Inhouden / stotteren

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10689
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door MarcO »

Wanneer je de LMM loskoppeld met draaiende motor krijg je inderdaad een motorstoring. Je zou bij iemand van het forum even de LMM kunnen uitwisselen en kijken of het probleem weg gaat.
Drukomvormer 75 zegt mij niets maar genoeg leden met meer kennis hier.
Gebruikersavatar
NiekV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: za 31 dec 2016, 20:22
7
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Niek
Locatie: Veessen (omg. Heerde)

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door NiekV40 »

Met draaiende motor zal ik in dat geval niet doen, maar met de motor uit moet het dus gewoon kunnen begrijp ik. Even omwisselen heeft niet heel veel zin aangezien het maar af en toe optreed. Misschien ben ik ook wel overgevoelig als het gaat om rare geluidjes/hikjes/dipjes van de wagen hahaha. Maar vermoed dat ik hier op dit forum vast niet de enige ben. Mijn logica is, wanneer de auto iets anders aanvoelt in vergelijking met voorheen, er dus iets niet goed is haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Solaire
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 693
Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
9
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Peter
Locatie: Breda

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door Solaire »

Als je de EGR verdenkt kun je de stekker er gewoon tijdelijk aftrekken om te controleren. Had soortgelijke problemen een tijd (lees: 70000 km) geleden. EGR stekker eraf getrokken en eigenlijk nooit meer teruggeplaatst... Pakte veel beter op, liep veel beter en was veel zuiniger.
dhoeksema
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 22:57
8
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Tiel

'03 V40 1.9D houdt in, schokt, stottert

Bericht door dhoeksema »

Hallo allemaal,

Mijn V40 1.9D houdt in, schokt, stottert; gebeurt bij verschillende snelheden en begint zich de laatste weken steeds vaker te openbaren.

Uitlezen bij de garage geeft alleen een oude foutcode aan over onjuiste brandstofdruk. Brandstoffilter vervangen (alhoewel me dat geen logische oplossing leek), maar het probleem doet zich nog steeds en steeds vaker voor. Vandaag was extreem. Op een rit van 180 kilometer is het denk ik een keer of 10 opgetreden, en twee keer viel het vermogen ook helemaal terug (kon geen gas meer geven).. Richting de vluchtstrook manoeuvreren, auto uit en weer opnieuw starten bood dan (tijdelijk) soelaas. :tumbdown :swear :'(

Het horten en stoten gaat samen met brandende lampjes van de airbag, remmen (abs) en motormanagement (het beruchte rode lampje).
Toen het zich voor het eerst openbaarde voelde het heel licht alsof er af en toe een slag werd overgeslagen (nauwelijks voelbaar) en viel de radio uit.. Eerst alleen de lage tonen (Voor en achter), later de hele radio.. Auto bleef toen nog wel goed rijden..

Zoals jullie begrijpen zie ik in bovenstaand geen enkel causaal verband (remmen.. inhouden.. radio??) behalve elektronica en/of de centrale computer.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben bij deze auto, is hier een mogelijk vaker voorkomende oorzaak voor?
Auto heeft op het moment van schrijven 385 000 kilometers "achter de kiezen".

Hopende op een zinvolle zoekrichting :think , alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Gummiebeer
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 05 aug 2018, 08:48
5
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Dennis
Locatie: Enschede

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door Gummiebeer »

Zou ik eerst eens kijken of de massakabel nog wel lekker is vanwege al die storingen erbij.
2001 Volvo S60 2.4 140PK Edition
2000 V40 1.8 Europa Special Edition Economy Line
dhoeksema
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 22:57
8
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Tiel

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door dhoeksema »

@Gummiebeer: Die richting zat ik ook aan te denken, juist vanwege het ontbreken van samenhang tussen de verschillende euvels. Maar misschien een onnozele vraag: Wat ga ik controleren aan die kabel? Vanaf de accu volgen naar de carroserie (kan ik daar wel bij, of zit dat allemaal weggewerkt?).. Kabel loshalen en controleren op "champignons" :D ?
Plaats reactie