Gezocht indicatie koppeling vervangen

Koppelingen, Schakelen, Automaat, Olie flushen enz
Plaats reactie
StefanS40
Supporting Member
Supporting Member
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Roepnaam: Stefan

Gezocht indicatie koppeling vervangen

Bericht door StefanS40 » do 23 mei 2019, 19:13

Hallo medeforummers,

Heb ik recentelijk een goede vriend besmet met t volvo virus, tot zover prima...maar sinds vorige week zit hij met n koppelingsprobleem. De eerste oplossing was ontluchten bij de dealer..dat ging een week goed, nu opnieuw een weggezakt pedaal.

T gaat om een V50 1.6 Diesel bj 2012 met 230K op de klok.

De auto vandaag naar de dealer en ja hoor, in het ergste geval cylinder/platen/druklager/vliegwiel...2700 euro :O
Dat gaat 'm niet worden voor deze auto, is er iemand (ik weet dat er hier wat monteurs zijn) die zo'n klus kan en wil aanpakken?

De auto woont in Doetinchem, in die regio zou helemaal perfect zijn.

Ik hoor het graag, pb is prima

Groeten
Stefan
blauw en lekker

Capo
Idle
Idle
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

Re: Gezocht indicatie koppeling vervangen

Bericht door Capo » za 25 mei 2019, 08:02

V50 is een mooi model maar na mijn weten zijn alle 4 cilinder benzine en diesel blokken niet van Volvo zelf maar dacht van Peugeot (PSA) en dus gewoon troep niet zo betrouwbaar.
Beter op zoek gaan naar een D3, D4 of D5 in geval van diesel en een 2.4 of 2.5 in geval van benzine, als het maar een 5 cilinder is,
niet om het mannetje te zijn met je 5 cilinders maar omdat de modellen met de 5 cilinder blokken een stuk betrouwbaarder zijn.
Laatst gewijzigd door Capo op zo 26 mei 2019, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Solaire
5th Gear member
5th Gear member
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Peter

Re: Gezocht indicatie koppeling vervangen

Bericht door Solaire » za 25 mei 2019, 20:16

Capo schreef:V50 is een mooi model maar na mijn weten zijn alle 4 cilinder benzine en diesel blokken niet van Volvo zelf maar dacht van Peugeot (PSA) en dus gewoon troep.
Beter op zoek gaan naar een D3, D4 of D5 in geval van diesel en een 2.4 of 2.5 in geval van benzine, als het maar een 5 cilinder is.
Laten we niet gelijk alles wat niet Volvo is gaan bashen, want dan blijft er na het huwelijk met Mitsubishi en Ford weinig over om in te rijden.

Wat betreft het koppelingsprobleem: is een bekend probleem van de Ford bak die erin ligt. Sommigen krijgen het vroeg, sommigen laat en sommigen nooit. Een wat tijdelijke oplossing is om er een sterkere veer in te zetten die het pedaal terug duwt, het probleem is echter dat de koppeling cilinder lekt. Kunt hem als het goed is ook (tijdelijk) gewoon met je voet naar boven halen, door te pompen moet het ook lukken.

Zoek maar eens op "D2 koppeling" of "Ford koppelingspedaal zakt weg". Reparatie is duur, omdat de bak eronder uit moet, maar ook weer niet zo duur... Naja, bij de dealer wel, dat blijkt.

Overigens kan ook gewoon de remvloeistof te laag staan, of er nog steeds lucht in het systeem zitten.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Plaats reactie