Performance mbt ontsteking: bougiekabels, bobine enz
Performance mbt ontsteking: bougiekabels, bobine enz
Performance alternatief voor de standaard Volvo bougiekabels. Verwacht geen wonderen, maar bij vervanging zou je naar deze Magnecors kunnen kijken. Heb deze zojuist besteld ivm misfire door oude bougiekabels:
Magnecor Competition KV85 (8,5mm):
http://www.magnecor.co.uk/
catalog: http://www.magnecor.co.uk/pdfs/Magnecor ... %20WEB.pdf
(Magnecor 45518: '98-'04)
kabelspecs: http://www.magnecor.co.uk/pdfs/Spec_she ... for_UK.pdf
Zie ook andere gebruikers oa hier: http://www.30forty50.com/forum/topic/86 ... -magnecor/
Magnecor Competition KV85 (8,5mm):
http://www.magnecor.co.uk/
catalog: http://www.magnecor.co.uk/pdfs/Magnecor ... %20WEB.pdf
(Magnecor 45518: '98-'04)
kabelspecs: http://www.magnecor.co.uk/pdfs/Spec_she ... for_UK.pdf
Zie ook andere gebruikers oa hier: http://www.30forty50.com/forum/topic/86 ... -magnecor/
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Performance bougiekabels
Zou je voor de gein de ohmse weerstand van de Magnecor kabels willen meten en de originele, ter vergelijking?
In principe zou je volgens mij liever de inductive weerstand willen weten denk ik, maar gewoon ter vergelijking, alszijnde een indicatie verschil zou wel interessant kunnen zijn.
Hiermee bedoelen ze denk ik gewoon de ohmse weerstand.
Resistance..................................... 72 ohm per cm, 2.2K ohm per ft. + 10%.
In principe zou je volgens mij liever de inductive weerstand willen weten denk ik, maar gewoon ter vergelijking, alszijnde een indicatie verschil zou wel interessant kunnen zijn.
Hiermee bedoelen ze denk ik gewoon de ohmse weerstand.
Resistance..................................... 72 ohm per cm, 2.2K ohm per ft. + 10%.
Re: Performance bougiekabels
Ja, is goed. Maar mijn huidige zijn wel oud. Dus niet meer de oorspronkelijke weerstand waarschijnlijk.
Re: Performance bougiekabels
Even voor de duidelijkheid mbt de voordelen boven de OEM bougiekabels: ik heb deze kabels niet besteld speciaal met de gedachte om een performance upgrade uit te voeren. Mijn kabels zijn oud (misschien zelfs de eerste: ca. 165.000km) en dus zijn ze inmiddels wel aan vervanging toe. Omdat deze kabels niet veel duurder zijn dan de originele van Volvo, was dit een mooie gelegenheid om performance kabels aan te schaffen. Wat er nou precies beter aan is, staat beschreven op de site van Magnecor. Niet het eerste de beste merk op het gebied van ontsteking overigens.
De originele kabels zijn 7mm. Deze 8,5mm. Hier een vergelijking van de verschillende klasses: http://www.magnecor.co.uk/productinformation.htm en de specs hiervan: http://www.magnecor.co.uk/technicalinfo.htm
Voordelen die horen bij dergelijke betere kwaliteit kabels zijn bv: hogere temperatuurbestendigheid (dus ook duurzaamheid: 10 jaar garantie) en betere geleiding van de stroom (ontsteking betrouwbaarder bij hoge toeren). Het meeste nut zal een dergelijke set hebben bij de meer op performance gerichte modellen 2.0T en T4 (al dan niet getuned/gechipped). Ik denk niet dat bij onze auto's echt een merkbaar verschil zal zijn. Zal m'n ervaringen uiteraard posten...
Ervaringen: http://www.horsepowerfreaks.com/partrev ... 8.5mm/1964
De originele kabels zijn 7mm. Deze 8,5mm. Hier een vergelijking van de verschillende klasses: http://www.magnecor.co.uk/productinformation.htm en de specs hiervan: http://www.magnecor.co.uk/technicalinfo.htm
Voordelen die horen bij dergelijke betere kwaliteit kabels zijn bv: hogere temperatuurbestendigheid (dus ook duurzaamheid: 10 jaar garantie) en betere geleiding van de stroom (ontsteking betrouwbaarder bij hoge toeren). Het meeste nut zal een dergelijke set hebben bij de meer op performance gerichte modellen 2.0T en T4 (al dan niet getuned/gechipped). Ik denk niet dat bij onze auto's echt een merkbaar verschil zal zijn. Zal m'n ervaringen uiteraard posten...
Ervaringen: http://www.horsepowerfreaks.com/partrev ... 8.5mm/1964
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: Performance bougiekabels
Moet ze ook eens gaan vervangen. Kostte dat als ik vragen mag?
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
Re: Performance bougiekabels
Rond de 60 euro. Zo'n beetje hetzelfde als de standaard Volvo kabels.
Re: Performance bougiekabels
Vervanging van de OEM-bougiekabels: Magnacore Competition KV85:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Performance bougiekabels
Nice en maar 60 euro waar bestel je ze voor die prijs.
En ook voor de T4?
En ook voor de T4?
Re: Performance bougiekabels
Zelfs voor 50 euro incl verzending te krijgen:
Magnecor 45518 - Magnecor KV85 Spark Plug Cables
http://www.fineline-imports.nl/magnecor ... 16168.html
Kies wel de juiste op die pagina: #45518 (officieel aangegeven voor de 1.8, maar past gewoon, als je maar 2 bobines hebt zoals bv. de meeste 2.0T/T4's ook hebben volgens mij).
Als het er zo uit ziet bij jou, als bij mijn 2.0T dan past het wel.
Geen idee of ik verschil ga merken (verwacht het niet hoor). Maar kwalitatief zijn de kabels in ieder geval beter. En dat voor een vergelijkbare prijs tov OEM. Als je kabels al >5 (of zelfs 10!) jaar oud zijn, zou je ze best 's kunnen vervangen. Contacten van mijn kabels waren aangeroest > misfires Dit is gewoon RVS
Magnecor 45518 - Magnecor KV85 Spark Plug Cables
http://www.fineline-imports.nl/magnecor ... 16168.html
Kies wel de juiste op die pagina: #45518 (officieel aangegeven voor de 1.8, maar past gewoon, als je maar 2 bobines hebt zoals bv. de meeste 2.0T/T4's ook hebben volgens mij).
Als het er zo uit ziet bij jou, als bij mijn 2.0T dan past het wel.
Geen idee of ik verschil ga merken (verwacht het niet hoor). Maar kwalitatief zijn de kabels in ieder geval beter. En dat voor een vergelijkbare prijs tov OEM. Als je kabels al >5 (of zelfs 10!) jaar oud zijn, zou je ze best 's kunnen vervangen. Contacten van mijn kabels waren aangeroest > misfires Dit is gewoon RVS
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: Performance bougiekabels
alleen dan weer jammer dat er een kap overheen gaat en je die kinky kleurtjes haast niet ziet...
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
Re: Performance bougiekabels
Misschien laat ik het wel open. Is eigenlijk beter, omdat ie dan de warmte kwijt kan (beter voor de kabels, bobines, (waarschijnlijk) ook de reden dat de PVC-slang van de VVT-bedrading op den duur broos wordt/kapot gaat.
edit: Weerstand is trouwens niet lager bij de Magnecors tov OEM: ca 1500 Ohm. Dus daar zit het verschil niet in. Meer in de 'shielding', gebruikte materialen ed.
edit: Weerstand is trouwens niet lager bij de Magnecors tov OEM: ca 1500 Ohm. Dus daar zit het verschil niet in. Meer in de 'shielding', gebruikte materialen ed.
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 19 sep 2011, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: Performance bougiekabels
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Performance Bobine
Performance bobine's zijn ter vervanging van de originele bobine's en meteen ook wat krachtiger etc.
Nou is mijn vraag hoe sluit je zoiets aan en is zoiets aan te raden ?
http://www.fullcartuning.nl/39508/MSD-B ... -Coil.html
Graag ervaringen, meningen en info wat elders gelezen is erover met de S/V40 2.0 & T4
Nou is mijn vraag hoe sluit je zoiets aan en is zoiets aan te raden ?
http://www.fullcartuning.nl/39508/MSD-B ... -Coil.html
Graag ervaringen, meningen en info wat elders gelezen is erover met de S/V40 2.0 & T4
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Performance bougiekabels
@BullseyeT4, nog besteld? Heb namelijk nog gechecked.. bougiekabels van een Ph1 T4 zijn exact gelijk aan een Ph2 2.0T!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Performance Bobine
helemaal niemand ??
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Performance mbt ontsteking: bougiekabels, bobine enz
Ik ga denk ik ook voor deze Magnecor kabelset voor in de 2.0T.
De huidige mistfiren te veel, en aangezien de wagen gechipt is, zit ik aan de 8,5mm kabelset te denken.
Als ik zo zie op de aangeboden website kosten ze momenteel 42 euro 68 cent.
Ben benieuwd.
De huidige mistfiren te veel, en aangezien de wagen gechipt is, zit ik aan de 8,5mm kabelset te denken.
Als ik zo zie op de aangeboden website kosten ze momenteel 42 euro 68 cent.
Ben benieuwd.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.