Alles over de EGR Exhaust Gas Recirculation

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harrie
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:10
3
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Harrie

Alles over de EGR Exhaust Gas Recirculation

Bericht door Harrie »

Beste mensen van het forum.
Ik heb 2 vragen waarvan de 1e wel in dit topic thuis hoort en de 2e vraag erbij hoort maar mogelijk eigenlijk in een ander topic geplaatst zou moeten worden. indien dit het geval is mijn excuus.

Volvo S40 2004-2012 BJ2004 2,0D
Afbeelding

Zover ik begrijp begint de EGR pijp aan het einde van mijn getekende pijl...
Als ik op die locatie een flens er tussen plaats zonder de egr te laten wegschrijven bij een tuner... Kan dit kwaad?

koppel dit aan mijn 2e vraag
Ik ben er achter gekomen dat deze auto origineel zonder roetfilter geleverd is maar erna wel een roetfilter geplaatst heeft gekregen maar deze is niet gemeld bij het RDW.
Ik kan dus in feite het roetfilter laten verwijderen... maar nu is mijn vraag zal deze tijdens montage wel in de computer ingeschreven zijn of niet?...

De inloop olie mag er sinds deze week uit ( 333333km) En ik heb zo het idee dat de roetfilter goed verstopt zit... ik lees trouwens in het geheel dat rijden met een roetfilter vergelijkbaar is als getrouwd zijn... je bent namelijk veel problemen aan het oplossen die je als je geen roetfilter/huwelijk zou hebben ook gewoon niet zou hebben... :jerry

Ik zit er namelijk aan te denken om de roetfilter te verwijderen de egr klep dicht te maken en de ecu door Obbe tuning te laten kietelen.
Maar alles wat ik zelf al kan doen graag zelf doe...
Mosseltman
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 16 aug 2021, 18:51
2
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Alles over de EGR Exhaust Gas Recirculation

Bericht door Mosseltman »

Antwoord 1 : Dit kan geen kwaad en is juist aan te raden.

Antwoord op vraag 2 heb ik niet

Mvg
Plaats reactie