Pagina 2 van 2

Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov

Geplaatst: di 17 jul 2012, 09:03
door VinceLW
Het probleem met de gasschakelaar is opgelost. De accu heeft 12 uur aan de lader gelegen en alles werkt weer. Dus of de accuspanning was inderdaad te laag. Of de computer had een reset nodig. Wij zijn voor nu in ieder geval opgelucht, maar gaan nu de accu en de massakabel toch maar heel snel vervangen!!

Afbeelding

Schakelaar leds Vialle LPG

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 22:29
door krismazur
Bij mijn S80 2.4 uit 2001 met Vialle LPi instalatie

Sinds vanmiddag doet de led display de tankinhoud niet meer aangeven

betreft deze schakelaar
Afbeelding

Wel doet de LPi systeem goed
kan gewoon schakkelen tussen gas en benzine

Bij contact aan gaat voor even groene lampje branden van LPG
Je hoort pomp van gas aanslaan
Bij starten van de motor gaat de groene lampje knipperen en darna brand continue aan
Afbeelding

Bij overschakelen naar benzine ook geen problemen
Afbeelding

Tank is bijna vol, vanmiddag getankt en toen deed de indicator wel
na 100km doen de lampjes niet meer :sleeping
Heb hier en daar wat gelezen over vlotter van de tank. Maar wat is precies mis?
Is de schakelaar overleden, kabelbreuk of toch vlotter die happert

Weet iemand goede LPG specialist in de buurt van Bergen op Zoom of Roosendaal.
Of zit iemand op deze forum die veel verstand van LPG heeft.

Alvast bedankt
Gr Kris

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 22:36
door René
De mijne ziet er anders uit Kris.
Ik zou eerder denken in het lampje of schakelaar dan vlotter. :think

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 22:50
door krismazur
Dan zijn ze alle 5 uitgevallen
4 groene en 1 rode
Vlotter denk ik ook niet want heeft andere symptomen. Werkt anders om dus bij leeg 5 leds branden en bij vol alleen rode
Nu brand zelf de rode niet
Dus waarschijnlijk draadbreuk of schakelaar stuk :wall

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 22:51
door René
En op de sloop moeilijk te vinden mocht het de knop zijn.
Toch even langs de LPG specialist :wall

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 22:53
door krismazur
wordt een dure grapje zo een knopje nieuw :'(
84 euro :wall :wtf

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: wo 12 jun 2013, 10:17
door VinceLW
Ons probleem met de lpg schakelaar is terug. Soms branden de lampjes op de schakelaar niet en schakelt de auto ook niet over op gas. Ik heb een tijdelijke quick-n-dirty fix gevonden; 3 seconden de zekering van de lpg stuurunit (geen idee hoe zo'n apparaatje heet) er uit en er weer in, dan werkt hij weer. Als de lampjes bij vertrek wel branden, dan gaat de unit nooit tijdens het rijden uit. Dus dat klinkt mij ook niet als een contact probleem in de oren. Buitentemperatuur of wel/geen lading boven op de gastank, lijken er ook niets mee te maken te hebben. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

LPG brandstofmeter stuk

Geplaatst: vr 10 jan 2014, 10:45
door Feddo
Sinds kort doet de LPG brandstofmeter het van mijn V40 bi-fuel (MY2003) het niet goed meer. Het probleem ontstond toen ik bij een pomp ging tanken waar ik normaal niet tankte. Ik vermoed dat ze hier een hogere druk gebruiken want er ging iets meer in dan normaal. De hele week bleef de meter op 100% staan en nadat ik opnieuw getankt heb aan het einde van de week staat nu de meter op 0%. De meter geeft dus aan dat de tank volkomen leeg terwijl hij helemaal vol is.

Misschien moet ik het even afwachten, maar vervelend is het wel, want ik wil niet steeds de tank volledig leeg rijden want dat is slecht voor de LPG pomp.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en is dit makkelijk te verhelpen?

groet

Feddo

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: vr 10 jan 2014, 11:09
door MarcO
Meeste tankstations hebben een vulling van 80% maar dit wil wel eens afwijken en gaat er dus soms meer of minder in.
Ik heb ook wel eens dat na het tanken de meter blijft staan maar komt na inschakelen van de LPG weer snel waar die hoort..

Mocht die dat niet doen zou ik je adviseren om naar een LPG specialist te gaan.

Re: LPG brandstofmeter stuk

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 22:12
door arianwimmenhove
Beetje late reactie maar een bi-fuel schakelt automatisch op benzine over (als er minder dan 5 liter in de tank zit dacht ik) dus is niet slecht voor je pomp ;)

Heb ik zelf ook nog een vraag: hoort er een lampje achter de lpg knop te zitten bij een bifuel? er zit wel een ledje dat groen brand zodra je de knop indrukt maar bedoel puur de verlichting van de knop. Iemand enig idee hoe die knop evt er uit kan?

even ter verduidelijking, het gaat om de knop onder de stoelverwarming bijrijderskant..
http://s290.photobucket.com/user/Arian_ ... ort=3&o=33

Re: Alle LEDs branden op gas altijd

Geplaatst: di 18 apr 2017, 22:29
door QuickFix
Mijn (Vialle) LPG installatie werkt als een tierelier; de auto rijdt heerlijk (ik voel geen verschil tussen benzine
en LPG) en afgezien van af en toe wat problemen met een hangende klep (even een harde klap tegen de tank)
heb ik eigenlijk geen klachten...

...behalve dat ik ervan baal dat de tank-indicator LEDs op de gasstand allemaal blijven branden, ook wanneer
de tank helemaal leeg is, met alle gevolgen van dien; zo schakelt hij niet vanzelf over naar benzine en gaat de
feestverlichting (motormanagement) knipperen omdat er geen brandstof meer de motor inkomt. :swear

Wanneer ik hem dan (handmatig) op benzine zet brandt alleen het rode LEDje.
Staat de installatie op LPG (met een volle tank), dan start de auto op benzine en schakelt deze, na ongeveer een
minuutje, netjes over op LPG, dus die intelligentie werkt gewoon.
Nu hou ik gewoon de kilometerstand in de gaten en ga zo rond de 300km tanken, maar ik zou het fijn vinden
(als het niet te duur wordt) als de LEDjes mij gewoon weer een indicatie geven van de "Volheid" van de tank.

Is er iemand die dit probleem bekend voorkomt?
Is de vlotter (potmeter) gewoon stuk?
Nog te repararen of gewoon mee leren leven?

Het gaat om een S40 Phase 1 uit 2000 met standaard Volvo LPI installatie.

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: wo 19 apr 2017, 21:47
door alienraziel
Ik heb hetzelfde probleem, de constructie van de vlotter in de tank is vaak het euvel, het vlotter blijft hangen en komt niet meer los zelfs niet met voltanken op kloppen op de tank, natuurlijk kan de potmeter ook stuk zijn
Het probleem is alleen, om deze na te kijken of te vervangen, is lastig voor bijde gevallen (vlotter/potmeter), aangezien de gaspomp eruit moet om erbij te kunnen
Dus een goedkope oplossing is de dagteller zoals je nu ook gebruikt :think

Re: Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet

Geplaatst: wo 19 apr 2017, 22:27
door QuickFix
Ah geen man overboord, dan ga ik er ook geen energie insteken. ;)

Bedankt in ieder geval.

LPG knop V40 Bi-fuel blijft hangen

Geplaatst: do 11 apr 2019, 04:45
door giligang
De titel verklaart eigenlijk alles al :-D

De "LPG" knop in mijn Bi-fuel kan ik erg moeilijk uit de huidige stand krijgen. Momenteel staat die ingedruk, oftewel LPG aan.
Als ik over wil schakelen naar benzine, moet ik minstens een aantal keer op de knop drukken een het knopje licht heen en weer wrikken. Als ik dit een aantal keren gedaan heb, schiet ie uit de LPG stand.

Is het aan te raden om een hele nieuwe knop te bestellen? Of is er een simpele en snelle andere oplossing?

Ik hoor het graag, alvast bedankt. :afro

Re: LPG knop V40 Bi-fuel blijft hangen

Geplaatst: do 11 apr 2019, 11:20
door MarcO
Heb je een foto van dat knopje?
Misschien kun je het knopje uit elkaar halen om de contact pennen te reinigen.

Re: LPG knop V40 Bi-fuel blijft hangen

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 00:05
door giligang
Afbeelding

Dit is niet de mijne, maar mijne is wel hetzelfde :P