Help auto in noodloop, ECM foutcode 6814

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bast4iaan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 08:43
14

Help auto in noodloop, ECM foutcode 6814

Bericht door bast4iaan »

Heeey hallo,

Sinds ik mijn nieuwe luchtinlaathuis erop heb gezet, krijg ik na enkele kilometers een ECM foutcode. Hierdoor springt de wagen, volvo s40 T5, 09-2004, direct in noodloop en verschijnt de melding "verminderd motor vermogen" in mijn schermpje. Ik heb al flink wat vacuum leidingen gecheckt en heb de aansluitingen al voorzien van nieuwe teflon, en de pakkingen gecontroleerd op lekkage. Dit is allemaal in orde, in mijn optiek haha. Na een hard reset, middels accupolen los te maken en na enkele minuten terug te doen, is de melding verdwenen. Na ongeveer 30km rijden springt hij spontaan weer in noodloop, met dezelfde melding en zelfde foutcode. Maakt niet uit of ik rustig rijd of dat ik het gas intrap. In beide gevallen ontstaat de melding.

De foutcode die volgens OBDII naar voren komt is: ECM 6814.

Op internet he ik het volgende gevonden:

ECM-6814 - Turbocharger Control. Signal too high:
- Air leakage downstream of the turbo (between the turbo and the throttle unit), boost pressure sensor that came loose, defective boost pressure sensor.
- fault symptoms - poor performance

Heeft iemand enig idee, of een tip waar verder nog naar kan zoeken. Of herkend iemand dit probleem? Ik snap wat hierboven staat hoor, maar mogelijk heeft iemand een ingeving. Alvast bedankt.

Mvg Bas
Na mijn T4 heb ik een waardige opvolger een T5....................................
Check mijn WDB ====>> Bast4iaan
<<====
Arjan
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 937
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 15:14
11
Model: V70
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Arjan
Locatie: Seinäjoki Finland

Re: Help auto in noodloop, ECM foutcode 6814

Bericht door Arjan »

Kan inderdaad zijn dat er een MAP sensor los zit of stuk is. Bij de oudere modellen -2004 zitten er 2 op het blok. 1tje op de intercooler en 1tje in het inlaatspruitstuk achter de injectorrail. zou kunnen dat het bij je t5 ook zo is.
Afbeelding
-=[Voorsteltopic]=----------=[Webdagboek T4]=----------=[Webdagboek 1.8]=-
Gebruikersavatar
bast4iaan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 08:43
14

Re: Help auto in noodloop, ECM foutcode 6814

Bericht door bast4iaan »

Inderdaad de moeite waard om eens naar te kijken. Ik was die sensoren alweer vergeten. Ik heb ze zelf in mijn handen gehad bij het switchen van mijn IC. Thnx

Mvg Bas
Na mijn T4 heb ik een waardige opvolger een T5....................................
Check mijn WDB ====>> Bast4iaan
<<====
Plaats reactie