Volvo V50 2010 - 'alarm' gaat spontaan af

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Plaats reactie
fschurer
Idle
Idle
Berichten: 40
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 20:52
14
Model: V70
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Roden

Volvo V50 2010 - 'alarm' gaat spontaan af

Bericht door fschurer »

Dag,

Ik hoop dat ik hier een vraag over mijn V50 mag stellen. Voor zover ik weet zijn hier nog meer mensen actief die een V40 hadden maar inmiddels een V50 of V70 hebben dus ik gok erop.

Ten eerste het woordje alarm in de titel van het topic. Die heb ik expres tussen aanhalingstekens gezet. Ik weet namelijk niet of er uberhaupt een alarm op mijn auto zit. Dat hebben ze mij tenminste niet verteld bij de dealer toen ik hem daar een jaar geleden kocht.

Het volgende is het geval: mijn vrouw belde mij net dat er iets vreemds gebeurde met de auto. Bij de crèche haalde ze ons zoontje uit de auto en op dat moment begon de auto te claxonneren en gingen de lampen knipperen. De deuren schoten ook in het slot. Wat kan dit zijn geweest?
Ze heeft de auto bij aankomst uitgezet, slot uit het contact, auto op de handrem én in de versnelling (dus rollen kon ook niet). Uitgestapt, achterdeur open, zoon eruit etc.
Toen ze de auto weer van het slot deed en de sleutel in het contact stopte het claxonneren en knipperen van de lampen.

Voor de duidelijkheid:
- auto van het slot halen: knipperlichten knipperen twee keer kort achter elkaar
- auto op slot: knipperlichten knipperen een keer lang
- sleutel uit het contact: voor op het dashboard gaat een LED lampje knipperen (ik heb gelezen dat die een indicatie geeft dat het alarm is ingeschakeld).

Dus:
1. Wat kan het geweest zijn (alarm?)?
2. Hoe kan ik checken of er alarm op mijn auto zit, staat dat ergens in de autopapieren?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Floris
had: V40 2.0i 16V Europa Navigation Xenon (2004, 133.000km) zilvergroen metallic
heb: V50 1.6d drivE Sport Start Stop (2010, 47000 km) Barents Blue met zilverkleurige roof rails en spiegels
Gebruikersavatar
Roffel-Patje
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
14
Model: Andere
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Volvo V50 2010 - 'alarm' gaat spontaan af

Bericht door Roffel-Patje »

Ik zie nog geen eerdere reacties, dus ik zal er even snel een lijntje ingooien. Wat je beschrijft, komt op mij over als een storing in het alarm. Mijn advies in deze is om naar de dealer te gaan en het te laten nakijken. Of uit te laten schakelen, want je auto heeft een startblokkering in de contactsleutel zitten. Zonder de originele sleutel is het haast onmogelijk om de auto mee te nemen (tenzij de auto afgesleept wordt, maar daar hou je niets aan tegen).
Plaats reactie