Inhouden / stotteren

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
LagerbergM
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 10:02
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Aalsmeer

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door LagerbergM »

Jaja, ik weet wel om welke klep het gaat :-D

Heb tevens ook nog geen problemen ondervonden maar dacht misschien heeft iemand deze wel opengemaakt.... je weet soms niet handig iemand is :P

Misschien is vervanging voor Xblast de juiste oplossing dan!
LagerbergM
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 10:02
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Aalsmeer

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door LagerbergM »

Dikke tip voor mensen met een inhoudende turbo of stotteren hiervan...

Wynns Turbo Cleaner

Bij mij is het licht dansende toerental verdwenen en heb ik geen moment meer dat de V inhoudt of wat dan ook.
Te koop bij een automaterialenzaak of uiteraard online ergens.
Gebruikersavatar
volvo040
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door volvo040 »

Welke dan?
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Ik heb vermoedelijk een kapotte LMM op mijn 115pk diesel. Begon erg in te houden, totdat de turbo in werking treedt en dan rond de 3000 rpm begint ie weer in te houden (ik kan je zeggen, dat rijdt heel vervelend op de snelweg ;)).

Vriend van me (automonteur) had de LMM gemeten en zei dat hij een continue voltage van ik meen 3 volt meette. Toen zijn we gaan zoeken naar een vervangend exemplaar, maar in de tussentijd was het probleem ineens weg. Ik heb de LMM vervolgens een keer goed gereinigd met alcohol en wattenstaafjes. Op de snelweg had ik sindsdien geen problemen meer, alleen bij het wegrijden merkte ik nog wel dat ie het moeilijk had. Totdat de turbo aanslaat (rond 1750 rpm) en dan was het verder goed.

Nu is het probleem toch weer terug, dus wil ik toch mijn LMM gaan vervangen. Ik ben bij de Renault specialist in Eindhoven geweest en die had nog een LMM liggen (tweedehands). Ik moet eerst even bekijken of ie past, maar dan zou het volgens hem goed moeten zijn.
Maar de typenummers komen niet overeen + de aansluiting zit net iets anders (hoewel dit denk ik wel gaat passen). Zou een andere LMM kunnen werken of is dit het risico niet waard?

Dit zijn overigens foto's van mijn huidige LMM:

Afbeelding

Afbeelding
LagerbergM
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 10:02
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Aalsmeer

Inhouden / stotteren

Bericht door LagerbergM »

Geen idee of het werkt...
Is het prijsverschil zo groot dat je kiest voor tweedehands LMM welke ook (onbekende tijd) de geest kan geven?

Als ik jou was zou ik er een bestellen bij dealer of op internet één aanschaffen. (eBay, marktplaats etc.) :tumbup
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Ik ben ook bang dat de 'nieuwe' ook binnen afzienbare tijd de geest geeft. Maar een nieuwe LMM kost >200 euro tegenover een tweedehandse van 50 euro, dat scheelt nogal natuurlijk..

Ik heb ook gekeken naar imitatie spul, maar ik lees ook daarover verhalen dat die het na paar 10 duizend kilometer het al begeven. Iemand daar ervaring mee met eventueel een linkje naar betrouwbaar spul?
Gebruikersavatar
volvo040
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door volvo040 »

Of het betrouwbaar is weet ik niet, maar hier is hij momenteel 50% in de aanbieding. http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SIEMENS-V ... 0998497618

Volgens de site past ie alleen maar in een Mitsubishi maar de partnummer komt overeen met andere sites en je foto en zou die dus wel moeten passen. Vraag anders even aan de verkoper of het past en of het een originele is..
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Thanks voor de tip! Ik heb contact opgenomen met de verkoper het lijkt namelijk gewoon dezelfde LMM te zijn.

Ik heb overigens nog steeds problemen met inhouden op de snelweg, ondanks dat ik een andere LMM geplaatst heb (tweedehands). Het is nu gelukkig niet meer zo dat ik bijna stil val als ik bij het stoplicht probeer weg te komen (dat is er helemaal uit), maar op de snelweg heb ik nog niet het oude vermogen terug.
Ik heb vorige week mijn EGR klep laten reinigen, deze was erg vuil maar leek nog gewoon te openen en te sluiten. Ik heb de stekker er gewoon af liggen, maar om het uit te sluiten dat deze niet open bleef staan door vuiligheid, deze dus laten schoonmaken..
Ook zijn de vacuüm slangen gecontroleerd en die lijken ook prima.

Zou het nog steeds een niet goed werkende LMM kunnen zijn? Of is dit wel heel erg onwaarschijnlijk?
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door myalexx »

Is je massa kabel wel goed :think
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Hmm, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dat is aangezien ik verder echt 0,0 klachten heb. Als het de massakabel zou zijn, zou ik ook flikkerende verlichting ofzo verwachten. Neemt niet weg dat ik het niet kan controleren natuurlijk!

Ik heb net m'n sleutel maat gesproken en die wil de vacuüm slang van de turbo afdoppen om te kijken of het misschien in de schoepen van m'n turbo zit, ondanks dat deze met de hand gewoon gangbaar zijn.

Ik heb trouwens ook m'n auto laten uitlezen, daar kwam het volgende uit:
  • 1. EGR klep
    Schoon gemaakt en is gangbaar. Stekker is er af, dus storing is ook wel terecht, maar kan het probleem niet zijn.

    2. Luchtmassa meter
    Vervangen door ander exemplaar. Oude storing? Ondanks het 2 uur losgekoppeld hebben van de accu?
    Onderin de toeren weer voldoende power sinds het vervangen hier van en eerste rit over het hele toerengebied voldoende power. Na de eerste rit helaas weer op snelweg niet al het vermogen.

    3. Voorgloei systeem
    Werkelijk nog nooit problemen gehad met starten, ook niet met de koudste dagen in de winter. Hooguit 2-3 seconde voorgloeien (alst koud is) en direct starten.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door myalexx »

Laat je luchtdruk systeem eens onder druk zetten. miss zit er een lekkage? Btw als je turbo te barste is, heb je ook amper power..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Zal ik van het weekend ook eens proberen ja. Ik weet niet wat verdere symptomen zijn van een versleten turbo? Het zou natuurlijk wel onderhand eens versleten kunnen zijn bij 375.000 km :whistle
volvo040 schreef:Of het betrouwbaar is weet ik niet, maar hier is hij momenteel 50% in de aanbieding. http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SIEMENS-V ... 0998497618

Volgens de site past ie alleen maar in een Mitsubishi maar de partnummer komt overeen met andere sites en je foto en zou die dus wel moeten passen. Vraag anders even aan de verkoper of het past en of het een originele is..
De verkoper antwoordde mij gisteren dat het een originele LMM is en dat deze gewoon moet werken op mijn auto. Het zou exact dezelfde LMM zijn als ik 'm bij de dealer zou bestellen..
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door dannyw »

RIKJ je zou eens mijn LLM kunnen proberen, mijne is redelijk nieuw!
Hiermee zou je kunnen uitsluiten of bevestigen of dit ook echt de oorzaak is.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door myalexx »

reset is daarna vaak wel noodzakelijk.
dit kan niet dmv accu los :whistle
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9379
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door volvoS40 »

Valt mee, bij plaatsing (al dan niet tijdelijk) zal het motor storings lampje verdwijnen en de auto normaal reageren.
Al kan dit ook na een minuut of wat zijn voor de ECM het doorheeft dat er weer normale waarden binnen stromen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door RikJ »

Bedankt voor het aanbod, ik ga dit weekend nog wat dingetjes proberen met mijn sleutelmaat. Mocht daar niets uit komen dan zou ik heel graag jouw LMM een keer lenen om te testen, als dat voor jou geen probleem is! :tumbup

Ik heb géén motorstoringslampje branden. Is dat een indicatie dat het mijn LMM niet is?
Ik heb het motorstoringslampje nooit gehad en mijn service lampje ging gewoon branden en na ong. 2 minuten weer uit. Dit gebeurt volgens mij niet als er het motorstoringslampje brandt?
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door dannyw »

Komt helemaal geen storing! Kun je gewoon omwisselen, ook geen lampjes die gaan branden!
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9379
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door volvoS40 »

Dan zal diesel wel iets anders werken dan benzine.
Daar gaat al snel het motorstoringlampje branden als de LMM stuk is.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
maikelv
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
10
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Roepnaam: Maikel
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door maikelv »

Bij de T4 gaat er ook zeker wel een lampje branden. Tenminste als je de stekker lostrekt. Geen idee hoe dit is als de lmm kapot is :whistle
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902

Auto van de maand Augustus 2015
Teake
Engine off
Berichten: 20
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 17:56
9
Model: S40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 1999
Locatie: Dokkum

Re: Inhouden / stotteren

Bericht door Teake »

dit komt ook omdat de bij een diesel een LMM een hele andere functie heeft dan een benzine.

Bij een benzine bepaalt de LMM hoeveel benzine er ingespoten moet worden aan de hand van de aangezogen lucht.

een diesel bepaalt aan de hand van de LMM de maximale hoeveelheid inspuiting (ivm roet) en de EGR wordt er via aangestuurd.

lmm kan je van contact af gewoon omruilen en/of vervangen.
Plaats reactie