Overige vragen over de stoelen; bv piepen, zithoogte, speling enz

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Gebruikersavatar
mikey
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 17:50
13
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: hoorn

Overige vragen over de stoelen; bv piepen, zithoogte, speling enz

Bericht door mikey »

ik ben dus nu al een tijdje in bezit van een mooie V40 1.9D.. 2,5 mnd naar alle tevredenheid .. prima bak eigenlijk. inmiddels 8000km gereden, zonder ernstige problemen.

maar wat wel heel erg vervelend is, en zwaar tegenvalt eigenlijk, dat is het zitcomfort. mijn god wat een beroerde stoelen zitten erin.. ik kan maar geen goede zitpositie vinden. met als gevolg elke keer rugklachten.. :tumbdown

ik rijd zo'n 700km in de week en zitten in de auto doe ik dus erg veel... maar na ongeveer 20km dan begint de ellende.. constant ben ik aan het verstellen, omhoog, omlaag weer ff verzitten dan weer onderuit, dan weer kaarsrecht.. niks helpt.

soms is het zo erg dat ik in staat ben om te stoppen en de stoel er terplekke uit te slopen en in de sloot te smijten.. maarja zonder stoel zit nog beroerder (H)

bij mijn vorige wagens had ik hier (vrijwel) nooit last van... het viel me wel op dat de zitting aan de korte kant is bij de v40 .. en je een beetje op de "bok" zit.. maar weet niet of dit ermee te maken heeft..
ik vind het toch wel erg irritant en gaat wel ten koste van het rijplezier eigenlijk.. wat erg jammer is want is een prima wagen verder...

wat ik me nu dus afvraag , zijn hier nog meer mensen met deze problemen.. want Volvo staat normaal juist bekend om z'n goede stoelen, dacht ik.. en kan ik hier iets mee?.. ik heb een Phase2.. passen er wellicht stoelen in van een ander model die beter zitten..?

grts. mikey
Afbeelding The future is today !
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door kiwi »

Hmmm, klinkt mij een beetje vreemd. Niet om jouw woorden onderuit te halen, maar om je (voor)oordeel te bevestigen: ik zit prinsheerlijk in mijn V (phase I), zoals ik van te voren ook verwacht had van een volvo.

Maar hoe is de conditie van de stoel verder? Duidelijke slijtplekken misschien? En dan (soorry als het te persoonlijk is), hoe is je postuur? Ben je misschien erg klein, of juist lang?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Edwinv40
Idle
Idle
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 11:59
14

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Edwinv40 »

Ik vind de stoelen in volvo's over het algemeen goed zitten, zeker in de 40-serie.
Wat bedoel je met op de bok zitten. Daar onder zou ik verstaan dat je hoog zit, net als op een rijtuig. Je kan je stoel toch een hoogte verstellen. Instelmogelijkheden genoeg en anders moet je stoel op maat laten maken (H) , als je erg lang of klein bent.
sdirkx

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door sdirkx »

Vind ze wel fijn hoor (Ph II vol leer incl elektr verstelbaarheid). Niet echt sportief qua zijdelingse steun (zoals ik uit m'n Prelude gewend was), maar wel comfortabel.
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Jimipepsie »

Dat is inderdaad wel vreemd, volgens mij staat de V40 (waarschijnlijk ook de andere modellen) bekend om een goede stoel.
DrTalos
Idle
Idle
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 15:08
13

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door DrTalos »

Misschien is het verstandig om de stoel niet telkens te vertellen maar gewoon in de zelfde stand te laten staan. Vanuit een sport project waarmee ik op mijn werk bezig ben weet ik dat het menselijk lichaam in staat is om zijn houding aan te passen aan de omstandigheden. Bijvoorbeeld bij hardlopers wordt aangeraden om niet de schoenen te vervangen als er een belastingsblessure is ontstaan maar om gewoon door te lopen, na verloop van tijd zal de blessure vanzelf verdwijnen omdat het lichaam zich aanpast aan de houding. Hij gaat zich dus vanzelf op de juiste manier compenseren.
Wanneer jij iedere keer je stoel aanpast zal je lichaam telkens weer opnieuw moeten corrigeren.

Dus ik zou zeggen zet de stoel in een stand die in eerste instantie goed is en laat deze zo staan, het zal in het begin niet echt fijn zijn maar naar een paar weken is je lichaam ingesteld op die houding en zou je geen klachten meer moeten hebben.
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door devnullT4 »

ik heb een phase 2 interieur erin gezet omdat ik de phase 1 stoelen te zacht vond en wel eens last kreeg van mijn rug. De phase 2 is wat steviger en zit (vind ik ) prettiger.

Ik herken je probleem niet, wellicht dat je stoel op sommige plekken wat verzakt is ofzo?
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Driver-X »

Ik heb er ook geen last van, zelfs met m'n +/- 2 meter lengte.
Ik vind de stoelen heerlijk.
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Volvo knuppel »

Zit al sinds de aanschaf voor geen meter, heb heel lang moeten stellen eer ik het goed had.
Heb een kussentje in de rug erbij en dat hielp mij, heb nu alleen nog last van me been met veel rijden..
Dat met 900km in de week minimaal :-D
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31971
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door René »

Hier begrijp ik echt helemaal niks van.
Misschien verschillen tussen phase I en II?
Ik zit prinsheerlijk in deze stoelen. :-D
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Flok

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Flok »

ik zit met m`n 2 meter en een beetje ook prima in m`n S40 phase 1.. Geen centje pijn.. de stoelen van de vrachtwagen daarin tegen.. GRIEP dingen zijn dat(Daf CF 2007-) :swear
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door corhog »

Stoelen van de fase 2 zijn aanmerkelijk beter, als ik de kans krijg gaan die er ook eens in
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door DirkT4 »

Op sommige punten herkenbaar.
Mijn stoel is ook echt te kort, dit vang ik op door hem aan de voorkant wat hoger te zetten (kantelen). En de zijdelingse steun is ook ver te zoeken vooral bij wat sportiever rijden.


Moet wel zeggen dat bij de grotere modellen van Volvo het zitcomfort aanzienlijk beter is. Maar we rijden tenslotte niet in het premium model van de Volvo range, de S/V 40 was toendertijd het instapmodel dus alles moet wel betaalbaar blijven anders hadden ze er wel de stoelen van de V70 ingezet. Als ik de stoelen vergelijk met die uit de V70N van mijn schoonpa dat is het een wereld van verschil. De ph. 2 heeft in ieder geval net wat stevigere stoelen maar in de lengte maakt het elkaar niets.

Misschien is dat trouwens wel een idee een V70 of 850 stoel?
Of laat een stoel op maat maken als je nog van plan bent lang in de Volvo te rijden?
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
Thijs077

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door Thijs077 »

Hier ook nergens last van. Zit heerlijk, zit altijd een beetje onderuitgezakt. En ik weeg 133 kilo.

Je schreef dat je met een kussentje in je rug (toevallig rug problemen) beter zit. Er zit als het goed is ook een verstelbare lendesteun in de stoel. Misschien deze anders zetten?
Gebruikersavatar
mikey
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 17:50
13
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: hoorn

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door mikey »

de stoelen van mijn V zien er nog prima uit.. geen slijtplekken.. auto heeft ook nog maar 160k gelopen..
dus de stoelen zijn nog in prima staat.. alles werkt verder ook goed.

het probleem zit echt helemaal onderin de rug.. dus de lendesteun zit voor mij te hoog en zorgt alleen voor minder comfort.. omhoog of omlaag maakt niks uit.. en kantelen verergert alleen maar de boel..

wat betreft op de ''bok'' zitten is dat je wordt niet echt ''omklemt'' door de stoel.. bv bij sportievere wagens
zit je echt ''in'' de stoel.. bij de V zit je er echt op.. met niet al teveel zijdelingse steun..

uiteraard kan je wel hoger of lager zitten maar dit veranderd verder niks aan de stoel.. alleen de hoogte van je zitpositie..

@DrTalos: ik zal idd ff de meest comfortabele instelling opzoeken in hoeverre dat lukt.. en dan tijdje zo laten in de hoop dat mijn lichaam zich aanpast zoals jij zegt..

wat betreft mijn lichaamsbouw.. ik ben 1.85. 70kg dus wat betreft postuur ben ik gemiddeld denk ik.. geen extremiteiten. (A) misschien in verhouding wat langere benen...

is er geen V40 uitgebracht met sportiever gevormde stoelen?? zodat ik deze er wellicht in kan zetten...
want baal er behoorlijk van gezien ik voor de rest tevreden ben met de V ...

ik ben bang dat ik gedwongen ben om vroegtijdig afscheid te moeten nemen van mijn V als ik niet een betere zitpositie kan vinden.. :tumbdown

@ volvoknuppel.. jij hebt dus ook last?? een kussentje heb ik over nagedacht.. denk dat ik dat ook nog wel ga proberen.. maar vind et toch wel een beetje stom zo'n een kussentje.. zou niet zo moeten zijn eigenlijk.

grts Mikey
Afbeelding The future is today !
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door DirkT4 »

Er zijn geen sportstoelen of andere vorm stoelen geleverd in de X40.
Er zit wel een klein zitverschil in de volledig lederen exemplaren en half leder/stof .

OM je auto nu weg te doen voor de stoel.... dan zet je er toch gewoon een andere stoel in? Lijkt mij de goedkoopste oplossing.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
pvrooij
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 00:09
14

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door pvrooij »

BMW blijkt ook niet echt lekker te zitten:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... BMW__.html
:-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
mikey
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 17:50
13
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: hoorn

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door mikey »

pvrooij schreef:BMW blijkt ook niet echt lekker te zitten:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... BMW__.html
:-D
haha idd,.. Volvo aanklagen heeft dus geen nut.. wat jammer nou.. was ik net van plan om te doen (H)

gekkigheid..

maargoed.. een andere stoel is niet zomaar plug and play.. kost aardig wat centen.. en dan heb je niet de airbag etc.. en buiten dat is het natuurlijk geen gezicht 1 andere stoel.. het oog wil ook wat. ik kies dan eerder voor een andere auto.. deze V heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen .. dus als k em verkoop maak ik waarschijnlijk nog winst ook.. maarja liever rijd ik nog een tijdje in de V..

wellicht is leder interieur een optie.. (ook erg mooi natuurlijk :O ) mits het beter zit uiteraard..
Afbeelding The future is today !
RensS40
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 23:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997
Locatie: Veghel

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door RensS40 »

mikey schreef:
pvrooij schreef:BMW blijkt ook niet echt lekker te zitten:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... BMW__.html
:-D
haha idd,.. Volvo aanklagen heeft dus geen nut.. wat jammer nou.. was ik net van plan om te doen (H)

gekkigheid..

maargoed.. een andere stoel is niet zomaar plug and play.. kost aardig wat centen.. en dan heb je niet de airbag etc.. en buiten dat is het natuurlijk geen gezicht 1 andere stoel.. het oog wil ook wat. ik kies dan eerder voor een andere auto.. deze V heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen .. dus als k em verkoop maak ik waarschijnlijk nog winst ook.. maarja liever rijd ik nog een tijdje in de V..

wellicht is leder interieur een optie.. (ook erg mooi natuurlijk :O ) mits het beter zit uiteraard..

Haha vertel mij wat bmw zit gewoon :swear !!En dan hebben ze nog van die belachelijke zitting verlenggers er op zitten het ziet er niet uit en zit niks beters :tumbdown

Maar als ik jou was zal ik gewoon een leer setje er in zetten zit super!! Heb er zelf ook leer ingebouwd phase 2 stoelen en bank en deurpanelen.
Krijg ook iedere keer te horen als iemand in stapt zo van wow wat zit jou auto lekker vind wel grappig maar ik ben het onder tussen wel gewent. :tumbup
marcelT4
Idle
Idle
Berichten: 42
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 21:19
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998

Re: Beroerde zitpositie.. iemand ook last van?

Bericht door marcelT4 »

Ik ben over mijn stoelen ook niet tevreden. (PH1 T4 vol leer).
De zijdelingse steun is slecht, als ik iets te hard door de bocht ga, moet ik aan mijn stuur trekken om op de stoel te blijven zitten.
Zitting is te kort, en de lendesteun voldoet ook niet.
Je zou denken, koop dan een andere auto! Maar nee, het weegt niet op tegen de vele voordelen. Ik rij ook een nieuwe V50 vol leer, heeeeeeerlijke stoelen, zijn niet te vergelijken met de V40. Maaaaaaaaaaaaaar, ik pak liever de V40 dan de V50!!
PS. ben twee meter, dus heb altijd problemen met de juiste afstelling van de autostoel, maar de V50 is perfect!
Plaats reactie