Pagina 4 van 5

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 13 okt 2014, 14:40
door LPG3
Hier een 1.8 16v 1997 met 404.000 km op lpi vialle installatie, welke ingebouwd is bij 16.000 km volgens het dealerboekje. Gaat nog steeds als de brandweer. Bij 320.000 km ofzo is de gaspomp op de tank vervangen, door de vorige eigenaar.

Heb hem zelf sinds 369.000 km en enige onderhoud aan de lpi de afgelopen 3,5 jaar is vandaag een lekkende injector vervangen voor 40 euro incl. alles bij Verdampere, Helvoirt

Verschil in wegenbelasting ten opzichte van alleen benzine is 15 euro per maand extra, dat heb ik er bij 1 gastank al uit. Verbruik is 1 op 10/11 gemiddeld.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 14:23
door nr.5
Heb een T4 en bij 267.000 km nog een vialle LPI in laten bouwen door Mesman. Met 35.000 per jaar is dat ruim binnen een jaar terug verdiend. Onderhoudsvrij systeem. Ik heb vorig jaar getwijfeld tussen de verkoop van de T4 en aanschaf van een diesel, of inbouw gas. Er waren geen ervaringen met het inbouwen bij zo'n hoge km stand. Aangezien ik geen diesel kon vinden met vergelijkbaar prestatiepotentieel en zoveel luxe, heb ik besloten om gas in te laten bouwen. Daarbij had ik de T4 aangeschaft met 154.000 op de teller en 4 jaar probleemloos gereden.
Er staat nu 310.000 op de teller en geen enkel probleem :whistle

Ervaringen:
- Starten duurt bij warm weer wat langer.
- loopt iets minder soepel (voel af en toe een nauwelijks waarneembaar hikje)
- verbruik 1 op 9 (op euro 98 1 op 11,5)
- met max 44 liter tanken rij ik zo'n 400km.
- Kofferbak is wel kleiner door hogere laadbodem (+/-10 cm)
- Geen vermogensverschil

Conclusie: Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. De gasinstallatie is ondertussen terugverdiend, en nu maar hopen dat ik nog een aantal jaar probleemloos rond blijf rijden. Heb namelijk wel een nieuwe distributieriem, nieuwe uitlaat, remschijven etc. ondertussen.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 18:10
door Sergio
Inmiddels 1 maand LPG, 4000 km gereden. Dus de 1e 375,- al verdiend, daar is de extra houderschapsbelasting al af.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 13:44
door myalexx
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet erg bekend met LPG, heb ook nooit LPG gehad.

Heb al aardig wat zitten googlen enzo..

Alleen blijf met het volgende probleem zitten, dat de vloer 5cm ( klopt dit ? ) omhoog komt..
Dit vind ik erg lelijk, bak verlagen kan ook niet omdat je dan met je sleepoog en evt ooit te plaatsen trekhaak zit..

Lastig punt haha

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 15:13
door krismazur
Ik heb op pools V40 forum gevonden da de LPG fles niet groter mag zijn als 680x180
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=63 ... iew=unread

ook een bedrijf in polen gevonden die deze flessen levert voor bijna alle installaties
http://autogaz-market.pl/98-toroidalne?p=3

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 16:37
door myalexx
Maar als hij niet groter mag zijn?
Waarom hebben velen dan dat de vloer omhoog komt ?

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 16:48
door krismazur
niet groter dan dit om de vloer gelijk te houden, alles wat hoger is beinvloed de hoogte van gelijke vloer :wall

of zo iets laten maken dat wel past in X40
komt uit V70/850
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 18841.html

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 19:13
door myalexx
Zie helaas geen foto?
Maare hoeveel liter is die ene tank die wel laag blijft ?

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 13:02
door DinanT
Ik ga hier toch ook even op inhaken.
Mijn S40 2.0T had ook een Vialle LPi systeem. Het zat er net 3 maand in toen ik de auto kocht, dus er zat nog ruim garantie op. Het verbruik op LPG was ongeveer 10% hoger dan op benzine, maar op LPG liep hij wel beter. Haalde ook een hogere topsnelheid op lpg.
Ik had er geen flashlube op: dat zou niet noodzakelijk zijn op auto's met hydraulische klepstoters.
De tank die in de reservewielkuip lag was bruto 55L.

Ondertussen heb ik met m'n V70 ook het licht gezien en laat ik hier deze week ook lpg inbouwen.
Het is even een investering, maar met een hoop rekenwerk en constant blijvend jaarkilometrage (ca. 24000) zou ik de installatie ongeveer in een jaar terugverdiend hebben. Ja, zelfs met de huidige kliomterstand. Ik ben veeel meer kwijt als ik een andere(zuinigere) auto moet kopen ...
(En aangezien mijn collega van een '04 V70 2.4T AWD naar een 2012 V70 dieseltje is gegaan, weet ik ondertussen dat ik dát absoluut niet moet doen. Zijn tip... )
Mijn voorkeur ging weer uit naar Vialle, maar ik wilde wel een fatsoenlijk grote tank hebben.
In overleg met de inbouwer gaat dat nu dus een G3 installatie van Prins worden: die heeft een 74L tank die in de reservewielbak past. Plus dat er op een Prins installatie 3 jaaar garantie wordt gegeven, tegenover 2 jaar voor een Vialle systeem...

Maar in overleg met de inbouwer is er altijd af te wijken van de 'standaard' inbouw.
Ik kies er bijvoorbeeld ook voor om de vulnippel op een andere plek dan gewoonlijk te laten monteren..
Hetzelfde kan dan ook gelden voor de tankafmeting. Als jij persé een kleinere tank wil hebben, dan is dat altijd mogelijk...

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 13:49
door volvoS40
Niet om vervelend te zijn, maar kan het ook uit alex ?
Als je 12.000 per jaar rijd ivm een bedrijfsbus die je gebruikt.... duurt het wel even voor je dat er uit hebt.
Je wagen weegt ook al het 1 en het ander, komt dus die gasmeuk nog eens bij.

En om zoiets alleen aan te schaffen omdat je bijvoorbeeld voor een vakantie richting verweggiestan...

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 14:11
door DinanT
Het zal je verbazen hoe laag het omslagpunt ligt Ivar, en het ligt er ook aan hoe lang je nog van plan bent in een auto te blijven rijden ...
En qua extra gewicht valt het reuze mee.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 14:56
door myalexx
Het word rendabel vanaf 8600km per jaar zoiets kwam uit de berekening.

Ik rijd nu 12.000pj ( afgelopen jaar gemeten met deze wagen )
Vorige wagen had ik ook een bus en reed ik meer.
En met gas rijd je voor 100€ naar zuid Frankrijk.
Met benzine ongeveer 250€

Even een voorbeeld te noemen.

Buiten dat, heb ik de auto niet opgeknapt om hem volgend jaar deur uit te doen..

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 16:46
door MarcO
Ik heb er ook al geruime tijd gas in zitten (100.000km) en ik heb er geen problemen mee.
Ik heb er een 55 liter tank zitten en zou ook niet kleiner willen vanwege de actieradius van de tank (effectief 48 liter)

Ik heb de originele plaat van het reserve wiel verwijderd en zelf een vloer gemonteerd van hout.
Ik heb dus de hele vloer omhoog en dat valt totaal niet op. Uiteraard lever je ruimte in want de vloer is 5 cm omhoog gekomen.
Helaas heb ik daar nooit een foto van genomen.

Bij de X40 is de mooiste plaats voor de nippel bij de tankdop. Mooi weg gewerkt achter het huidige klepje.
Voordeel is dat ze in garages in Frankrijk maar ook Spanje niet zien dat je gas rijdt. Sommige garages mag je niet met LPG.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: di 17 nov 2015, 14:45
door iAdema
Hee allemaal,

Ik ben ook aan het kijken om LPG in te bouwen in mijn V40. Ik heb een offerte aangevraagd bij Mesman voor een Vialle systeem, maar ze geven aan dat Vialle failliet is. Nu adviseren ze een gasinstallatie van het merk Prins. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: wo 18 nov 2015, 10:48
door DinanT
Prins is goed spul hoor. Geen problemen met een pomp ook, alleen om de zoveel km's het filter vervangen. Ik heb er vorig jaar ook een Prins in laten zetten bij ze. En de nazorg is bij hen ook TOP!

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 14:43
door tkoster
Mijn V40 is een 1.8 uit 1998.
Ik heb een BRC, LPG G3. Was goedkoper dan Vialle, alles met elkaar 7 jaar geleden €1800 gekost incl inbouw.
Ik heb er ook flashlube in gezet.
Ik heb er bijna 150.000 km mee gereden.
De kop is defect geraakt door een gebroken dist riem, maar niet door de LPG.
Ik heb met alles aan de V40 al storingen gehad, behalve de LPG. Dus dat kan ik wel aanraden.
Als je LPG achteraf inbouwt, moet je wel rekening houden met de afschrijving, maar dan nog kan het voordeliger zijn dan op benzine.
De flashlube installatie is een mislukking, soms druppels het wel, dan weer niet, soms te veel, afhankelijk van de temperatuur.
Ik heb de basic flashlube, er is een duurdere versie met aparte flashlube injectoren, die ook elektronisch geregeld zijn. Dat is veel beter, en moet je gelijk bij de inbouw laten doen, want dan worden de gaten daarvoor extra in het inlaatspruitstuk geboord, je moet dus een dubbele set gaten hebben per inlaatpoort : voor LPG injector en Flashlube injector. Er zijn ook kitjes te koop waarbij je één gat per poort of zelfs geen gaten hoeft te boren, maar dat moet je even met de LPG boer bespreken.

Je kan ook zonder flashlube rijden, en mocht de kop defect gaan kan je voor 125 euro bij de sloop een goede kop krijgen, die laat je dan vlakken en voorzien van harde klepzittingen. Dan heb je een kop die gewoon met LPG kan rijden. Compleet met onderdelen pakkingen dist etc ca 1000 euro aan onderdelen. Arbeidsloon voor kop vervangen is wel hoog, mocht je dat niet zelf kunnen. Dus flashlube is goedkoper dan kop vervangen, maar ik heb wel zo m'n twijfels over het nut van flashlube.
Ik ben wel benieuwd naar forumleden die op LPG zonder flashlube rijden.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 15:34
door ChristiaanW200
Ik rij zelf zonder flashlube. Mn oude blok heeft daar 340dkm op gelopen.
Mn vorige S heeft ook 320 gelopen op lpg zonder lube. Op mn werk hebben we ze ook met 500+ rijden zonder lube

Verstuurd vanaf mn CatS50

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder tur

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 17:53
door web
Vialle is in mei failliet gegaan maar heeft in juni al een doorstart gemaakt. Geen idee wat het probleem is dus.

Prins is oke, met Mesman zelf heb ik veel mindere ervaring. Ik heb ze echter geen kans gegeven dat op te lossen dus dat is niet helemaal eerlijk.

lpg in mijn S40 2.0T inbouwen

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 23:15
door wbeetje
ik wil lpg (of lpi ?) laten inbouwen in mijn S40 2.0 T uit 2000 , dit is een 160 pk versie, die ik misschien voordat ik het gas er laat inbouwen, nog laat chippen naar 200pk.

Maar welk systeem is het beste? ik zie diverse merken, Vialle, Vogels ... :think

Graag jullie reacties....

Re: lpg in mijn S40 2.0T inbouwen

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 23:36
door Telegraphroad
Geen idee, er staat in Lemmer een v40 2.0t op lpg te koop