Alles over CO2 te hoog

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
DDC
Idle
Idle
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 10:01
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 1998

Re: Alles over CO2 te hoog

Bericht door DDC » wo 23 mar 2016, 22:06

Mijn wagen is volgens mij redelijke stock, dus denk niet dat het daaraan licht. Had vanochtend vóór de APK een rit van 40km achter de rug, dus warm was ie wel.

Vind het zo'n vervelende afkeur, aangezien je de CO2 niet echt makkelijk thuis kan testen.

Hopen dat ie na een bezoekje aan de LPG boer weer op 4 cilinders puur LPG rijd ipv 2 op een mening.

En dan misschien nog de lambda vervangen, misschien de kat ook. Hoop het niet xD

Gebruikersavatar
ronker
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 17:49
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Locatie: Tiel

Re: Alles over CO2 te hoog

Bericht door ronker » do 24 mar 2016, 11:57

Ga, net voordat je aan de snuffelaar wordt gehangen even een stukje ouderwets knallen, dus echt even stevig doortrekken in toeren en proberen (bij wettelijk toegestane snelheid natuurlijk (A) ) even een hoger toerental vast te houden dan dat je normaal gesproken zou doen. Daarna meteen laten testen zonder dat je de motor afzet tussendoor.

Hoeveel kilometer je hebt gereden naar punt van testen maakt niet zo gek veel uit, bij normaal rijden blijft de kat redelijk "koel" en als de motor even heeft uitgestaan na aankomst ben je de grootste hitte al kwijt. Dus even goed doorblazen en echt op temperatuur brengen helpt vaak voor dit soort net-op-'t-randje waardes :tumbup
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (iets kleiner als Truus en Suus en Groen) =S40 T4
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........

Plaats reactie