LPG installatie uitbouwen?

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

LPG installatie uitbouwen?

Bericht door ChrisV40 »

Hallo mede forumers...

Ik kan misschien binnenkort een baan krijgen dichter bij huis. ipv 40 minuten autorijden ben ik dan met 5 fietsminuten op het werk. :tumbup

Mijn auto heb ik laten ombouwen voor LPG omdat ik veel kilometers maak. Ondertussen al 50.000 op lpg gereden, dus die installatie is er wel weer zo ongeveer uit. Maar nu ga ik dus als het meezit veeeeeel minder kilometers maken... :vertag

Nou kan ik een andere auto kopen op benzine, maar ik kan ook de LPG installatie er weer uit laten bouwen en verkopen. :O Vooral ook omdat ik weet dat mijn huidige auto gewoon goed is en als je wat anders koopt is het altijd maar afwachten.

Iemand hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen???
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: B/G LPG installatie uitbouwen???

Bericht door Dodo-tje »

Wat voor kosten zitten er verbonden aan het laten verwijderen? En wat levert de installatie nu nog op? Moet je die dan zelf verkopen, of laat je die achter bij de uitbouwer? En waar heb je de installatie laten plaatsen?

Belangrijkste vraag, heb je al contact gehad met een installatie bedrijf?

Edit, oja, hopelijk krijg je die nieuwe baan zeg, dat scheelt je ruim een uur aan reis tijd per dag! Die tijd zou ik wel voor mezelf willen houden!

Wat voor baan is het?
sjoerdb
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
14
Locatie: Elst Gelderland

Re: B/G LPG installatie uitbouwen???

Bericht door sjoerdb »

vanaf hoeveel kilometers is het lpg rijden dan echt slecht voor je portomonee? de inbouwkosten heb je terug verdiend, als je nu nog kosten gaat maken voor uitbouwen en daarna zal je dat weer moeten terugverdienen met benzine rijden.
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door ChrisV40 »

Hmmm, net even zitten rekenen...

Stel dat ik de installatie kan laten uitbouwen en de kosten daarvan met de verkoop van de installatie kan verrekenen.

Dan zit ik op het volgende kostenplaatje:

Wegenbelasting LPG 904 euro
Wegenbelasting Benz 632 euro
verschil / jaar 272 euro

Prijs benz 1,50 euro
Prijs LPG 0,60 euro
prijs verschil 0,90 euro

aantal liters benzine voordat prijsverschil de lagere wegenbelasting opheft 272/0,90 = 302 liter
Aantal kilometers per jaar omslagpunt benzine (verbruik 1:12) rijden 3627 kilometer

Dus als ik het zo uitreken dan heb ik voordeel als ik per jaar niet meer dan 3600 km rij...???

Hmm, denk dat ik daar wel overheen ga, dus dan zou het niet uit kunnen om het om te wisselen. Betekend dus ook dat het omslagpunt voor LPG als op plusminus 4000 kilometer per jaar ligt (mist er reeds een installatie in de auto zit natuurlijk).

Lijkt mij zo laag, waarom zijn LPG auto's dan niet veel gewilder???
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door DirkT4 »

Ik denk dat gebruikte LPG wagens zeker wel gewild zijn.
Vooral als een installatie er al inzit is het gewoon lachen aan de pomp.
En daarbij verdien je hem zo terug, blij dat je er zelf al achtergekomen bent dat
hij gewoon op gas blijft rijden!
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door devnullT4 »

hey, krijg nou wat. zo simpel heb ik het nog nooit berekend ..

en dan ga je ook nog van 1:12 uit. Verbruik je meer ( T4/2.0T) dan ligt het omslagpunt dus nog lager :D

je zou eventueel nog wel extra onderhoud mee moeten rekenen aande installatie of onderhoud dat voorkomt uit op LPG rijden, maar dat valt redelijk te verwaarlozen in de meeste gevallen
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door ChrisV40 »

Ik heb zelf een 2.0T en die verbruikt op benzine 1:12 en op gas 1:10. Dus die berekening :sleeping is redelijk realistisch.

Maar uit de berekening volgt dus dat het geen enkele zin heeft om de gas installatie eruit te halen. Dat levert alleen geld op als je de auto voor de sier voor de deur laat staan. :-D

En dat kan niet natuurlijk. Die bolide is gemaakt om lekker te rijden en dat doen we dan ook, zelfs als ik op fiets naar het werk ga kom ik denk ik met gemak boven de 4000 km per jaar. :vertag

Die baan heb ik nog niks weer van gehoord trouwens... Hopelijk morgen of vrijdag. :tumbdown :swear
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door The Real Master »

4000km per jaar :O
Heb net in 2 weken tijd over de 2000km gerden woon werk en verder prive en dat op gewoon benzine :swear
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door ChrisV40 »

Hehe, tijd om ook aan het gas te gaan dan :tumbup
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: GB LPG installatie uitbouwen???

Bericht door devnullT4 »

ChrisV40 schreef:Ik heb zelf een 2.0T en die verbruikt op benzine 1:12 en op gas 1:10. Dus die berekening :sleeping is redelijk realistisch.

Maar uit de berekening volgt dus dat het geen enkele zin heeft om de gas installatie eruit te halen. Dat levert alleen geld op als je de auto voor de sier voor de deur laat staan. :-D

En dat kan niet natuurlijk. Die bolide is gemaakt om lekker te rijden en dat doen we dan ook, zelfs als ik op fiets naar het werk ga kom ik denk ik met gemak boven de 4000 km per jaar. :vertag

Die baan heb ik nog niks weer van gehoord trouwens... Hopelijk morgen of vrijdag. :tumbdown :swear
1:10 op LPG ? da's aan de zuinige kant hoor. Dat haal ik alleen op een hele lange afstand 90 rijden :sleeping

maar goed, inderdaad 4000 dat haal je al als je 2x p/jaar ermee op vakantie gaat. succes met de baan.
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Plaats reactie