Deurpaneel verwijderen met gesloten deur

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
vdG
Engine off
Berichten: 3
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 18:22
4
Model: V40new
Type: 2.0
Bouwjaar: 2014

Deurpaneel verwijderen met gesloten deur

Bericht door vdG »

Sinds vanochtend krijg ik geen beweging meer in mijn portier linksachter.
Alles werkt voor wat betreft electra, raambediening werkt, deur gaat met keyless entry gewoon van slot en op slot.
Echter wanneer ik het portier wil openen komt er geen beweging in, zowel niet met de hendel aan de buitenzijde als de hendel aan de binnenkant.
Ik betwijfel of ik enige weerstand ondervind met het aantrekken van de hendel (zeker die aan de binnenzijde).
Is het mogelijk dat er iets defect is gegaan waardoor zowel de buitenhendel als de binnenhendel zijn functie verliest?
Het lastige is dus dat ik er nu niet bij kan komen aangezien het portier dicht zit en ik dus het deurpaneel niet kan verwijderen om te kijken of het mechanisme nog wel vast zit aan de deurhendel.
Of is het wel mogelijk om het deurpaneel te verwijderen met gesloten deur? Of is er nog een manier om toch het portier te openen?
Betreft een V40 D4 2014, keyless entry (wat nogmaals wel gewoon werkt op het betreffende portier)

Edit: Ook al meerdere malen met centr. deurvergrendeling lopen spelen om te kijken of die opeens wel weer open ging.
Wat ook opvalt, om moment dat ik in de auto zit met deuren op slot, ik met de hendel aan de binnenzijde wel de vergrendeling ophef om het zo maar te zeggen. Maar vervolgens gaat de deur nog geen kant op en daarna ook geen weerstand meer op de hendel.
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
11
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Deurpaneel verwijderen met gesloten deur

Bericht door Mickos »

Ja het is mogelijk, je kan de deur weer open krijgen als hij dicht is. Op een Engelse V40 pagina op facebook staat al verscheidenen methodes, die men wel en niet met succes heeft toegepast. Zelfs een manier om de deurkaart van binnen los te halen en dan bij het slot te kunnen, als je van klussen houdt.
Plaats reactie