Weer een stap verder. Alles gemarkeerd met verfkwastje.
Vervolgens van alles geprobeerd om de boel te blokkeren. Bandijzer op de binnenzijde van poelie, niets hielp. Ook aan de bak zijde zit geen gat naar het vliegwiel voor evt. Blokkade.
In een pdf van Sonic tools vond ik een opmerking dat sommige Volvo diesel motoren alleen via de startmotor te blokkeren zijn.
Wat een gedoe, dat kon wel anders.
Ik heb het uiteindelijk zo gedaan:
Griptang op de krukaspoelie zodat deze zichzelf vastloopt op het onderblok. Toen kwam ie eindelijk los...
Nieuwe waterpomp, spanrol en riem weer gemonteerd met tandwielmarkeringen in dezelfde stand, dus nu kan de boel op spanning.
Ik heb geen frequentiemeter om het aantal Hz te bepalen.
Gebruikt iedereen dat echt altijd?
M.a.w. moet ik morgen even langs de garage om dit te laten checken? Of zijn er veel mensen die dit gewoon op gevoel doen zoals ik hij redblocks gewend ben?
En wat foto's van voor en na.
Thanks voor je t mee denken!
Gr Boaz
