Bi-fuel minder krachtig dan gewone 1.8?
Geplaatst: za 24 mei 2014, 22:50
Sinds een paar maand rijd ik nu een s40 met af fabriek lpg ingebouwd, daarvoor had ik een s40 met lpi achteraf ingebouwd. nou wist ik dat de motor van de bi-fuel net wat kleiner is dan de "gewone" 1.8jes. Even op een rijtje:
1.8 benzine: 1783cc, 92kw, 122pk, 170 nm / 4.000 tpm 0-100: 10.5 sec top: 200 km/h
1.8 bi-fuel: 1783cc, 88kw, 120pk, 167 nm / 4.000 tpm 0-100: 11.0 sec top: 200 km/h
De donkerblauwe s40 op lpi die ik eerst had was veeel sneller en pittiger, reed daar met gemak 200 mee op de gps
de bi-fuel daarintegen komt maar traag van zn plek en bij 185 houd het echt op, hoe kan dit? Kan haast niet geloven dat dit die 2 pk is?
Mn vader heeft een v40 bi-fuel, zelfde verhaal. Aanhangertje trekken deed de 1.8 benzine uit 1996 die hij eerst had nog beter!
Bekent verhaal??
1.8 benzine: 1783cc, 92kw, 122pk, 170 nm / 4.000 tpm 0-100: 10.5 sec top: 200 km/h
1.8 bi-fuel: 1783cc, 88kw, 120pk, 167 nm / 4.000 tpm 0-100: 11.0 sec top: 200 km/h
De donkerblauwe s40 op lpi die ik eerst had was veeel sneller en pittiger, reed daar met gemak 200 mee op de gps
de bi-fuel daarintegen komt maar traag van zn plek en bij 185 houd het echt op, hoe kan dit? Kan haast niet geloven dat dit die 2 pk is?
Mn vader heeft een v40 bi-fuel, zelfde verhaal. Aanhangertje trekken deed de 1.8 benzine uit 1996 die hij eerst had nog beter!
Bekent verhaal??