Motorlampje brandt, maar geen symptomen
- Super40
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 09 feb 2017, 00:21
- 7
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Bas
- Locatie: Den Helder
Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Hallo iedereen,
Ik heb er al sinds 2 weken vóór de dashboardmeeting last van.... Mijn motorlampje brandt. De motor zelf loopt nog net zoals hij de 15k km hiervoor deed, alleen het verbruik is enorm toegenomen. De boardcomputer zegt dat hij op de snelweg 1:8 loopt, en dan rijd ik rustig 130. (alleen snelheid vasthouden)
Ik heb er 5k km geleden een LPG installatie ingezet waarmee dat auto perfect rijdt, nooit problemen. De gascomputer regelt zelf het mengsel bij en zodra deze te arm wordt gaat hij benzine bijmengen. Als het dan nog te gek wordt schakelt hij compleet over op benzine. Dat kan dus niet mis gaan zou je zeggen.
Bij het uitlezen komt de error "bank1 too lean" tevoorschijn. Het VADIS systeem heeft te melden: "air/fuel ratio signal too high". Hij loopt dus te arm volgens de computer? Dat lijkt mij sterk omdat de LPG computer er al voor zorgt dat hij goed geregeld wordt en dit de afgelopen 5k km ook goed gedaan heeft. Op benzine blijft het lampje ook branden. Alleen een uurtje stationair lopen als de motor warm is helpt om het lampje uit te krijgen.
Als ik de lambda waarde met mijn OBD app uitlees (in een grafiek) dan pendelt de eerste lambda sonde heen en weer tussen de 0 en 1,5V zonder enige logica. De andere sonde blijft mooi strak op één voltage. Ik heb de lmm ook al gereinigd maar dat maakte niks uit.
Het is voor mij een raadsel, niks wijst naar één kapotte sensor. De motor loopt ook gewoon nog goed zonder misfires en loopt soepel stationair. Je kan hem doortrekken tot de 6500rpm maar dat gaat ook helemaal prima zonder hikjes. Bij de APK 2 weken geleden is hij op LPG en Benzine door de metingen gekomen, waardoor je zou zeggen dat er niks aan de hand is?
Ik heb ondertussen gekneusde hersenen van al dat uitzoeken, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik heb er al sinds 2 weken vóór de dashboardmeeting last van.... Mijn motorlampje brandt. De motor zelf loopt nog net zoals hij de 15k km hiervoor deed, alleen het verbruik is enorm toegenomen. De boardcomputer zegt dat hij op de snelweg 1:8 loopt, en dan rijd ik rustig 130. (alleen snelheid vasthouden)
Ik heb er 5k km geleden een LPG installatie ingezet waarmee dat auto perfect rijdt, nooit problemen. De gascomputer regelt zelf het mengsel bij en zodra deze te arm wordt gaat hij benzine bijmengen. Als het dan nog te gek wordt schakelt hij compleet over op benzine. Dat kan dus niet mis gaan zou je zeggen.
Bij het uitlezen komt de error "bank1 too lean" tevoorschijn. Het VADIS systeem heeft te melden: "air/fuel ratio signal too high". Hij loopt dus te arm volgens de computer? Dat lijkt mij sterk omdat de LPG computer er al voor zorgt dat hij goed geregeld wordt en dit de afgelopen 5k km ook goed gedaan heeft. Op benzine blijft het lampje ook branden. Alleen een uurtje stationair lopen als de motor warm is helpt om het lampje uit te krijgen.
Als ik de lambda waarde met mijn OBD app uitlees (in een grafiek) dan pendelt de eerste lambda sonde heen en weer tussen de 0 en 1,5V zonder enige logica. De andere sonde blijft mooi strak op één voltage. Ik heb de lmm ook al gereinigd maar dat maakte niks uit.
Het is voor mij een raadsel, niks wijst naar één kapotte sensor. De motor loopt ook gewoon nog goed zonder misfires en loopt soepel stationair. Je kan hem doortrekken tot de 6500rpm maar dat gaat ook helemaal prima zonder hikjes. Bij de APK 2 weken geleden is hij op LPG en Benzine door de metingen gekomen, waardoor je zou zeggen dat er niks aan de hand is?
Ik heb ondertussen gekneusde hersenen van al dat uitzoeken, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Gasboer raadplegen
Verdampere in Tilburg os een van de beste in NL
Verdampere in Tilburg os een van de beste in NL
- PKing
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 13:13
- 8
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Lieren
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Ik volg niet alles meer wat er op autotechnisch gebied gebeurt, maar dat een benzine auto op twee brandstoffen tegelijk zou werken lijkt me niet erg waarschijnlijk?Super40 schreef: wo 06 dec 2017, 14:47
Ik heb er 5k km geleden een LPG installatie ingezet waarmee dat auto perfect rijdt, nooit problemen. De gascomputer regelt zelf het mengsel bij en zodra deze te arm wordt gaat hij benzine bijmengen. Als het dan nog te gek wordt schakelt hij compleet over op benzine. Dat kan dus niet mis gaan zou je zeggen.
Ik kan er zo gauw ook niets over vinden...
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
- 10
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Pernis Rotterdam
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Dat kan inderdaad niet. Of je rijdt op gas of je rijdt op Benzine.
- PKing
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 13:13
- 8
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Lieren
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Vraag aan OP...schakelt hij maar zo wel eens over op benzine?
En wat voor installatie zit erin (merk type).
En wat voor installatie zit erin (merk type).
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10746
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
En als 1 van de systemen lekt krijg je een vreemd te rijk mengsel.
Wanneer de je foutcode wist en gaat rijden alleen op benzine, krijg je de melding terug? Herhaal dit voor LPG.
Ik zelf heb het probleem van een defecte lambdasonde die wanneer je gas loslaat de waarde erg fluctueert en brandstof toevoegt. Ook ik heb die motor lamp branden.
Dat je door de APK komt wil alleen zeggen dat je wagen voldoet aan de normen die gesteld zijn. Niet of je wagen ok is.
Wanneer de je foutcode wist en gaat rijden alleen op benzine, krijg je de melding terug? Herhaal dit voor LPG.
Ik zelf heb het probleem van een defecte lambdasonde die wanneer je gas loslaat de waarde erg fluctueert en brandstof toevoegt. Ook ik heb die motor lamp branden.
Dat je door de APK komt wil alleen zeggen dat je wagen voldoet aan de normen die gesteld zijn. Niet of je wagen ok is.
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Ik heb exact dezelfde foutcode heel af en toe. Geen symptomen.
Na wissen is die vaak maanden weg. Laatste keer zelfs 1,5 jaar.
Ik vermoed bij mij op dit moment de BDR i.v.m. het niet lekker starten.
Komt het na het wissen direct weer terug? Of blijft het ook langer weg?
De computer registreert namelijk dan een minimale overschrijding van het lucht/benzinemengsel. En daardoor popt hij bij mij af en toe op denk ik, als die er overheen gaat.
Na wissen is die vaak maanden weg. Laatste keer zelfs 1,5 jaar.
Ik vermoed bij mij op dit moment de BDR i.v.m. het niet lekker starten.
Komt het na het wissen direct weer terug? Of blijft het ook langer weg?
De computer registreert namelijk dan een minimale overschrijding van het lucht/benzinemengsel. En daardoor popt hij bij mij af en toe op denk ik, als die er overheen gaat.
- Super40
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 09 feb 2017, 00:21
- 7
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Bas
- Locatie: Den Helder
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb de LPG installatie zelf ingebouwd, ook de computer heb ik zelf ingesteld. Het rijden op LPG en benzine tegelijk is mogelijk, misschien niet 50/50 maar als de LPG computer het mengsel niet rijk genoeg kan krijgen door te kleine LPG injectoren zal hij aan "petrol contribution" doen. Hierbij spuit het LPG systeem ook een beetje benzine bij met de benzine injectoren. Dit kan omdat deze ook op de LPG computer worden aangesloten zodat ze onderbroken kunnen worden. In principe rijd je alleen op LPG of op Benzine maar voor in de extreme gevallen wordt dit geactiveerd. Een leuk weetje trouwens. Zodra je van benzine naar LPG overschakelt zal de computer dit geleidelijk doen. Dan rijd je dus voor een fractie van een seconde op LPG en benzine zodat de overgang zo soepel mogelijk gaat.
Het motorlampje is vandaag weer uitgegaan. Maar ik kreeg er wel een probleem met het LPG systeem bij. Deze wilde niet meer aan gaan. Uiteindelijk bleek er kabelbreuk te zijn op de massakabel van het LPG systeem welke dus deze storing verzaakte. Of de kabelbreuk ook voor het motormanagement lampje verantwoordelijk is weet ik nog niet. Dat ga ik de komende dagen wel merken.
Ik houd jullie op de hoogte! Mocht dit het probleem niet oplossen dan ga ik een nieuwe lambda sonde bestellen.
EDIT: Na het wissen kwam het vrijwel meteen terug, na een KM of 100.
Ik heb de LPG installatie zelf ingebouwd, ook de computer heb ik zelf ingesteld. Het rijden op LPG en benzine tegelijk is mogelijk, misschien niet 50/50 maar als de LPG computer het mengsel niet rijk genoeg kan krijgen door te kleine LPG injectoren zal hij aan "petrol contribution" doen. Hierbij spuit het LPG systeem ook een beetje benzine bij met de benzine injectoren. Dit kan omdat deze ook op de LPG computer worden aangesloten zodat ze onderbroken kunnen worden. In principe rijd je alleen op LPG of op Benzine maar voor in de extreme gevallen wordt dit geactiveerd. Een leuk weetje trouwens. Zodra je van benzine naar LPG overschakelt zal de computer dit geleidelijk doen. Dan rijd je dus voor een fractie van een seconde op LPG en benzine zodat de overgang zo soepel mogelijk gaat.
Het motorlampje is vandaag weer uitgegaan. Maar ik kreeg er wel een probleem met het LPG systeem bij. Deze wilde niet meer aan gaan. Uiteindelijk bleek er kabelbreuk te zijn op de massakabel van het LPG systeem welke dus deze storing verzaakte. Of de kabelbreuk ook voor het motormanagement lampje verantwoordelijk is weet ik nog niet. Dat ga ik de komende dagen wel merken.
Ik houd jullie op de hoogte! Mocht dit het probleem niet oplossen dan ga ik een nieuwe lambda sonde bestellen.
EDIT: Na het wissen kwam het vrijwel meteen terug, na een KM of 100.
- PKing
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 13:13
- 8
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Lieren
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
ik blijf erbij dat het rijden op twee soorten brandstof gewoon niet erg goed kan zijn.
De oorzaak lijkt dus te kleine injectoren te zijn?
De oorzaak lijkt dus te kleine injectoren te zijn?
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
-
- Engine off
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 25 jan 2017, 22:42
- 7
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Ik had van dezelfde symptomen last. Telkens code 0701 "Bank 1 too lean". Ik rijd ook op LPG G3 (Vialle systeem).
Van alles uitgezocht, zowel aan het LPG gebeuren als aan de motor.
Het was niet te diagnosticeren.
Ook had ik het gevoel dat de auto meer verbruikte, al heb ik dat nooit zuiver gemeten. Gevalletje onderbuik.
Naast bovenstaande problemen had ik last van een "spinnende" motor. Het nokkenasversteller-tandwiel bleek kapot.
Deze is vervangen, en tevens de distributie, en sindsdien ben ik van alle problemen af.
Geen geel lampje meer op het dashboard en de onderbuik voelt ook weer goed.
Ben nu overigens wel aan het meten wat het verbruik van benzine (starten) en LPG werkelijk is.
Beter laat dan nooit....
Van alles uitgezocht, zowel aan het LPG gebeuren als aan de motor.
Het was niet te diagnosticeren.
Ook had ik het gevoel dat de auto meer verbruikte, al heb ik dat nooit zuiver gemeten. Gevalletje onderbuik.
Naast bovenstaande problemen had ik last van een "spinnende" motor. Het nokkenasversteller-tandwiel bleek kapot.
Deze is vervangen, en tevens de distributie, en sindsdien ben ik van alle problemen af.
Geen geel lampje meer op het dashboard en de onderbuik voelt ook weer goed.
Ben nu overigens wel aan het meten wat het verbruik van benzine (starten) en LPG werkelijk is.
Beter laat dan nooit....
-
- Supporting Member
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
- 7
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Paul
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
bij mij loopt hij te arm ook het oranje motorlampje brandt en gaat ook na een rit spontaan op benzine heel erg vreemd gelukkig garantie ik denk zijn de injectoren niet te klein
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Misschien een wilde gok, maar je zou ook een slecht werkende brandstofdrukregelaar kunnen denken.
Bij mij ging de auto op het laatst ook slechter starten.
Bij mij ging de auto op het laatst ook slechter starten.
-
- Supporting Member
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
- 7
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Paul
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
ik ga er zaterdagochtend maar weer langs gelukkig garantie maar je wordt er niet vrolijk van
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
- 10
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Pernis Rotterdam
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Dit gaat over LPG, daar heeft de BDR helemaal niks mee te maken.EnigmaEll schreef: ma 19 feb 2018, 21:11 Misschien een wilde gok, maar je zou ook een slecht werkende brandstofdrukregelaar kunnen denken.
Bij mij ging de auto op het laatst ook slechter starten.
Verdamper of direct ingespoten?volvobolide71 schreef: ma 19 feb 2018, 21:04 bij mij loopt hij te arm ook het oranje motorlampje brandt en gaat ook na een rit spontaan op benzine heel erg vreemd gelukkig garantie ik denk zijn de injectoren niet te klein
-
- Supporting Member
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
- 7
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Paul
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
- 6
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Harmjan
- Locatie: Noordwolde (Groningen)
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
goeie dag,
ik ben zelf ook een tijdje in strijd geweest met dezelfde storing. ik heb een s40 1.8 automaat uit 2001 met vialle systeem en had voor een half jaar terug ook de hele tijd deze storing wat heb ik toen gedaan.
- luchtmassa meter reinigen
- luchtmassa meter vervangen
- lambda sondes vervangen
- injector rubber vervangen
wat bleek nu uit eindelijk, ik had een vacuüm lekje aan de distributie zijde van mijn inlaat spruitstuk, daar zit de slang aan naar de carter ventilatie en deze zoog heel iets valse lucht, dus dat opgelost code verwijdert en vooralsnog nooit weer terug gezien.
ik zou zeggen check je inlaat traject op lekkages, als je daar zeker van bent, check je uitlaat traject op lekages. als je daar ook zeker van bent zou ik bij lmm en lambda beginnen.
in sommige gevallen is het wel gewoon zaak om dingen te vervangen lucht meters en lambda sensoren ''slijten'' nou eenmaal.
eventueel als je over een 1.8 motor fase 2 beschikt heb ik wel een luchtmassa meter en lambda sonde die je even mag proberen en als dat het blijkt te zijn mag je hem (of ze) overnemen.
deze kan ik je zo opsturen tegen vergoeding verzend kosten;)
ik heb trouwen zelf ook nog nooit gehoord van het rijden op lpg en benzine tegelijk en het lijkt me zeer sterk maar als jij het zeker weet dat geloof ik het
beide brandstoffen lijken wel veel op elkaar maar hebben toch wel iets andere eigenschappen denk aan brandtijd wat met ontsteking's vervroeging wordt opgevangen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten, Harmjan
ik ben zelf ook een tijdje in strijd geweest met dezelfde storing. ik heb een s40 1.8 automaat uit 2001 met vialle systeem en had voor een half jaar terug ook de hele tijd deze storing wat heb ik toen gedaan.
- luchtmassa meter reinigen
- luchtmassa meter vervangen
- lambda sondes vervangen
- injector rubber vervangen
wat bleek nu uit eindelijk, ik had een vacuüm lekje aan de distributie zijde van mijn inlaat spruitstuk, daar zit de slang aan naar de carter ventilatie en deze zoog heel iets valse lucht, dus dat opgelost code verwijdert en vooralsnog nooit weer terug gezien.
ik zou zeggen check je inlaat traject op lekkages, als je daar zeker van bent, check je uitlaat traject op lekages. als je daar ook zeker van bent zou ik bij lmm en lambda beginnen.
in sommige gevallen is het wel gewoon zaak om dingen te vervangen lucht meters en lambda sensoren ''slijten'' nou eenmaal.
eventueel als je over een 1.8 motor fase 2 beschikt heb ik wel een luchtmassa meter en lambda sonde die je even mag proberen en als dat het blijkt te zijn mag je hem (of ze) overnemen.
deze kan ik je zo opsturen tegen vergoeding verzend kosten;)
ik heb trouwen zelf ook nog nooit gehoord van het rijden op lpg en benzine tegelijk en het lijkt me zeer sterk maar als jij het zeker weet dat geloof ik het
beide brandstoffen lijken wel veel op elkaar maar hebben toch wel iets andere eigenschappen denk aan brandtijd wat met ontsteking's vervroeging wordt opgevangen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten, Harmjan
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
- 10
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Pernis Rotterdam
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Ding opnieuw laten afstellen, staat gewoon niet goed.
-
- Supporting Member
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
- 7
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Paul
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Thanks heren ik breng hem zaterdagochtend even weg maar ik laat het hem uitzoeken ken wel allerlei dingen vervangen dat heeft ook geen zin eerst de storing oplossen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Supporting Member
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
- 7
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Paul
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
heren hij stond verkeerd afgesteld daardoor gaf hij verkeerde waardes en foutmeldingen nu geen storingen meer gehad het verbruik is ook weer normaal
- Super40
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 09 feb 2017, 00:21
- 7
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Bas
- Locatie: Den Helder
Re: Motorlampje brandt, maar geen symptomen
Het is alweer een tijdje gelden dat ik hier op het forum ben geweest. Veel drukte door school en andere projecten en gelukkig ook omdat de auto eigenlijk vrijwel probleemloos heeft gereden het afgelopen jaar.
Maar ik heb dit probleem uiteindelijk opgelost door de afstellingsmap in de gascomputer aan te passen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de Long Term Fuel Trim waarde te hoog was. De eerste maanden met deze gas installatie is deze blijkbaar langzaam omhoog gelopen tot ongeveer 15% waarna het motorlampje ging branden dat hij te arm liep.
Nu heb ik mij verdiept in het afstellen van de afstellingsmap in de gascomputer en heb ik deze (flink) aangepast. Nu loopt de auto nog hetzelfde (geen verschil merken tussen benzine en LPG) alleen de LTFT is naar 5% gegaan en het lampje is dus weg.
Ik ben er ook achter gekomen dat de auto net zo veel vermogen op LPG heeft dan op benzine. Op beide brandstoffen haal ik een topsnelheid van 191KM/H. Dit hoort 200 te zijn volgens de fabrieksopgave maar ik vind het wel even prima zo. Volgend jaar ga ik studeren en zal ik er elke week mee op en neer naar Eindhoven gaan, wat dus 2 keer 250km is. Maar ik heb er het volle vertrouwen in dat het met deze auto geen probleem zal zijn.
Maar ik heb dit probleem uiteindelijk opgelost door de afstellingsmap in de gascomputer aan te passen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de Long Term Fuel Trim waarde te hoog was. De eerste maanden met deze gas installatie is deze blijkbaar langzaam omhoog gelopen tot ongeveer 15% waarna het motorlampje ging branden dat hij te arm liep.
Nu heb ik mij verdiept in het afstellen van de afstellingsmap in de gascomputer en heb ik deze (flink) aangepast. Nu loopt de auto nog hetzelfde (geen verschil merken tussen benzine en LPG) alleen de LTFT is naar 5% gegaan en het lampje is dus weg.
Ik ben er ook achter gekomen dat de auto net zo veel vermogen op LPG heeft dan op benzine. Op beide brandstoffen haal ik een topsnelheid van 191KM/H. Dit hoort 200 te zijn volgens de fabrieksopgave maar ik vind het wel even prima zo. Volgend jaar ga ik studeren en zal ik er elke week mee op en neer naar Eindhoven gaan, wat dus 2 keer 250km is. Maar ik heb er het volle vertrouwen in dat het met deze auto geen probleem zal zijn.