Pagina 5 van 5

Re: lpg in mijn S40 2.0T inbouwen

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 23:43
door wbeetje
En heeft mijn 2.0 T 160 pk nu hydraulische klepstoters , of vaste klepstoters ? :think

Re: lpg in mijn S40 2.0T inbouwen

Geplaatst: do 28 apr 2016, 12:47
door ChristiaanW200
Heb je het nieuwe type blok of de oude? (grote deksel of kleine) de nieuwe heeft vaste. De oude hydraulisch.

Verstuurd vanaf mijn S50 met Tapatalk

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: do 28 apr 2016, 22:48
door wbeetje
hoi Christiaan, ik zou het niet weten, weet alleen dat ik een 160pk versie heb, dus geen 163 of 165 pk versie. Grotere deksel, kleinere, het zegt me niks. Iemand nog tips om erachter te komen ? (A)

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 17:13
door alienraziel
foto of chassisnr dan kan er in vida ff gezocht worden :dance

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 22:40
door wbeetje
yv1vs2522yf562686

is daar dan iets mee te vinden?

Alvast bedankt,

Bart. :dance

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: di 31 mei 2016, 22:26
door alienraziel
Ja hier hebben we wat aan je hebt het nieuwe type blok dus vaste klepstoters net als ik :-D

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: di 12 jun 2018, 15:35
door Erikb1971
Ik heb sinds enkele maanden een V40 1.80 Bi Fuel uit 2001, 270K op de teller. Dat het wat betreft vermogen een forse stap terug zou zijn van mijn 2.0T wist ik al (en inderdaad, een FORSE stap terug), maar dat het wat betreft verbruik ook slechter zou zijn had ik niet gedacht. As ik de tank helemaal leeg rijd (35 liter) haal ik eigenlijk nooit de 300 km. Ik gok gemiddeld 1:8. Dat is met een rustige rijstijl (redelijk wat snelweg km met 110-125 op de cruise control). Va;t mij ene beetje tegen moet ik zeggen. Met mijn 2.0T haalde ik met dezelfde rijstijl en een stuk meer lol de 1:10 wel. Helemaal mooi en lekker loopt de motor ook niet. Bougies zijn bij aanschaf vervangen evenals de filters en vloeistoffen. Zijn er 1.8 bifuel rijders die dit verbruik herkennen? Of zou het beter moeten kunnen? Ik hoor het graag!

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: di 12 jun 2018, 16:34
door Telegraphroad
Fabrieksopgave is 1 op 11.
1 op 9 is reëel haalbaar.

Sinds ik de 17” heb is het moeilijker haalbaar.

En sloooom dat is
Maar dat zou best aan de katalysator kunnen liggen.

In Duitsland heb ik rustig aan gereden en toch 1 op 11 gehaald.
Maar ja, totaal ander wegdek daar

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: do 14 jun 2018, 08:31
door Erikb1971
dank!

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 17:33
door BartJongedijk
Ik heb een 2001 2.0 t4,
Er zit een installatie in van vogels, en 1 verbrande klep.. kop vervangen en ga binnenkort het blok weer in de auto lepelen.
Nu is mijn vraag mits mijn verdamper het aan kan, is het verstandig om de auto te chippen? (220-250pk) Gaat het veel extra slijtage geven? Of zou het met normaal rijden wel mee vallen?
Ben ook een beetje huiverig nog met LPG omdat de klep verbrand was.. geef niet meteen de LPG de schuld, maar is een gedachte.
Alvast bedankt!

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 17:56
door Bandbox
Ik zou met LPG het vermogen lekker standaard houden. LPG wordt wat heter enzz. Ik zou het zelf als ik in jouw situatie zat niet doen.

Re: Wat zijn de LPG ervaringen (inbouwen), met en zonder turbo

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 22:47
door MarcO
Ik heb ook een T4 op gas en heb er zelf ook aan zitten twijfelen om hem te chippen maar juist vanwege gas doe ik het niet.
Heb je ook een klepsmeersysteem (flashlube)? Misschien is het met smeermiddel wel te tunen.
Maar 200pk is meer dan voldoende :whistle