benzine op tijdens gas rijden?

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
RichardV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 17:14
12
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Locatie: Hoofddorp

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door RichardV40 »

houd eens in de gaten of de auto tijdens het rijden niet stieken overschakeld naar benzine, hier had mijn vorige auto nog wel eens last van.
V70 2.4T AWD
robiinr
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 16:39
11
Model: S40
Bouwjaar: 1997
Locatie: Enschede

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door robiinr »

Ja, dat lijkt mij ook maar ik heb het zelf niet in de gaten tijdens het rijden, maar de ene keer is die wel iets vlotter met optrekken dan de andere keer. dus dat zal ook een optie wezen, wat heb jij er toen aan gedaan?
robiinr
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 16:39
11
Model: S40
Bouwjaar: 1997
Locatie: Enschede

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door robiinr »

ik heb even wat fotos gemaakt,

ik zag ook dat er een schakelaartje net onder het lgp knopje zit iemand enig idee wat dit is?

Image

Image

Image
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door Dodo-tje »

Huh??? Wat een wonderlijk niet standaard schakelaartje zit er onder je lpg knopje?!?! Ben heel benieuwd waar deze voor is!

Je lpg knop is wel standaard en systeem lijkt inderdaad Vialle. Maar dat is inherent aan je probleem.

Wat Roffel-Patje zegt is wat de bedoeling is. De tank die je hebt gaat een liter of 45 in, en met een gemiddeld verbruik van 1:10 zou je dus na 450 MOETEN tanken. Er is een grote maar, daarom de hoofdletters. Te pomp vind het niet leuk om zonder gas te draaien, plus het feit dat deze systemen (voor zo ver ik weet) niet automatich terug schakelen naar benzine wil je leegstand voorkomen. Na tanken gaat bij mij de dagteller op 0 en rijdt ik fluitend tot ik bij de 400 weer vrolijk het meisje achter de balie bij de Gulf haar welverdiende centjes geef!

(blijft jammer dat zij 70% weg moet geven aan de staat maar ja, daar krijg ik wel een mooi stukje asfalt voor terug)

En nog iets, wat zit er op je accu?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door volvoS40 »

Dat knoppie zag ik vandaag ook in een sloper bij het demontage bedrijf in (ooster)blokker (hoorn)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
robiinr
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 16:39
11
Model: S40
Bouwjaar: 1997
Locatie: Enschede

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door robiinr »

Dodo-tje schreef:Huh??? Wat een wonderlijk niet standaard schakelaartje zit er onder je lpg knopje?!?! Ben heel benieuwd waar deze voor is!
En nog iets, wat zit er op je accu?
ja dat knopje stond uit, waar die voor is mag joost weten, ik heb hem aangezet maar merk verder niets.
en dat ding op de accu weet ik ook niet wat het is, nog nooit eerder gezien trouwens...
robiinr
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 16:39
11
Model: S40
Bouwjaar: 1997
Locatie: Enschede

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door robiinr »

Dodo-tje schreef: En nog iets, wat zit er op je accu?

ik heb het even opgezocht www.marcelracingsport.nl

Computer Input Changing (externe chip tuning)
Middels het toevoegen van een omvormer een CIC (Computer Input Changing) is het mogelijk, zonder het originele motormanagementsysteem chip te veranderen, meer motor vermogen te realiseren.

Extra bijkomende voordelen van extern chip tuning:
De extra module kan gemakkelijk gedemonteerd worden(als nodig).
Kan worden hergebruikt voor verschillende type auto merken (kan mee verhuizen met de eigenaar).
Is een veilige manier van chip tuning (de originele chip wordt niet veranderd).

De extra chip module wordt tussen de originele chip en de motor met zijn componenten geplaatst. Signalen die van de originele chip worden verstuurd naar de motorcomponenten worden omgevormd in de CIC extra module. Hierdoor raken de componenten van de motor anders ingeregeld.

Dit werkt omgekeerd het zelfde: Meetwaarden die sensoren afgeven worden omgevormd en vervolgens naar de originele module verzonden. Doormiddel van deze regel opstelling heeft het originele systeem niet in de gaten dat de werkelijkheid van inregelen / proces protocol wordt veranderd.

Deze methode van externe chip tuning kan op vele type merk auto`s worden toegepast van Alfa t/m Volvo dit voor zowel benzine als diesel motor houdende auto`s "voor diesel worden wel andere CIC gebruikt maar werkt imprincipe het zelfde".

De vermogens winsten zijn situaties afhankelijk, omdat wij al veelvuldig van deze oplossing gebruik hebben gemaakt kunnen wij een goede inschatting maken. Neem vrijblijvend contact met ons op voor extra informatie.



en ps, vandaag de benzine helemaal afgetankt, en de gas afgetankt, en naar almere en weer terug geweest (300km) en net voor 22 euro gas getankt hahaha maar de benzine meter stond nog steeds op vol, beetje apart dus, maargoed morgen gaat de auto naar de garage en dan laat ik hem uitlezen en nakijken, misschien dat hun wat kunnen vinden.

naja genoeg info voor vandaag! meen nieuws hopelijk morgen.
robiinr
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 16:39
11
Model: S40
Bouwjaar: 1997
Locatie: Enschede

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door robiinr »

probleem gevonden, 2 relaitjes vervangen en verder geen problemen meer gehad!

Bedankt voor alle hulp! :tumbup :tumbup
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door Dodo-tje »

Mooi dat het is opgelost! Kunnen we daaruit dan wel concluderen dat hij stiekem overschakelde naar benzine? Bedankt voor het opzoeken van dat kastje op je accu. Weer wat geleerd.
De schakelaar zal voorlopig een raadsel blijven dus!

Blij dat je euvel verholpen is!
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door MarcO »

Het viel mij op dat ik vanaf Eindhoven naar huis (al ruim op de snelweg en al overgeschakeld naar gas) ineens mijn bezine lampje ging branden.
Dus ik houd de te rijden km in de gaten die de BC aangeeft en deze wordt steeds minder en ook de meter zakt verder.
Dus toch maar even benzine getankt.
Nu is mij het vaker opgevallen dat dit eigenlijk alleen gebeurd bij een bijna lege benzine tank.
Want na 10 liter te hebben getankt kon ik nog 215km rijden.
Onderweg na 50km gaf hij nog 200 aan. Dus ik dacht....mmm hij blijft lekken ... niet goed.

Maar tot mijn verbazing ging hij na 50 weer ineens omhoog en zat ik weer op 215.
Ik wist dat de BC niet echt betrouwbaar was, maar dit best een grote marge.

Vond het wel gaaf dat ik gewoon bezine erbij krijg :whistle
Toch maar eens langs de LPG boer gaan.
robiinr schreef:probleem gevonden, 2 relaitjes vervangen en verder geen problemen meer gehad!

Bedankt voor alle hulp! :tumbup :tumbup
Welke relais heb je vervangen?
w.rusman
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
13
Model: Andere
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leeuwarden

Re: benzine op tijdens gas rijden?

Bericht door w.rusman »

het valt me op dat dit alleen in de koude periode gebeurt op de auto(snel)weg, en heb dus ook het vermoeden dat het de brandstof in de tank is die door de rijwind afkoelt en daardoor krimpt.. hierdoor zakt het vloeistofpeil.

Want zelfs als je de auto na zo'n rit in de stad rondrijdt zie je het tankniveau soms weer stijgen
Nissan micra K12
Plaats reactie