leidingen door heb je net niet genoeg om een slag te maken om de spiraal los te draaien. En Het is waarschijnlijk net die gloeispriraal die slecht is want het startprobleem is nog steeds het zelfde.

Gr P

martijnv40
Idle
Idle
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:33

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door martijnv40 » do 06 jan 2011, 12:02

en toch kun je daar bij en nog redelijk ook, als ik het kan moet jij het ook kunnen, volgens mij iets eromheen losdraaien of gereedschap met een draaiende kop pakken wat je schuin los kunt draaien want het kan wel!

Gebruikersavatar
Mr-officer
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 423
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door Mr-officer » zo 03 apr 2011, 07:36

Zelf vervangen is echt niet moeilijk.

Eentje zit inderdaad iets lastiger, maar als je niet opgeeft, lukt het je zondermeer!

Wil je testen of je oude spiralen werken??

Haal er eentje uit, zet het draadje er weer op en zet je auto op contact. Wordt 't puntje van de spiraal niet gloeiend rood/oranje, dan zou ik nieuwe kopen.

Ik heb ze ooit (een jaartje geleden) vevangen voor 55 euro inclusief BTW (4 stuks).

Ik lever ze zelf al voor 45 euro per 4!

Dus het zijn de kosten niet.

Groet,


rkeyers
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 264
Lid geworden op: za 03 jul 2010, 09:44
Locatie: Weert

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door rkeyers » zo 03 apr 2011, 14:31

Dat zou ik toch ook nog eens willen doen.
Af en toe bij koud weer is het net of 'gloeien tot het lampje uit gaat' niet genoeg is.

'Mijn' monteur zegt echter dat het niet aan de spiralen kan liggen.
We hebben ze eruit gehaald en gecheckt. Ze gloeien gewoon.

Blijft bij mij echter toch het idee leven: Kom op, die dingen zijn 12 jaar oud. Het kan toch zomaar zijn dat ze (bv. door oxidatie, of afzetting) wel gloeien maar gewoon bij wijze van spreken 100 graden minder warmte afgeven. Of ben ik dan te natuurkundig bezig?
Afbeelding
Volvo V40 1.9D '99 Brilliant Black - Half leder - Xenon

Gebruikersavatar
Mr-officer
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 423
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door Mr-officer » ma 04 apr 2011, 07:22

rkeyers schreef:Dat zou ik toch ook nog eens willen doen.
Af en toe bij koud weer is het net of 'gloeien tot het lampje uit gaat' niet genoeg is.

'Mijn' monteur zegt echter dat het niet aan de spiralen kan liggen.
We hebben ze eruit gehaald en gecheckt. Ze gloeien gewoon.

Blijft bij mij echter toch het idee leven: Kom op, die dingen zijn 12 jaar oud. Het kan toch zomaar zijn dat ze (bv. door oxidatie, of afzetting) wel gloeien maar gewoon bij wijze van spreken 100 graden minder warmte afgeven. Of ben ik dan te natuurkundig bezig?
Heb je ze alle 4 getest?? Probeer eens twee keer voor te gloeien achterelkaar bij het starten.

Je hebt 4 gloeispiralen. Misschien dat er eentje niet goed gloeit.

Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Zit er misschien lucht in je brandstofleiding??

Groet, Vé

rkeyers
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 264
Lid geworden op: za 03 jul 2010, 09:44
Locatie: Weert

Re: Vervangen gloeispiralen

Bericht door rkeyers » ma 04 apr 2011, 07:41

Uiteraard alle 4 getest.
2x gloeien of langer gloeien (want ook nadat het lampje op het dashboard uit gaat gloeien ze nog een aantal seconden door) werkt wel.

Op lucht hebben we wel gecheckt, maar niet aangetroffen.
Afbeelding
Volvo V40 1.9D '99 Brilliant Black - Half leder - Xenon

psxman
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 19:49

Gloeispiralen/ gloeibougies vervangen ?

Bericht door psxman » wo 06 jun 2012, 20:44

Hallo allemaal,

Weer een nieuw probleempje aan de volvo,ze stapelen zich op.... :tumbdown
De wagen is plotseling slecht beginnen starten,hij start wel door maar slaat niet aan.Soms ook nadat ik een lange rit heb gedaan.
De batterij is perfect en word ook opgeladen.
Dus na wat opzoek werk kwam ik bij de gloeispiralen terecht....
Iemand enig idee wat deze kosten,ik neem aan dat er 4 stuks in moeten?
En iemand een handige link om deze te vervangen?

ZOAB
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 13 nov 2015, 17:45
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2002
Locatie: Apeldoorn

M10 of M12 gloeibougies?

Bericht door ZOAB » ma 02 okt 2017, 21:53

Hoi allemaal,

We hebben 2 weken terug een andere V40 gekocht. We hadden een 1.9D uit 2002 met 380.000km en hebben nu een 1.9D 2004 met 200.000km.
Ik moet zeggen dat dat toch een stukkie beter rijdt dan die oude.

Bij het uitlezen bij de garage, bleek dat de gloeibougies onvoldoende amperage geven. En nu het kouder wordt, wil ik stilstand voor zijn.

Tijdens het neuzen naar onderdelen vind ik gloeibougies met schroefdraad M10 en M12.
Welke horen er in deze in Born gebouwde V40 met D4192T3 en M56?

Forum search, Google en webshopinformatie bieden helaas geen uitkomst.

Moet ik dan M10 of M12 hebben? Of is losschroeven de enige oplossing? (Ik schroef de oude na het loshalen/opmeten liever niet terug, dus bestel het liefst de goede in een keer)
Ik wil ze overigens van Bosch.

Alvast bedankt en groeten!
Boaz

Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 28483
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: M10 of M12 gloeibougies?

Bericht door René » ma 02 okt 2017, 21:57

Heb je al gezocht op kenteken op het net?
Ik wil wel even voor je kijken (A)
Afbeelding
Afbeelding V70 2.4 Edition Sport 2007 - 426 + V40 2.0T Europa 2002 - 329 Afbeelding

ZOAB
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 13 nov 2015, 17:45
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2002
Locatie: Apeldoorn

Re: M10 of M12 gloeibougies?

Bericht door ZOAB » ma 02 okt 2017, 23:17

René schreef:Heb je al gezocht op kenteken op het net?
Ik wil wel even voor je kijken (A)
Ja, heb uiteraard ook op kenteken gezocht, maar zowel de 10 als 12mm komen naar boven.
Op kenteken geeft elke webshop nl. "bruikbaar voor 1996-2004" weer, dus dacht ik dat misschien bloktype D4192T3 (2004) meer uitsluitsel zou geven. En het zou me niets verbazen dat 2004 een overgangsjaar is, dat heb ik op een 1 of andere manier vaker met onderdelen bestellen ;)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Plaats reactie