Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Bericht door schaefer »

Hey mensen,

Mijn LPI pomp is overleden, zie topic: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=37&t=4987
Nu zie onderstaande tekst. Ik vermoed dat ik een ABI-I pomp heb. Ik heb geen extra sturingseenheid links van de appendage kast. Zou deze pomp nu uit te wisselen zijn met een pomp van het type ABI-II?
Het verschil is dat deze: http://link.marktplaats.nl/383592933 volgens mij van type II is (gezien zwarte kastje links van grijze metaal). Mijn type tank heeft dat niet.

gr. Léon

LPi tanks
De LPi tank heeft ontwikkelingen doorgemaakt, zoals elk ander innovatief product. Er zijn twee versies in omloop, met een interne sturing en met een externe sturing. Verder is er een verschil in de aluminium appendage kast.

Versies
•ABI-I
De sturing bevindt zich in de tank
De aluminium appendage kast is rechthoekig van vorm en er bevindt een centrale knop op de appendage kast om deze los te draaien.
•ABI-II
De sturing bevindt zich links van de appendage kast
De aluminium appendage kast is rechthoekig van vorm en er bevindt een centrale knop op de appendage kast om deze los te draaien.
•PTC
De sturing bevindt zich in de rond appendage deksel
De aluminium appendage kast is rond van vorm en er bevindt een centrale inbusbout op de appendage kast om deze los te draaien.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Flok

Re: G Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Bericht door Flok »

Hmm.. dan heb ik een PTC tank.. Bij mij kan ik ong. 45 liter tanken als die leeg is.. Ook met interne pomp.. Werkt goed, maar ik hoor em als de wagen een paar uur niet gelopen heeft wel de eerste paar KM's tikken.. dus mss krijg ik ook een probleem binnenkort.. :tumbdown
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: G Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Bericht door schaefer »

Mijn problemen zijn vooral dat de auto begint te stotteren en bij stationair (of rijdend) gewoon uitvalt. Hij krijgt gewoon niet genoeg gas naar de motor toe. Bij overschakeling op benzine rijdt hij binnen 1 seconde weer super soepeltjes. In principe zou ik je adviseren om gewoon door te rijden tot het niet meer gaat. Zorg wel dat je voldoende benzine bij je hebt. De pomp van het type PTC, die vervangen ze gewoon met de tank nog in de auto. Dit is een uurtje werk ongeveer en kost dacht ik ongeveer 300/350 euro!
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Flok

Re: G Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Bericht door Flok »

Maar het gekke is, dat het kloppende geluid alleen uit de tank komt als de motor koud is.. zeg dat jehet 10 minuten hoort daarna niet..
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: G Verschillen LPI ABI-I ABI-II PTC

Bericht door schaefer »

Nja je tank bouwt in 't begin de meeste druk op. Als 't koud is (en dus de pomp) ook koud kan ik me voorstellen dattie wat meer kabaal maakt. Maar blijft 'tzelfde, doorrijden totdat de pomp kapot gaat :-D Er kan in principe niets misgaan mits je voldoende benzine in de tank hebt zitten.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Plaats reactie