Xenon en Can-Bus

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Plaats reactie
marijn
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 23:06
13

Xenon en Can-Bus

Bericht door marijn »

zoals ik in mijn voorstel topic aangaf heb ik Xenon in mijn auto gebouwd. After market van Philps. Na het aandoen van mijn lampen gingen mijn ruitenwissers op hol. Na veel zoeken op fora e.d. kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een piekspanning door mijn Can-Bus systeem heen is gegaan. Ik was een ruitenwisser motor verder. Op andere forums raden mensen aan een pilot set te nemen met Can-Bus kabels. Kortom deze weg te gooien. Een vriend van mij (automonteur) heeft diodes en een relais tussen het systeem gezet, maar we weten niet of dit 100% veilig is. Zijn er gebruikers van dit forum met ervaring?

Ik heb een s40 2.4 uit 2005

Alvast bedankt voor je reactie.

ik heb gezocht tussen de berichten of ik iets vond en ik vond niets, heb ik het onverhoopt gemist.. excuus dan!
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: Xenon en Can-Bus

Bericht door DirkT4 »

Ben wel ff benieuwd naar je Philips aftermarket xenonset...... (kan bijna niet echt zijn)

Kijk eens op volvo-forum.nl wellicht dat je daar meer info kan vinden over het can-bus systeem. Dit zit namelijk niet op "onze" volvo's.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
marijn
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 23:06
13

Re: Xenon en Can-Bus

Bericht door marijn »

heb de doos er eens even bijgepakt.. er staat heel groot philips op.. en heel klein approved bij.. het zal dus wel "chineese troep" zijn waar een philips expert een blik op geworden heeft ofzo..
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Xenon en Can-Bus

Bericht door Wouter »

Marijn kijk eens op de volgende site en bel ze even op voor advies :

http://www.maxxpro.nl/index.php?content_id=1
http://www.maxxpro.nl/index.php?show=shop&cat_id=30

Groetjes Wouter
marijn
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 23:06
13

Re: Xenon en Can-Bus

Bericht door marijn »

dankje wel voor de link. Ik ga daar eens ff op studeren hoe en wat.. (H)
Gebruikersavatar
yannickc
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 00:57
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Xenon en Can-Bus

Bericht door yannickc »

Ik heb het ook gedaan. Mijn xenon balasten van mijn v40 werken na 5jaar nog steeds perfect. Nogtans goedkoop spul van xenonlamp.nl...

In elk geval heb ik een stevige diode + condensator geplaatst. En deze combinatie doet het tot op heden perfect. Ook geen melding van defecte lamp.

Verder heb ik de lenzen gekuist en de lichtopbrengst met 5000k xenon is echt zalig..
En perfect lichtbeeld dankzij lenzen :)
Plaats reactie