Pagina 1 van 1

Bi-fuel minder krachtig dan gewone 1.8?

Geplaatst: za 24 mei 2014, 22:50
door arianwimmenhove
Sinds een paar maand rijd ik nu een s40 met af fabriek lpg ingebouwd, daarvoor had ik een s40 met lpi achteraf ingebouwd. nou wist ik dat de motor van de bi-fuel net wat kleiner is dan de "gewone" 1.8jes. Even op een rijtje:
1.8 benzine: 1783cc, 92kw, 122pk, 170 nm / 4.000 tpm 0-100: 10.5 sec top: 200 km/h
1.8 bi-fuel: 1783cc, 88kw, 120pk, 167 nm / 4.000 tpm 0-100: 11.0 sec top: 200 km/h

De donkerblauwe s40 op lpi die ik eerst had was veeel sneller en pittiger, reed daar met gemak 200 mee op de gps
de bi-fuel daarintegen komt maar traag van zn plek en bij 185 houd het echt op, hoe kan dit? Kan haast niet geloven dat dit die 2 pk is?
Mn vader heeft een v40 bi-fuel, zelfde verhaal. Aanhangertje trekken deed de 1.8 benzine uit 1996 die hij eerst had nog beter! :O

Bekent verhaal??

Re: Bi-fuel minder krachtig dan gewone 1.8?

Geplaatst: za 24 mei 2014, 23:43
door volvoS40
Blokken zijn vanaf 2000 aangepast en veranderd.
Inhoud / pk is idd ook anders.

Is een topic over geschreven.
Dit staat btw geheel los van de gas installatie.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Bi-fuel minder krachtig dan gewone 1.8?

Geplaatst: zo 25 mei 2014, 00:22
door volvofreak898
en dan heb je nog het verschil van versnellingsbak de bifuel die ik had , had geen volvo bak.

originele volvo gasboegies erin zitten??

Re: Bi-fuel minder krachtig dan gewone 1.8?

Geplaatst: zo 25 mei 2014, 08:51
door arianwimmenhove
Het vergelijkingsmateriaal is allebei phase 2, versnellingsbak zijn allebei de Renault bak, bougies zitten sinds kort ook de originele weer in, zitten de zelfde in als in de andere x40's zo staat het ook in het systeem..

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding