Pagina 3 van 5

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Geplaatst: di 10 apr 2012, 20:31
door Die Lange
lpg later inbouwen kan toch alleen met een lage km stand ivm dat anders de kop gevlakt moet worden??

Re: Gas-installatie S40 2.0 2003

Geplaatst: di 10 apr 2012, 21:38
door Justin_V40
Ik heb ook een 2.0 uit 2003 en rij al 120.000 km probleemloos op gas. Is een Vialle G3 installatie die er bij 63000 km is ingebouwd. Wel voorzien van flashlube (al zijn de meningen over het nut ervan verdeeld).

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: do 12 jul 2012, 21:04
door volvov40new
v40classic schreef:Deze week reed mijn LPI vialle op 3cilinders (pruttelen enzz) uit 1996.Dus ik naar Lunetten de Bilt.Na diagnose bleek 2 injectoren pijpjes niet zijn werk goed te doen.Nieuwe erin en walla hij rijdt weer als nieuw.
Resumerend tip aan alle vialle LPI rijders vanaf 1996: alle rubberen ringetjes een keer vernieuwen van de injectoren,plus de injector pijpjes allen vernieuwen.Hij rijdt dan weer als nieuw.
Mijn vialle zat er al vanaf nieuw in,dus dat dit na 300.000km een keer gemaakt moest worden is niet zo vreemd.
Goede service trouwens van Lunetten,werd direct geholpen.
Kan er weer 300.000km tegenaan.
Bijdewee,lpi systeem is 1 van de betere volgens de specialisten Fijn om te horen. :tumbup :tumbup

Totaal dus 600,000 km? Mijn volvo v40 g3 is ook uit 96 en heb die ding 2 dagen terug aangeschaft. Als die van 100 - 150 k aan kan ben ik al zeer tevreden. Momenteel staat de teller op 360 dkm.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 15:51
door henrivdgeest
Om dit topic maar een beetje up-to-date te houden:

V40 2.0 136pk uit 2001 met 168k km op de teller gekocht in Aug 2011.
LPI vialle (directe inspuiting, geen verdamper) laten inbouwen met flashlube door Lesman in Son (Eindhoven).
Nu 35k km mee gereden en rijd nog uitstekend.
Binnen 1 jaar heb ik de install kosten van 2100,- er al uit. Al moet ik erbij zeggen dat ik de flashlube kosten (21,- elke 8k km ) er niet bijberekend heb.Wegenbelasting is voor mij overigens 231,- per kwartaal, de auto weegt nu 1330kg.


Ik ben iemand die veel liever in een keer geld uitgeeft en vervolgens lekker goedkoop aan de pomp tankt.
Enige minpunten aan gas is:
- ik rij hooguit 450Km op 1 tank (tanken bij ~400km)
- mijn laadruimte is een stuk minder geworden doordat kofferbak bodem zo'n 10 cm omhoog is gekomen.

Voor de rest sta ik als enige(naast alle andere g3 rijders) gewoon met een lach op mijn gezicht aan de pomp en kost mijn tank beurt zo'n ~30,-

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 10 aug 2012, 10:27
door Knoopie
henrivdgeest schreef: - mijn laadruimte is een stuk minder geworden doordat kofferbak bodem zo'n 10 cm omhoog is gekomen.
Je hebt dan neem ik aan de tank in de reservewiel uitsparing liggen? Is dat niet pas te krijgen dan?
Ben zelf ook inbouw aan het overwegen, maar had nog nergens gelezen dat de bodem 10 cm omhoog kan komen.

Mvg,

Jeroen

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 10 aug 2012, 10:32
door henrivdgeest
Inderdaad mijn reservewiel eruit.

Misschien dat de aller kleinste tank net past, maar ik kan nu 400Km op 1 tank rijden. Volgens mij heb ik 53 liter bruto (44liter kan ik tanken.) Ik weet dat er wel kleinere tanks zijn.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 10 aug 2012, 21:03
door killer1
Ik heb ook een tank van 54l bruto, mijn koffer is slechts 1,5cm omhoog gekomen hoor...

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 11:20
door Arjan
Beste Forumleden,

Ik zit erover te denken om LPi te gaan inbouwen in mijn mooie V. Echter zie ik een hele nieuwe installatie niet echt zitten (2000 euro is toch best wat en heb ik niet zo 123 te besteden)
nu las ik eerder hier dat je een 2e hands installatie niet als g3 afgemeld krijgt.
schaefer schreef:Het verhaal dat ze de auto niet G3 kunnen afmelden klopt. Waarom dit zo is weet ik niet, het is nl. ook de grootste onzin die er bestaat. Maar het verhaal dat je een tweedehands installatie niet als G3 mag afmelden klopt. Deze kun je wel aan gewone LPG afmelden, maar dan heb je natuurlijk niet je belastingvoordeel.
een auto met 2 ton op de teller waar een installatie in zit kan prima hoor. Onze volvo's lopen toch wel minimaal 3 ton :-D
suc6 met je keuze.
Weet iemand hoe dit zit als je bijvoorbeeldb bepaalde onderdelen van de installatie (denk aan: het spruitstuk + injectoren + LPi regelunit + Connection unit PTS) 2ehands gebruikt maar bv een nieuwe gastank. Kan je dan wel een g3 keurmerk krijgen?
Afbeelding

Re: G3 gasinstallatie

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 14:42
door jfrousse
Hallo, mijn V40 uit 2002 heeft het motornummer B4204S2 en loopt ook lpg G3, mijn vraag, heeft deze ook hydraulische klepstoters?

Alvast bedankt

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: za 17 mei 2014, 12:12
door Alexanderdh
Aangezien er hier nogal wat mensen zijn die lpg hebben laten inbouwen zou ik graag wat tips krijgen waar die in te bouwen en de ervaringen met bepaalde systemen.

Enkele vragen:
- Wat is de zin van Flash Lube en heb ik dat nodig op mijn t4
- Heeft het nog gevolgen voor de inbouw dat mijn t4 gechipt is (ongeveer 230 pk)
- Welk merk is goed, wat is niet goed of is alles vergelijkbaar?
- Wie weet een redelijk geprijsde inbouwer die kwaliteit levert in omgeving Midden-Nederland?

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: za 17 mei 2014, 18:04
door testkees
Flash lube, moet je zelf weten, mijn lpg inbouwer vindt het onzin voor de T4 motoren (ik heb het ook niet) ingebouwd in 2013 (mijn oude V40 1.8 heeft 300.000 km zonder gereden)
de V40 heeft kneiterharde kleppen
Gechipt maakt volgens mij niet uit (ik zelf zou geen 235 km/h op lpg gaan rijden) maar gewoon even op benzine!
Ik zelf ben zeer tevreden met de BRC installatie (had altijd Vialle in mijn 1.8 V40)
Prijzen zijn bijna overal gelijk rond de 1800 € (er zijn inbouwers die extra kosten voor de injectoren voor een T4 rekenen totaal 2000 €)

Leto in Wijchen goed adres.
in Wouda in Assendelft heeft nu een aanbieding 1299 € (let op! rekend meer voor turbo motoren)

Bij Jos van O. in Haarlem wordt er voor grotere injectoren niet extra gerekend. totaal 1785 €

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:03
door whitehouse
is mijn 2.0T 2003 hier erg geschikt voor? betaal me suf aan de Euro98 :sleeping

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:10
door volvoS40
Ja, schijnt hij zelfs zuiniger op te gaan rijden.
Maar zoek daarvoor even het desbetreffende topic voor op.

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: za 11 okt 2014, 00:30
door krismazur
Mijn T4 rijd sinds 210000 op lpg nu met 305000 loopt nog steeds goed op lpg :vertag
Marco zijn T4 loopt ook verder goed met LPG :whistle

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: za 11 okt 2014, 09:18
door testkees
LPG superspul :tumbup voor de s/v 40 2.0
ik zag aanbiedingen voor een complete LPG installatie voor 1300 €, dat heb je zo terug verdiend :dance en dan gassen maar (A)

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: za 11 okt 2014, 10:42
door whitehouse
waar en is dit een kwalitatief goede lpg-installatie? (zowel installeren als de spullen die ze in mijn auto installeren).

moet ik dan verder nog op zaken letten? (gaat mijn motor eerder stuk of zijn er onderdelen aan de motor / auto die moeten worden versterkt of sneller stuk gaan)

en hoe groot is de tank en waar wordt hij geïnstalleerd?

en bij normaal verbruik, wat kost een tank en hoe ver rij ik ermee? (kan ik ff uitrekenen hoe snel ik hem eruit heb)

en gezien ik nieuw ben in de LPG-business; is G3 inbouwen nu de 'standaard'?

en is hij bij jullie ingebouwd op de plek van het reservewiel? en hiermee riskerend een lekke band (en dus geen reservewiel bij de hand)

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: za 11 okt 2014, 11:57
door testkees
Ik zelf been zeer tevreden met de BRC installatie. (heeft geen lpg pompje in de tank, maar een verdampertje in het voor onder.
ik heb een ringtank van 54 liter let op 80% vulling rij ik 400 km. op de plek van het reservewiel
mijn reservewiel (thuiskomer) ligt boven op de tank.
aan de motor hoeft niets gedaan worden, ik zou niet gaan jagen met de auto, met normaal rijgedrag gaat de kleppen en zetel 400 dkm mee.
ik had de installatie er na 2 jaar uit, ik rij maar 12/15 dkm per jaar en de installatie koste 1785,€, houderschap belasting ongeveer 25€ (Nh) meer per maand, tank één keer in de week ongeveer 27 € gas weer goed voor 400 km,
één maal tanken en ik de houderschap belasting er weer uit.
G3 is de standaard, en je krijg bij een gerenommeerd bedrijf 2/3 jaar garantie b.v van Ommeren Haarlem

Re: v40 2.0 op lpg

Geplaatst: za 11 okt 2014, 13:32
door whitehouse
dank je voor dit antwoord!
betekent dus dat je wiel 'in' het bagageruim ligt? heb je hier een foto van?
zou LPG je wegenbelasting niet juist goedkoper moeten maken?
en wat is dat tubeflush waar mensen het over hebben?
waarom 80% vulling?
en wat bedoel je met jagen met de auto en waarom niet? ;)

en nog een vraag: krijg je dan een metertje voor in de auto die aangeeft hoeveel LPG je in je tank hebt?
zo ja: heb je hier ook een foto van?

dit in het kader van #durftevragen :whistle

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: za 11 okt 2014, 14:02
door whitehouse
gezien ik voor meer dan 300,- per maand tank (euro98, BP) is het voor mij tijd geworden LPG (LPi?) te gaan overwegen voor mijn V40 2.0T 2003 met 188.000 op de tellert.

even wat vragen:
- weet iemand in de omgeving van Ede een goede inbouwer?
- heeft iemand met zijn 2.0T 2003 ervaring met wel / niet gebruik van Flashtube?
- ik las iets over hydraulische kleppenstellers; heb ik deze en heb ik deze nodig voor LPG?
- zijn er betere / mindere merken om in te bouwen?
- krijg ik op / in mijn dashboard een meter die aangeeft hoeveel LPG ik in mijn tank heb?
- vereist LPG in mijn 2.0T ook xtra onderhoud? heb ik oersterke kleppen? ;) (A)
- wat blijft er over van mijn 163PK als ik op gas rij?

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 12 okt 2014, 02:39
door MarcO
even wat vragen:
- weet iemand in de omgeving van Ede een goede inbouwer?
Nope

- heeft iemand met zijn 2.0T 2003 ervaring met wel / niet gebruik van Flashtube?
Yup, goed voor de smering van de kleppen. Het is niet noodzakelijk maar wordt vaak aangeraden.

- ik las iets over hydraulische kleppenstellers; heb ik deze en heb ik deze nodig voor LPG?
Heb je niet nodig.

- zijn er betere / mindere merken om in te bouwen?
Vialle is een veel voorkomende.

- krijg ik op / in mijn dashboard een meter die aangeeft hoeveel LPG ik in mijn tank heb?
Yup.

- vereist LPG in mijn 2.0T ook xtra onderhoud? heb ik oersterke kleppen? ;) (A)
Nope.

- wat blijft er over van mijn 163PK als ik op gas rij?
163PK.