Stuursensor

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
hansaantjes
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 11:03
9
Model: S40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2012

Stuursensor

Bericht door hansaantjes »

Sinds juni 2015 rijdt de nieuwe s-40. Bijna alle storingen zijn eruit, behalve één, dcst service vereist. Dit hangt samen met verschillende componenten. Heb hem verschillende keren laten uitlezen en de uitkomsten daarvan komen neer op de stuursensor. Door een botsing moest deze vervangen worden.
Echter deze is niet te kalibreren doordat de computer hem niet ziet. Heb er wel spanning op, maar toch ziet de computer hem niet; is ook niet in te leren. Volgens de Volvo garage moet er een nieuwe in, maar het is geen garantie dat dan de storing opgelost is.
Het is dus een softwarematig probleem denk ik, want volgens een ander is de stuursensor niet kapot. Kan iemand mij verder helpen om deze storing op te lossen? Mijn vraag is: op welke manier krijgt de stuursensor informatie naar de computer en hoe herkent de computer de gebruikte stuursensor?

Groeten Hans
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Stuursensor

Bericht door MarcO »

Ik denk dat hij toch kapot is als de computer niet kan communiceren met de sensor en je wel spanning hebt.
Het zou kunnen zijn dat bij een andere sensor je hem wel kunt kalibreren.
hansaantjes
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 11:03
9
Model: S40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2012

Re: Stuursensor

Bericht door hansaantjes »

Hoi Marco,

Heb er een andere in gehad, ook gebruikt maar was ook niet te kalibreren.
Maar denk ik toch softwarematig probleem je moet hem "aanmelden" bij de computer.
Foto's volgen, als ik weet hoe dat werkt. Ook van de oude (trouwe) Volvo. Is nu afgevoerd naar een demontagebedrijf.

Groetjes Hans
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Stuursensor

Bericht door MarcO »

Dus je hebt je wagen niet meer?
Hier kun je lezen hoe je foto's kunt plaatsen: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=506

Als je sensor kapot is zou je met een andere gewoon moeten kunnen inleren met Vida en een Dice. Maar dat zou een dealer ook moeten kunnen en die lukt het niet...
Maar je bent nu Volvo loos?
hansaantjes
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 11:03
9
Model: S40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2012

Re: Stuursensor

Bericht door hansaantjes »

De oude Volvo met 557.924 km op de teller heb ik niet meer. (b.j 1999 LPI)
Maar z'n vervanger (Volvo S-40 1.6 D b.j 2012) is na 2 jaar sleutelen klaar op de anti-skid storing na. Er zit ergens een kapot apparaat in waardoor de melding er niet uit te halen/resetten is. Zoals gezegd ziet de computer de stuurhoeksensor niet en die kan dus ook niet gekalibreerd worden.
Wie kan mij helpen? De Volvo garage kan niet garanderen dat door de stuurhoeksensor te vernieuwen de storing eruit is.
Het kan dus nog iets anders zijn.

Groetjes Hans
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Stuursensor

Bericht door volvoS40 »

En 1 uit een sloopwagen?
Scheelt in ieder geval een klap geld over de balk gooien als het dat niet is.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Plaats reactie