Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
v40classic
Idle
Idle
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 14:42
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door v40classic » vr 25 nov 2011, 18:01

Ik heb nog geen g3 ervaringen,mijn auto staat nog steeds stil inverband met onderhoud die ik na werktijd zelf probeer te doen.
Als ik zo de brandstofprijzen zie lijkt mij g3 het interessants worden.
Daarom heb ik na 20 jaar jtd rijden (beste diesel trouwens die er is)door die fijne wegenbelastingstelsel enkel hier in Nederland,overwogen om deze g3 v40 aan te schaffen.
1996er 2.0.
Zijn er mede g3 rijders met dit blok wat ik zoal goed in de gaten moet houden?
PLus is mijn stelling juist dat G3 enkel interessanter wordt gezien China,enzz steeds meer vraagt om diesel en benzine?
Ik zie de prijzen niet meer dalen,gas g3 in de toekomst gunstiger kwa prijs per liter?
Hoe denken jullie daarover?

Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 29162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door René » vr 25 nov 2011, 18:15

Ik heb een tijdje nagedacht over de inbouw van LPI en toch laten doen.
Verschil is dat ik een V70 2,4 rij dus geen V40 wat het toch iets anders maakt.
Kilometerstand was bij aankoop 64.000 en bij inbouw 73.000.
Natuurlijk betaal je meer wegenbelasting maar de literprijs van gas is ongeveer een euro goedkoper. :vertag
Ga ik uit van 20.000 km op jaarbasis heb ik de tank ( + inbouw ) er bijna uit.
Komt dan nog wel zo'n €400,- op jaarbasis bij aan belasting.
Verbruik zal niet echt veel meer zijn dus ik reken op 1,5 jaar dat de tank er uit is. :-D
Afbeelding
Afbeelding V70 2.4 Edition Sport 2007 - 426 + V40 2.0T Europa 2002 - 329 Afbeelding

v40classic
Idle
Idle
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 14:42
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door v40classic » za 10 dec 2011, 08:55

Deze week reed mijn LPI vialle op 3cilinders (pruttelen enzz) uit 1996.Dus ik naar Lunetten de Bilt.Na diagnose bleek 2 injectoren pijpjes niet zijn werk goed te doen.Nieuwe erin en walla hij rijdt weer als nieuw.
Resumerend tip aan alle vialle LPI rijders vanaf 1996: alle rubberen ringetjes een keer vernieuwen van de injectoren,plus de injector pijpjes allen vernieuwen.Hij rijdt dan weer als nieuw.
Mijn vialle zat er al vanaf nieuw in,dus dat dit na 300.000km een keer gemaakt moest worden is niet zo vreemd.
Goede service trouwens van Lunetten,werd direct geholpen.
Kan er weer 300.000km tegenaan.
Bijdewee,lpi systeem is 1 van de betere volgens de specialisten Fijn om te horen. :tumbup :tumbup

VolvoS40X
Engine off
Berichten: 20
Lid geworden op: do 08 jul 2010, 21:55
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Locatie: Almere

Gas-installatie S40 2.0 2003

Bericht door VolvoS40X » zo 08 apr 2012, 12:52

Beste X40 rijders,

Ik bij al ruim 2,5 de trotse eigenaar van een Volvo S40 2.0 uit 2003. Het is echter al geruime tijd niet meer rendabel (25K-30K p/jr.) voor mij om benzine te rijden, maar omdat ik redelijk gehecht ben aan mijn auto wil ik deze eigenlijk niet wegdoen!

Nu heb ik voor mezelf wat opties op een rij gezet:

1. ik koop aan het eind van een jaar een nieuwere S40 2.0D of D5
2. ik behou m'n zilvere koets en ik gooi er een Gas-installatie in

Ik zie redelijk wat ervaringen met mensen die een Gasinstallatie in een Phase 1 hebben, maar zijn er ook rijders met een 2.0 blok, Phase 2 die ervaring hebben met een gasinstallatie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9176
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Locatie: Eanske
Contacteer:

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Bericht door MarcO » di 10 apr 2012, 11:56

Hier een phase 2 T4, en rijden op gas ..... :tumbup
Afbeelding
Webdagboek --&-- Voorsteltopic BBQ gek 2009/2010
INSTALLING SUMMER.....
███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44% DONE.

Installation failed. Please try again. 404 error: Season not found.

Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 29162
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Bericht door René » di 10 apr 2012, 12:11

Hier een ex 40 rijder maar wel Volvo.
Jaren V40 benzine gereden en nu V70 LPI.
Deze heb ik ook in laten bouwen. :vertag
Ik zou even goed gaan rekenen, diesel is ook niet goedkoop meer.
Voorlopig stijgt LPG niet zo hard als benziene en diesel.
Afbeelding
Afbeelding V70 2.4 Edition Sport 2007 - 426 + V40 2.0T Europa 2002 - 329 Afbeelding

Die Lange
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 13 okt 2010, 19:50
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Breda

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Bericht door Die Lange » di 10 apr 2012, 20:31

lpg later inbouwen kan toch alleen met een lage km stand ivm dat anders de kop gevlakt moet worden??
grtn dennis

Justin_V40
Idle
Idle
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 12:46
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Locatie: Papendrecht

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Bericht door Justin_V40 » di 10 apr 2012, 21:38

Ik heb ook een 2.0 uit 2003 en rij al 120.000 km probleemloos op gas. Is een Vialle G3 installatie die er bij 63000 km is ingebouwd. Wel voorzien van flashlube (al zijn de meningen over het nut ervan verdeeld).
V40 2.0 Europa 2003 LPi, 210.763 km, stopped counting...

volvov40new
Engine off
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 03:01
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 1996

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door volvov40new » do 12 jul 2012, 21:04

v40classic schreef:Deze week reed mijn LPI vialle op 3cilinders (pruttelen enzz) uit 1996.Dus ik naar Lunetten de Bilt.Na diagnose bleek 2 injectoren pijpjes niet zijn werk goed te doen.Nieuwe erin en walla hij rijdt weer als nieuw.
Resumerend tip aan alle vialle LPI rijders vanaf 1996: alle rubberen ringetjes een keer vernieuwen van de injectoren,plus de injector pijpjes allen vernieuwen.Hij rijdt dan weer als nieuw.
Mijn vialle zat er al vanaf nieuw in,dus dat dit na 300.000km een keer gemaakt moest worden is niet zo vreemd.
Goede service trouwens van Lunetten,werd direct geholpen.
Kan er weer 300.000km tegenaan.
Bijdewee,lpi systeem is 1 van de betere volgens de specialisten Fijn om te horen. :tumbup :tumbup

Totaal dus 600,000 km? Mijn volvo v40 g3 is ook uit 96 en heb die ding 2 dagen terug aangeschaft. Als die van 100 - 150 k aan kan ben ik al zeer tevreden. Momenteel staat de teller op 360 dkm.

henrivdgeest
Engine off
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 20:07
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arnhem

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door henrivdgeest » zo 29 jul 2012, 15:51

Om dit topic maar een beetje up-to-date te houden:

V40 2.0 136pk uit 2001 met 168k km op de teller gekocht in Aug 2011.
LPI vialle (directe inspuiting, geen verdamper) laten inbouwen met flashlube door Lesman in Son (Eindhoven).
Nu 35k km mee gereden en rijd nog uitstekend.
Binnen 1 jaar heb ik de install kosten van 2100,- er al uit. Al moet ik erbij zeggen dat ik de flashlube kosten (21,- elke 8k km ) er niet bijberekend heb.Wegenbelasting is voor mij overigens 231,- per kwartaal, de auto weegt nu 1330kg.


Ik ben iemand die veel liever in een keer geld uitgeeft en vervolgens lekker goedkoop aan de pomp tankt.
Enige minpunten aan gas is:
- ik rij hooguit 450Km op 1 tank (tanken bij ~400km)
- mijn laadruimte is een stuk minder geworden doordat kofferbak bodem zo'n 10 cm omhoog is gekomen.

Voor de rest sta ik als enige(naast alle andere g3 rijders) gewoon met een lach op mijn gezicht aan de pomp en kost mijn tank beurt zo'n ~30,-

Knoopie
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 21:15
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door Knoopie » vr 10 aug 2012, 10:27

henrivdgeest schreef: - mijn laadruimte is een stuk minder geworden doordat kofferbak bodem zo'n 10 cm omhoog is gekomen.
Je hebt dan neem ik aan de tank in de reservewiel uitsparing liggen? Is dat niet pas te krijgen dan?
Ben zelf ook inbouw aan het overwegen, maar had nog nergens gelezen dat de bodem 10 cm omhoog kan komen.

Mvg,

Jeroen

henrivdgeest
Engine off
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 20:07
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Locatie: Arnhem

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door henrivdgeest » vr 10 aug 2012, 10:32

Inderdaad mijn reservewiel eruit.

Misschien dat de aller kleinste tank net past, maar ik kan nu 400Km op 1 tank rijden. Volgens mij heb ik 53 liter bruto (44liter kan ik tanken.) Ik weet dat er wel kleinere tanks zijn.

killer1
Idle
Idle
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 11:13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Herentals (Belgie)

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door killer1 » vr 10 aug 2012, 21:03

henrivdgeest schreef:Inderdaad mijn reservewiel eruit.

Misschien dat de aller kleinste tank net past, maar ik kan nu 400Km op 1 tank rijden. Volgens mij heb ik 53 liter bruto (44liter kan ik tanken.) Ik weet dat er wel kleinere tanks zijn.

Ik heb ook een tank van 54l bruto, mijn koffer is slechts 1,5cm omhoog gekomen hoor...

Arjan
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1056
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 15:14
Model: V70
Bouwjaar: 2004
Locatie: Seinäjoki Finland

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door Arjan » ma 08 apr 2013, 11:20

Beste Forumleden,

Ik zit erover te denken om LPi te gaan inbouwen in mijn mooie V. Echter zie ik een hele nieuwe installatie niet echt zitten (2000 euro is toch best wat en heb ik niet zo 123 te besteden)
nu las ik eerder hier dat je een 2e hands installatie niet als g3 afgemeld krijgt.
schaefer schreef:Het verhaal dat ze de auto niet G3 kunnen afmelden klopt. Waarom dit zo is weet ik niet, het is nl. ook de grootste onzin die er bestaat. Maar het verhaal dat je een tweedehands installatie niet als G3 mag afmelden klopt. Deze kun je wel aan gewone LPG afmelden, maar dan heb je natuurlijk niet je belastingvoordeel.
een auto met 2 ton op de teller waar een installatie in zit kan prima hoor. Onze volvo's lopen toch wel minimaal 3 ton :-D
suc6 met je keuze.
Weet iemand hoe dit zit als je bijvoorbeeldb bepaalde onderdelen van de installatie (denk aan: het spruitstuk + injectoren + LPi regelunit + Connection unit PTS) 2ehands gebruikt maar bv een nieuwe gastank. Kan je dan wel een g3 keurmerk krijgen?
Afbeelding
Afbeelding
-=[Voorsteltopic]=----------=[Webdagboek T4]=----------=[Webdagboek 1.8]=-

jfrousse
Idle
Idle
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Etten-Leur

Re: G3 gasinstallatie

Bericht door jfrousse » zo 11 aug 2013, 14:42

Hallo, mijn V40 uit 2002 heeft het motornummer B4204S2 en loopt ook lpg G3, mijn vraag, heeft deze ook hydraulische klepstoters?

Alvast bedankt

Alexanderdh
Idle
Idle
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 12:59
Model: S40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2002
Locatie: Ochten

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door Alexanderdh » za 17 mei 2014, 12:12

Aangezien er hier nogal wat mensen zijn die lpg hebben laten inbouwen zou ik graag wat tips krijgen waar die in te bouwen en de ervaringen met bepaalde systemen.

Enkele vragen:
- Wat is de zin van Flash Lube en heb ik dat nodig op mijn t4
- Heeft het nog gevolgen voor de inbouw dat mijn t4 gechipt is (ongeveer 230 pk)
- Welk merk is goed, wat is niet goed of is alles vergelijkbaar?
- Wie weet een redelijk geprijsde inbouwer die kwaliteit levert in omgeving Midden-Nederland?

testkees
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2003
Locatie: Heemskerk

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Bericht door testkees » za 17 mei 2014, 18:04

Alexanderdh schreef:Aangezien er hier nogal wat mensen zijn die lpg hebben laten inbouwen zou ik graag wat tips krijgen waar die in te bouwen en de ervaringen met bepaalde systemen.

Enkele vragen:
- Wat is de zin van Flash Lube en heb ik dat nodig op mijn t4
- Heeft het nog gevolgen voor de inbouw dat mijn t4 gechipt is (ongeveer 230 pk)
- Welk merk is goed, wat is niet goed of is alles vergelijkbaar?
- Wie weet een redelijk geprijsde inbouwer die kwaliteit levert in omgeving Midden-Nederland?
Flash lube, moet je zelf weten, mijn lpg inbouwer vindt het onzin voor de T4 motoren (ik heb het ook niet) ingebouwd in 2013 (mijn oude V40 1.8 heeft 300.000 km zonder gereden)
de V40 heeft kneiterharde kleppen
Gechipt maakt volgens mij niet uit (ik zelf zou geen 235 km/h op lpg gaan rijden) maar gewoon even op benzine!
Ik zelf ben zeer tevreden met de BRC installatie (had altijd Vialle in mijn 1.8 V40)
Prijzen zijn bijna overal gelijk rond de 1800 € (er zijn inbouwers die extra kosten voor de injectoren voor een T4 rekenen totaal 2000 €)

Leto in Wijchen goed adres.
in Wouda in Assendelft heeft nu een aanbieding 1299 € (let op! rekend meer voor turbo motoren)

Bij Jos van O. in Haarlem wordt er voor grotere injectoren niet extra gerekend. totaal 1785 €

whitehouse
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:33
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003

Re: v40 2.0 op lpg

Bericht door whitehouse » vr 10 okt 2014, 23:03

is mijn 2.0T 2003 hier erg geschikt voor? betaal me suf aan de Euro98 :sleeping

Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 8803
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: v40 2.0 op lpg

Bericht door volvoS40 » vr 10 okt 2014, 23:10

Ja, schijnt hij zelfs zuiniger op te gaan rijden.
Maar zoek daarvoor even het desbetreffende topic voor op.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.

Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 7117
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: v40 2.0 op lpg

Bericht door krismazur » za 11 okt 2014, 00:30

whitehouse schreef:is mijn 2.0T 2003 hier erg geschikt voor? betaal me suf aan de Euro98 :sleeping
Mijn T4 rijd sinds 210000 op lpg nu met 305000 loopt nog steeds goed op lpg :vertag
Marco zijn T4 loopt ook verder goed met LPG :whistle
Just call me Kris

Afbeelding

Plaats reactie