Pagina 2 van 3

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 12:02
door testkees
Hoi ik heb de zelfde ervaring gehad met mijn oude V 3 ton geen enkel probleem ondervonden :tumbup ik heb hem meerdere malen geheel leeg gereden :whistle Met mijn huidige T4 is het aangeraden een gasfilter te plaatsen door de gasboer om de injectoren te beschermen tegen vervuiling. :D

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 13:12
door Feddo
Daarom ben ik zo'n fan van bi-fuel, dat staat voor probleemloos rijden op gas is mijn ervaring. Jammer dat Volvo er ooit mee is gestopt, of moet ik zeggen Ford? Andere merken gaan nu met die term aan de haal, ik las dat de bifuel van Mazda gewoon later is ingebouwd, dus geen geharde cilinderkoppen zoals de Volvo bi-fuels.
Doordat ik ver van mijn werk woon maak ik veel kilometers en daarom moet ik op gas rijden. Ik heb nog een V50 op gas geprobeerd maar dat was geen succes (want daar zat een 1.8 Ford motor in).

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: di 18 feb 2014, 22:21
door Alexanderdh
Feddo, ik heb ook problemen gehad met minder vermogen tijdens lpg rijden. Ook een bi-fuel af fabriek. in Helvoirt zit er een lpg-specialist die deze systemen kan dromen. Na een hoop problemen die ik probeerde op te lossen en de garage niet achterkwam heeft deze beste man het voor 75 euro opgelost. Anderhalf uur werk en onderdelen vervangen. Sindsdien merk ik geen verschil tussen het rijden op lpg of benzine. Over een jaartje ga ik nog eens terug, gewoon om alles te laten reinigen en de rubbertjes te vervangen.

Kijk maar eens op zijn site: Verdampere.nl

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 08:25
door testkees
Een bi-fuel voertuig heeft twee brandstofsystemen aan boord: één voor LPG of CNG en één voor (meestal) benzine. (tekst uit woordenboek)
En heeft niet zoveel met geharde kleppen te maken :P

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:20
door Telegraphroad
De bi-fuel heeft twee sensoren die de hoeveelheid gas in de tank aangeven.
een electrische en een mechanische.

de elektronische sensor geeft twee signalen af, een voor de computer en een voor de gas-meter in het dashboard.

deze sensor kan de raarste kuren op leveren ben ik achter.
sensor kost 60 euro ex btw en heeft bij mij de problemen allemaal opgelost.

Re: Ongewoon weinig vermogen op LPG

Geplaatst: ma 13 okt 2014, 13:41
door LPG3
Alexanderdh schreef:in Helvoirt zit er een lpg-specialist die deze systemen kan dromen.

Kijk maar eens op zijn site: Verdampere.nl
N.a.v. deze post ben ik daar geweest met een lekkende (en achteraf blijkende kapotte) lpi injector. Voor 40 euro was ik in 15 min klaar met een gebruikte goedwerkende injector incl. arbeid en half jaar garantie. Dat noem ik service. Als ik weer problemen heb ga ik gelijk daarheen.


Een andere LPG specialist in roosendaal die ik ervoor belde gaf aan dat het (ongezien) al minstens 180 euro ging kosten voor alles incl. nieuwe injector, terwijl Verdampere bij voorbaat telefonisch uitging van slechts een ringetje vervangen toen ik de lekkage voorlegde. En dan toch nog even een andere injector met ringetje erin jassen in dezelfde tijd. :tumbup

Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 21:18
door pcadapronk
goedemiddag beste lezers ik ben nieuw hier en hoop op deze manier meerdere volvo liefhebbers te ontmoeten en kennis uit te kunnen wisselen om maar meteen met de deur in huis te vallen ik heb het volgende probleem;

Mijn volvo V40 met lpg vialle (LPi) stottert heel erg op gas en rijd schokkerig net alsof die ergens geknepen word stationair loopt die heel mooi en kan ik ook gewoon toeren maken wanneer de auto stil staat dan merk je totaal geen vermorgen verlies maar zodra ik weg rijd begint de ellende nou is mijn vraag wat hier aan te doen? Gas specialist heeft hem al uitgelezen geeft geen storingen aan de gas pomp springt aan en ook als je meer toeren geeft maar volgens de gas boer zou deze toch stuk kunnen zijn wat denken jullie? Of zou het aan mijn injectoren kunnen liggen? Aangezien de prijsopgave van een complete ruil tank 600 euro zouden kosten zou ik graag wel zekerheid willen hebben alleen dit word niet gegeven daar tegenover kosten 4 nieuwe injectoren 100 euro waar doe ik verstandig aan cq hoe kan ik erachter komen wat er echt vervangen moet worden denken jullie misschien aan heel iets anders? ik zal hieronder een lijst geven met wat er al aan gedaan is de auto loopt trouwens 1000% goed op benzine.

Nieuwe bougie's
Nieuwe bougiekabelset
Katalysator vervangen
Nieuwe olie
Nieuwe luchtfilter
Nieuwe brandstoffilter
2 stekkers aan de onderkant in de motorruimte bij de passasierskant losgemaakt zat vol met corrosie ingespoten met contact spray en terug geklikt
uitgelezen obd geen storingen
uitgelezen computer gas geen storingen
injectoren reiniger gebruikt dmv een flesje in de benzine tank gieten
egr klep vervangen
luchtmassameter schoongemaakt
gasklephuis gereinigt


kortom alle info is welkom hoop voldoende infomatie te hebben gegeven

Mvg Patrick

Re: Volvo V40

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 21:23
door krismazur
Lambda?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Volvo V40

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 21:27
door pcadapronk
ja zou dat kunnen ? als die goed loopt op benzine?

Re: Volvo V40

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 21:27
door pcadapronk
de auto heeft tevens 261.000 km gelopen

Re: Volvo V40

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 22:34
door MarcO
Lambda denk ik niet, dan zou je ook problemen met benzine moeten hebben.
Ik denk dan toch je pomp of je gas injectoren.

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 23:06
door R.O.B
Zitten de injectoren goed vast? Geen valse lucht?

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 23:33
door pcadapronk
dat durf ik niet te zeggen kwa lpg heb ik er echt geen kennis van daarom ben ik ook voorzichtig met zomaar dingen te vervangen bij een gasspecialist omdat ik een hoop verhalen hoor kwa oplichters praktijken dus wellicht iemand een aanrader van een gas specialist? ik weet wel dat de injectoren gewoon normaal tikken en hoor geen vreemde geluiden kwa sissen ofzo.

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: do 25 dec 2014, 05:44
door volvofreak898
injectoren

weet niet wat voor lpg install je hebt maar kan ook je verdeler/verdamper zijn pomp lijkt me stug aangezien je wel toeren kan maken dus gasdruk opbouwt vanaf je pomp , maar bij compressie problemen dus zit het na je pomp

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: do 25 dec 2014, 13:06
door testkees
Pomp zou ik laten vervangen, kost 350 (in Haarlem)
Als je vermogen vraag moet je voor je injectoren druk houden, als de pomp minder wordt zakt de druk voor injectoren.

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: do 25 dec 2014, 13:24
door pcadapronk
oke maar de lpg man zei ook dat de pomp gewoon druk geeft en zodra je gas geeft de pomp ook meer druk geeft en aan de andere kant kan die toch stuk zijn fabel of feit vraag ik me dan af

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: do 25 dec 2014, 14:45
door alienraziel
wat ik veel tegen kom bij fora over vialle zijn de pomp of pompregelaar die defect zijn, de regelaar is nog makkelijk te vervangen de pomp liever bij de specialist die is bij mij ook al 2x vervangen de eerste na 4 maanden defect dus garantie ;)
pas wel op er is een chineese pomp versie die is goedkoper maar of deze ook langer meegaat geen idee suc6

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: do 25 dec 2014, 17:43
door pcadapronk
oke maar wat ze mij vertelt hebben is dat de pomp van een vialle lpi niet te vervangen is dit zou gelijk een complete ruil tank worden.

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 08:14
door alienraziel
bij mij is het een ring tank waarbij alleen de pomp vervangen is dus ik denk dat het gemak is om gelijk de hele tank te vervangen

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Inhouden op gas, niet op benzine

Geplaatst: vr 26 dec 2014, 21:21
door Telegraphroad
verdampere is een naam die vaak genoemd wordt als het volvo's met een gas installatie gaat.

een bi-fuel heeft een gas-verdeler, deze kan behoorlijk lastig doen.
de mijne is bij 230d km gereviseerd en daarna geen stotter meer meegemaakt.