motorstoring weer verdwenen .. ?

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door devnullT4 »

Ik heb 2 lekke LPG injectoren en 1 zit losjes.
Daardoor heeft ie al een tijdje moeie met de warme start, lukt dan alleen met wat bijgassen.

Gisteren bleef ie er echter in hangen toen ik na 5min. weer wilde starten. Kostte wat meer moeite.
Hierna bleef DSA lampje branden (gebeurt vaker als ie moeilijk start) maar ook kreeg ik het motorstoringslampje.
Voor zover ik weet blijft deze normaal ook branden na een geregistreerde storing, totdat deze uitgelezen en gereset wordt.

Zo ook voor een paar ritten vandaag, maar toen ik vanavond startte om naar huis te rijden bleef ie nu uit!

Morgen worden de injectoren gerepareerd, en ik wil 'm ook nog wel laten uitlezen natuurlijk maar hoort het lampje niet aan te blijven of is dit een soort dubbel-defect :-D ??

hoe dit gerelateerd is aan de injectoren snap ik ook nog niet helemaal, het zou wat anders kunnen zijn natuurlijk. Dat kom ik nog wel te weten na uitlezen.
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door Wouter »

Sowieso laten uitlezen, denk dat er wel een storing is opgeslagen.
Als de regeling hersteld kan worden en de regeling weer kan plaats vinden, kan de urgentie weggenomen worden door het storingslampje uit te zetten.
Dit houdt niet in dat het niet opgelost hoeft te worden, dus verdere actie moet je wel laten plaatsvinden.

Groetjes Wouter
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door devnullT4 »

Als de urgentie weg is kan ie weer uit gaan .. grappig, dat wist ik niet. Ik zal kijken of ze 'm morgen voor me kunnen uitlezen. Zo niet dan zou ik graag van je dienst gebruik maken om 'm eens goed door te lichten Wouter!
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door Wouter »

Als ik met mijn T4 veel gas geef boven "normaal" dan klopt de uitlaatgas samenstelling niet meer en gaat het lambda lampje branden. Omdat het maar kort gebeurt en binnen een bepaalde limiet blijft, wordt er ook geen storing opgeslagen.

Bij normaal gebruik is er niets aan de hand en krijg ik het lampje nooit te zien.

Groetjes Wouter
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door devnullT4 »

bij mij was het dus tijdens een aantal opvolgende ritten continue aan.
Pas na 4 ritten bleef ie bij starten uit.Ik neem dus aan dat er dan wel een storing is opgeslagen inderdaad.

Ik ben nu wel erg benieuwd trouwens wat het is! aangezien het nu ineens niet meer "urgent" is :D
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door devnullT4 »

Denk dat de foutcode als die is opgeslagen iets is mbt. te rijk mengsel ofzo. Dan ook niet raar dat het lampje ook weer uitgaat inderdaad.

De LPG injectoren zijn gemaakt, maar als ik de eigenaar van de toko goed begrijp kon dat niet voor problemen zorgen bij warm starten. Eerder bij een koude start. LMM zou eerder verdacht zijn ? Of een sensor bij de inlaat wellicht.

Overigens moet de losse injector echt een keer met geweld los gekomen zijn, oftewel ergens weer een keer een te lompe monteur dus want ik ben het niet geweest! De verdachte garage's kom ik toch al niet meer wegens dat ze sowieso meer schade aanbrachten dan repareren :swear

Er zijn overigens van de injectoren naar binnen in het spruitstuk nieuwe buisjes ingestoken. Deze zijn minder gevoelig voor "bevriezen". Dit kan met ingespoten LPG ook gebeuren (en voor startproblemen zorgen).
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door Wouter »

Uitlezen is nog niet uitgevoerd?

Motormanagement en gasinstallatie management?

Groetjes Wouter
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door devnullT4 »

Tja, beetje lang verhaal. Korte versie is dat ik mazzel heb want eigenlijk valt dit niet onder garantie. Eigenaar wilde me wel matsen, al met al was ik blij dat het gemaakt was want het scheelde een haar of het hele spruitstuk moest er af. En dat moet ie wel goed afgekoeld zijn natuurlijk...
Affijn, zij weinig extra tijd, ik haast. Dus nee nog niet uitgelezen (A)
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: motorstoring weer verdwenen .. ?

Bericht door Wouter »

Nou hou ons op de hoogte, of met een meeting lezen we het motormanagement uit.

Groetjes Wouter
Plaats reactie