Alles over de luchtpomp hulpluchtsysteempomp koude motor
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Vooraf gebeld: Nee meneer, niet op voorraad. Kom maar langs om te kijken of er nog wat in een wrak zit.
Ik ben langs geweest en ze hadden nog 1 v40 uit het bouwjaar staan. Ik heb het hele rijtje voor de zekerheid doorgespit want de aangewezen auto had hem helaas niet. Gelukkig had een andere v40 hem nog wel onder de zekeringskast liggen. (Vreemdgenoeg hebben al die auto's hun zekeringskast inclusief alle relais en grote weerstanden nog. (Aanrader voor de betere s/v40 shopper?)
Zie hier mijn collega 850 shoppers die even help met het uitsleutelen van de luchtpomp:
uitgebouwd en wel:
Ik ben langs geweest en ze hadden nog 1 v40 uit het bouwjaar staan. Ik heb het hele rijtje voor de zekerheid doorgespit want de aangewezen auto had hem helaas niet. Gelukkig had een andere v40 hem nog wel onder de zekeringskast liggen. (Vreemdgenoeg hebben al die auto's hun zekeringskast inclusief alle relais en grote weerstanden nog. (Aanrader voor de betere s/v40 shopper?)
Zie hier mijn collega 850 shoppers die even help met het uitsleutelen van de luchtpomp:
uitgebouwd en wel:
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Ik heb geen preciese prijs. Ik ging hoofdzakelijk voor de 850 onderdelen
Ik gooi alles daar gewoon op de bank en vraag om een totaalprijsje. Dat doet het beter in de kortingen, ze hebben geen zin om elk schakelaartje en daklijstclipje in een prijs om te zetten
Als ik in moet schatten, ergens tussen de 40 en 50 euro.
Ik gooi alles daar gewoon op de bank en vraag om een totaalprijsje. Dat doet het beter in de kortingen, ze hebben geen zin om elk schakelaartje en daklijstclipje in een prijs om te zetten
Als ik in moet schatten, ergens tussen de 40 en 50 euro.
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Het is inderdaad droevig gesteld onder de motorkap. Ik heb de hele unit los gehaald en kan morgen nieuwe onderdelen bestellen:
Schroef de zekeringskast even los en het boutje wat je direct naast de ratel ziet zitten. (Dat is het bovenste vast zet punt van de luchtpomp)
Next up een rottig boutje links van de luchtpomp, naast het luchtfilterhuis:
Nu aan de rechterkant ook nog zo'n vrind:
Bij een tussentijdse inspectie van de ander unit waar Wouter mij voor waarschuwde werd de ergste vrees uiteraard werkelijkheid, wat een droefheid:
Zoals je ziet is zelfs het kleine vacuum slangetje dat uit de bovenkant komt uitgedroogd en was op z'n koppelstuk afgescheurd. Alles moet even worden vervangen.
De regelklep was zelfs binnenin helemaal kaal gevreten:
Deze unit moet ik dus even op de kop tikken:
Hier ergens onderin (kon geen goede foto maken vandaag van bovenaf) zit nog een stekker die los moet:
Hier een close-up zodat je hem beter kan vinden:
Zodra de reserve onderdelen er zijn, dan gaan we verder.
M'n andere klusjes van vandaag:
Achterlicht huizen vervangen
Xenon lampen vervangen
Koplamp hoogte motors plaatsen, deel I
Schroef de zekeringskast even los en het boutje wat je direct naast de ratel ziet zitten. (Dat is het bovenste vast zet punt van de luchtpomp)
Next up een rottig boutje links van de luchtpomp, naast het luchtfilterhuis:
Nu aan de rechterkant ook nog zo'n vrind:
Bij een tussentijdse inspectie van de ander unit waar Wouter mij voor waarschuwde werd de ergste vrees uiteraard werkelijkheid, wat een droefheid:
Zoals je ziet is zelfs het kleine vacuum slangetje dat uit de bovenkant komt uitgedroogd en was op z'n koppelstuk afgescheurd. Alles moet even worden vervangen.
De regelklep was zelfs binnenin helemaal kaal gevreten:
Deze unit moet ik dus even op de kop tikken:
Hier ergens onderin (kon geen goede foto maken vandaag van bovenaf) zit nog een stekker die los moet:
Hier een close-up zodat je hem beter kan vinden:
Zodra de reserve onderdelen er zijn, dan gaan we verder.
M'n andere klusjes van vandaag:
Achterlicht huizen vervangen
Xenon lampen vervangen
Koplamp hoogte motors plaatsen, deel I
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: S40 luchtpomp
Volgens Vadis: 9146656Wouter schreef:Dat de klep stuk gaat(plastic bros wordt), komt door de hete uitlaatgassen.
Zal vanavond eens kijken wat het orginele nummer is.
Groetjes Wouter
Zie afbeelding.
Gr, Marc
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: S40 luchtpomp
Als die niet door de APK komt vanwege de emissies, dan weet je hoe het kan komen.
Latere bouwjaren hebben een nieuw type katalysator gekregen, waarbij dit systeem niet meer nodig is.
Latere bouwjaren hebben een nieuw type katalysator gekregen, waarbij dit systeem niet meer nodig is.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: S40 luchtpomp
Hij komt al jaren zonder opmerkingen door de APK heen. (bij de dealer)
Trouwens het systeem werkt alleen als de motor koud is en dan nog maar 136 seconden.
Een APK meting doet men met een warme motor, dus dan is het systeem helemaal niet meer actief.
En als het effectief zou zijn waarom neemt een Volvo dealer dan, zonder opgave van reden, de stekker los?
Gr, Marc
Trouwens het systeem werkt alleen als de motor koud is en dan nog maar 136 seconden.
Een APK meting doet men met een warme motor, dus dan is het systeem helemaal niet meer actief.
En als het effectief zou zijn waarom neemt een Volvo dealer dan, zonder opgave van reden, de stekker los?
Gr, Marc
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Tja...
Ik ga morgen maar eens kijken wat een nieuwe kost bij de lolvo dealer. het is dat ik die afsluitklep nodig heb, anders had ik hem al helemaal niet ingebouwd.
Wouter, stoute vraag:
Mag ik gewoon de klep aansluiting op de motorkant en op het luchtfilterhuis afsluiten en zo het hele systeem omzeilen?
Dat is natuurlijk ook nog een optie. Gewoon het hele systeem uitbouwen, of kom ik dan in de knoei met de magneetklep?
Ik ga morgen maar eens kijken wat een nieuwe kost bij de lolvo dealer. het is dat ik die afsluitklep nodig heb, anders had ik hem al helemaal niet ingebouwd.
Wouter, stoute vraag:
Mag ik gewoon de klep aansluiting op de motorkant en op het luchtfilterhuis afsluiten en zo het hele systeem omzeilen?
Dat is natuurlijk ook nog een optie. Gewoon het hele systeem uitbouwen, of kom ik dan in de knoei met de magneetklep?
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: S40 luchtpomp
Je kunt het hele systeem weghalen en afdoppen, weet helaas niet of er gevolgen aanzitten.
Het lijkt wel een dure klep te zijn.
Vraag het voor de zekerheid bij de dealer na.
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=9146656
http://www.ipdusa.com/version.asp?strPa ... &V_ID=7104
Veel succes Wouter
Het lijkt wel een dure klep te zijn.
Vraag het voor de zekerheid bij de dealer na.
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=9146656
http://www.ipdusa.com/version.asp?strPa ... &V_ID=7104
Veel succes Wouter
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
inderdaad, kassa. Ik ga morgen maar evne langs bij Lolvo (Niham, de Leasewagen dealer die om de hoek zit).
Ik durf het geen volvo dealer te noemen.. Het hele rijtje dealers in forepark Den Haag overigens niet. Het zijn leasewagen boeven die de hoofdprijs rekenen voor alles, omdat de leasemaatschappijen alles blind betalen.
Dus alleen info inwinnen en dan op het interpret bestellen.
Jelle
Ik durf het geen volvo dealer te noemen.. Het hele rijtje dealers in forepark Den Haag overigens niet. Het zijn leasewagen boeven die de hoofdprijs rekenen voor alles, omdat de leasemaatschappijen alles blind betalen.
Dus alleen info inwinnen en dan op het interpret bestellen.
Jelle
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Ik heb er toch maar eentje gehaald bij de Lolvo dealer. €57,- inc btw.
Morgen komt ook het kleine slangetje binnen: nummer 976733
Die hadden ze niet op voorraad. Deze slang wordt overigens per meter verkocht. Gelukkig is het een standaard slangetje dat ik ook in kan zetten als vacuum slang op de 850
Jelle
Morgen komt ook het kleine slangetje binnen: nummer 976733
Die hadden ze niet op voorraad. Deze slang wordt overigens per meter verkocht. Gelukkig is het een standaard slangetje dat ik ook in kan zetten als vacuum slang op de 850
Jelle
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Zojuist alles ingebouwd inclusief dat ralle 976733 slangetje naar de magneetkoppeling.
Auto start en alles werkt weer super.
Morgen komt het slangetje binnen, dat even vervangen en alles is weer in top conditie.
Auto start en alles werkt weer super.
Morgen komt het slangetje binnen, dat even vervangen en alles is weer in top conditie.
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: S40 luchtpomp
Nog een interessante aanvulling : http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Een ZEER interessante aanvulling inderdaad:
In most of these cases, a defective nonreturn valve or incorrect actuation of the secondary-air valve has led to exhaust gas condensate ingressing into and damaging the secondary-air pump.
The standard remedy is then just to replace the secondary-air pump, which often leads to the same problem occurring
again in a short space of time. The malfunctioning of just one component in the secondary-air system can result in
damage to other components. If problems arise it is therefore essential to check all the components.
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
-
- Engine off
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 15 feb 2011, 11:06
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
Re: S40 luchtpomp
ik heb een v40 die heeft ook die lucht pomp bij mij maakt hij een gierend geluid als ik hem start, nu wil ik hem gaan vervangen weet iemand wat zo'n ding kost groeten arnout
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: S40 luchtpomp
Gewoon deactiveren door de rubber slangen af te stoppen en de stekker v/d pomp los te nemen (zie PDF bijlage van Wouter).
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 10:21
- 13
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Ik heb hem dan toevallig gerepareerd, maar hierbij een kleine extra toevoeging die ik van de volvo dealer mee kreeg. Als je de stekker los neemt, neem hem dan pas los na het relais blok zodat er geen meldingen richting de rest van het systeem gaan. De hoofd tech van de werkplaats hier gaf aan dat je anders meldingen in het tellerhuis en op de obd krijgt.
Jelle
Jelle
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
[url=http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916]Wie?!?[/url]
Vrouwlief: Volvo S40 1.8 automaat
Ik: Volvo v90 T5 Inscription GT8
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: S40 luchtpomp
Bij mij was door de dealer de stekker op het relais losgenomen.
Ik kreeg geen waarschuwingen oid.
Gr, Marc
Ik kreeg geen waarschuwingen oid.
Gr, Marc
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:47
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Den Ham (OV)
- Contacteer:
Re: S40 luchtpomp
Vraagje he,
Wat gebeurt er als ik alleen de massa van de luchtpomp afhaal?
De pomp slaat dan niet meer aan, maar moet ik dan alsnog de slangen "afdoppen"?
Wat gebeurt er als ik alleen de massa van de luchtpomp afhaal?
De pomp slaat dan niet meer aan, maar moet ik dan alsnog de slangen "afdoppen"?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
zoemen onder de motorkap (luchtpomp?)
Als ik de auto start maakt deze de eerste paar minuten een zoemend geluid. Lijkt op een ventilator... Ik heb onder de kap geluisterd. Lijkt dat dat zwarte ronde platte ding is onder de ruitenwissers waar een sticker op staat met naam "Bendix".
Heeft het misschien te maken met het kouder wordende weer?
Heeft het misschien te maken met het kouder wordende weer?
Laatst gewijzigd door Miesjel op do 20 okt 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: zoemen onder de motorkap (Bendix)
Ik denk dat "dat zwarte ronde platte ding onder de ruitenwissers waar een sticker op staat met naam "Bendix"" die je omschrijft de rembekrachtiger is.
Die hoort in ieder geval geen geluid te maken; deze werkt op vacuum van de motor, en alleen als je het rempedaal intrapt.
Ik denk eerder dat het de luchtpomp is; daar kan je alles over vinden in dit topic:
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... lucht+pomp
Die hoort in ieder geval geen geluid te maken; deze werkt op vacuum van de motor, en alleen als je het rempedaal intrapt.
Ik denk eerder dat het de luchtpomp is; daar kan je alles over vinden in dit topic:
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... lucht+pomp
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek