Pagina 1 van 3

inhouden op lpg (oorzaak gevonden)

Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:11
door spaan14
hoi hoi allen,

ik heb een klein dingetje met me lpg.
Er zit een hapering in terhoogte van de 1500-1600 toeren.
Dan geeft hij een kleine hik.

Iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: za 29 okt 2011, 20:53
door myalexx
hoe is de staat van de bougies?

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:03
door MarcO
Is dat bij een koude motor?
Dan lijkt me dat het overschakel moment van bezine naar gas.

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: za 29 okt 2011, 21:09
door myalexx
Inderdaad, dan heb je ook een lichte schok soms.

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: zo 30 okt 2011, 01:46
door spaan14
neej het is bij warme motor.
het is eigenlijk altijd ook na bv 2uur rijden.
het is ook alleen met lpg. op benz geen last.

Goed idee bougies ga ik morgen even bekijken om te beginnen.

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: zo 30 okt 2011, 11:53
door Telegraphroad
mogelijk een vervuilde verdamper.
zelf bij 2000 toeren gehad, totaan stuiteren aan toe.

de verdamper is gereviseerd, sindsdien geen problemen meer.

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: zo 30 okt 2011, 14:23
door Dodo-tje
Verdamper?? Bij onze wagens (LPi) wordt direct vloeibaar geinjecteerd toch? Kun je even uitleggen wat er bij jou aan de hand was dan?

Ik wil even inhaken op het probleem zelf.
Bij mijn vorige V40 had ik ook precies dit probleem, nu langzaam ook weer is mijn vermoeden.
Destijds was het de pomp in de (sigaar) tank achterin. Deze is vervangen door een gereviseerde á 300 euro. Hopelijk kan ik het af met bougies welke ik vd week ga bekijken. (€25 volvo origineel)

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: do 03 nov 2011, 21:57
door spaan14
bougies is niet het probleem (helaas)

en ja die pomp..dat zou kunnen.
maar hij krijgt wel meer kuren merk ik inmiddels.
Soms te snel overschakelen naar lpg na starten.(te koud)
of de lpg klep op de tank schiet niet open dan moet ik hem een paar keer uit en aan zetten.
Dan hoor ik een klik achterin bij de tank en werkt alles weer.

Maar ben bezig (rond kijken) om er een ringtank in te laten zetten met nieuwe pomp.
Dan zijn alle problemen gelijk weg hoop ik.
trouwens als ik tank koop mogen ze best voor die prijs zorgen dat alles werkt haha.
Wil graag een ringtank want dit is wel erg vaag zo...veel opbergruimte...neerklapbare achterbank en dan zo een tank voor het gat.
waarom maken ze het niet gelijk goed? maar goed dat vraag ik me met meer zaken af haha.

groetjes weer.

Re: inhouden op lpg

Geplaatst: za 05 nov 2011, 19:37
door spaan14
Oorzaak gevonden!!

Het was allemaal veel simpeler dan gedacht.
Wilde alle contacten even nakijken bij de tank even wat kontje-tact spray erop.
En wat schets mijn verbazing.
Zit er een toevoerleiding gewoon los.(of retourleiding kan ook)
Ff wiebelen eraan en het gas loopt er zo langs uit de tank. (lekker link)
Alles even goed vast gezet en probleem geheel verholpen.
Kom ik er even goed(koop) vanaf.
Ik zal morgen even een foto maken van het plaats delict.
Wel iedereen bedankt voor de tips.

Re: inhouden op lpg (oorzaak gevonden)

Geplaatst: zo 06 nov 2011, 09:30
door nnbd
Wow, dat valt mee inderdaad. Gelukkig maar dan. Ik zie inderdaad graag nog even een plaatje :tumbup

Weinig vermogen / inhouden op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 13:47
door Feddo
Mijn V40 bi-fuel uit 2003 mist vermogen als ik op gas rijdt. Als ik op benzine rijdt en ik trap hem op zijn staart dan spuit hij weg, maar op LPG niet. Als ik op LPG rijdt en ik druk het gaspedaal stevig in dan blijft de auto langzaam rijden. Op benzine doet hij het wel goed. De gasfilters zijn bij de laatste beurt een paar maanden geleden al vervangen.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?

groet

Feddo

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 15:42
door Feddo
De dealer heeft net gebeld en ze gaan er een nieuw verdeelblok in zetten voor 600 euro :O . Hopelijk is het probleem daarmee opgelost.

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 16:14
door testkees
Heeft een dealer verstand van LPG voertuigen dan :O

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 16:25
door RichardV40
Hoop geld voor een verdeel blok.
is het een necam installatie?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 16:38
door testkees
Ik zou de uitdraai van je gascomputer vragen, zomaar op de bonnefooi wisselen lijkt nergens op :think
Is het een Garage in Amsterdam?

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 17:04
door Feddo
Nee, het is niet in Amsterdam.
Hebben ze een gascomputer bij de Volvo dealer? Ik hoop van wel eigenlijk.
Ik zal het zo vragen.
Mijn V40 bi-fuel is MY2003 dus is het inderdaad een necam installatie (geloof ik)

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 18:55
door RichardV40
gas verdeler voor een necam installatie kost nieuw 375 euro.
Aan de andere kant zit ie er met 15 min in, als die een beetje bereikbaar is.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn V70, en toen op advies van de gasboer zelf varvangen (was een half uur voor sluitingstijd)

Als je een beetje handig ben kan je dat ding ook zelf reinigen. Ik zou de oude wel meenemen.

Afbeelding

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: do 06 feb 2014, 22:57
door Feddo
Het bleek dat ik de gastank leeg had gereden, na 47 liter getankt te hebben rijdt hij weer normaal. De brandstofmeter van de tank vertoont weer kuren, die had ik laatst ook al vervangen. orgen maar weer op gas rijden met een magneetje achter de meter, dat moet wel lukken om te fixen.
Ben ik even blij dat ik die dure reparatie niet hoef uit te laten voeren. Ik ben benieuwd hoeveel ze in rekening gaan brengen voor het vooronderzoek....

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 07:55
door testkees
Laat of plaats een filter voor het verdeelblok kan een hoop kosten besparen moet wel om de 25.000 km vervangen worden! gasboer kan je adviseren :think

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 10:35
door Feddo
Met mijn vorige V40 bi-fuel heb ik probleemloos 3 ton gereden zonder dergelijke aanpassingen. Ik heb geen probleem meer met het verdeelblok, het bleek de verkeerde diagnose te zijn van de dealer, de gastank was gewoon leeg (want de brandstofmeter vertoonde weer kuren). Na de tank met 47 liter gevuld te hebben (zo veel heb ik nog nooit getankt) rijdt hij weer als een zonnetje!