[G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
coen
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:19
14
Model: V40

[G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door coen »

sinds een week heb ik zo af en toe een motor die niet erg alle 4 de cilinders wil gebruiken. De motor staat dan te schudden in het compartiment, er is totaal geen vermogen meer en het voelt niet goed. Als je dan even een half minuutje ofzo hoog in de toeren rijdt (4000+, normaal schakel ik tussen 2500 en 3000) dan komt de 4e cilinder wel weer actief bij en blijft bij. Het is een v40 fase 1 met een 1.8 liter b4184s motor G3 installatie.

Het begon toen ik eerst een klein ritje had gemaakt en na een half uur weer wilde starten. Schokken als een dolle en ffies flink gas en het werkte weer :swear Omdat het een G3 is dacht ik een verstopte benzine injector, aangezien er op gas geen probleem was. hierdoor hoefde ik volgens mij niet verder te kijken naar bougies, kabels, bobines en/of bdp sensoren. Dus Benzine injectoren losgehaald en even getest met een delta voeding maar die schakelen alle 4 keurig. Nieuwe bougies erin en tegelijk ook maar injectorcleaner in de benzinetank gemikt en je raadt het al: 3 dagen zonder problemen gereden zowel op bezine als op gas.

helaas kwamen daarna de problemen weer terug, nu zelfs tijdens het rijden en het stationair in de file voor een stoplicht.... :tumbdown Gister starten weer op 3 poten en meuren naar de benzine in de uitlaatgassen. zelfs tijdens het rijden op gas lijkt hij soms een cilinder niet te gebruiken

Er kunnen een aantal dingen zijn denk ik:

1: Benzine injectoren zijn vervuild en geven geen benzine: Volgens mij niet, loopt op 3 goede cylinders en het meurt naar benzine in de uitlaatgassen (dat zou de benzine voor nummer 4 zijn).
2:Bougies zijn niet goed: volgens mij ook niet, ze waren oud maar nog goed. Met een nieuw setje is het probleem niet verholpen.
3: bougiekabels zijn slecht: volgens mij ook niet, op gas geen probleem
4: bobine's zijn slecht: volgens mij ook niet, op gas geen probleem
4: bdp/klop sensor gaar: zie ik nog als mogelijkheid,
5 : iets anders.

Iemand van jullie misschien een suggestie wat het zou kunnen zijn? :D

edit: ondanks dat het een g3 installatie is wel in bezine subforum geplaatst: volgens mij is het een benzineprobleem :D
sdirkx

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door sdirkx »

Bij mij waren het de kabels. Heb je gekeken wat het fabricagejaar is. Als ze net zo oud zijn als de x40 zelf, dan vervangen! Maar goed, als gas wel goed werkt dan is dat misschien niet de oorzaak. Benzinefilter al eens ooit vervangen?
martink
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Gorredijk

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door martink »

Loopt hij niet op benzine en gas tegelijkt? Wil wel eens voorkomen dat de injectoren niet goed afgesloten worden.
coen
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:19
14
Model: V40

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door coen »

een lekkende lpg injector (rubber afdichting was vergaan) zorgde ervoor dat er valse lucht aangezogen werd waardoor de boel liep te bokken: remedy is nieuwe rubbers en gaan met die volvo (H)

bougiekabels zijn nog originele 1998 dingetjes :O maar ze gaan nog prima (H)

wel bedankt voor het meedenken pieps :tumbup
evilneos
Idle
Idle
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 23 jan 2011, 21:42
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door evilneos »

Ik heb dus precies hetzelfde probleem als jou,alleen die van mij is benzine.
ik heb het probleem bij mij nog steeds niet kunnen vinden.
heb al naar een hoop dingen gekeken zoals:bobine/bougies/bougiekabels nagekeken en door gemeten.
hoe kwam je erachter dat het euvel was?
gr joery
Gebruikersavatar
wicky
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door wicky »

Ik had dit probleem ook wel eens.
Bij mijn auto kwam het door vuile benzine.
Keer getankt toen bij een witte pomp.
Mijn collega had hetzelfde , ook daar getankt.

Gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
Freek63
Engine off
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17
12

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door Freek63 »

Heb je het al geprobeerd met verse benzine? Als je op LPG rijdt, verbruik je (bijna) geen benzine. Daardoor blijf je lang rondrijden met dezelfde tank benzine. Die moderne benzines kunnen na een tijdje gaan 'gummen', er ontstaat een soort aanslag in de tank en leidingen en daar weten de injectoren geen raad mee.
sdirkx

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door sdirkx »

Als je LPG rijdt, weet je hopelijk ook dat je af en toe een tank benzine moet leegrijden.
volvobolide71
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 29 dec 2016, 13:24
7
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Paul
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: [G3] motor loopt soms tijdelijk op 3 cilinders

Bericht door volvobolide71 »

ik heb dit probleem ook de laatste keer had ik bij de shell in zweden getankt ik heb vandaag maar 2 injectoren op de sloop uit een sloopwagen gehaald op lpg rijdt hij prima op 4 cilinders het rare is ik rij regelmatig op benzine ik heb hem woensdag bij de dealer laten uitlezen na wat tests storing op de injector cilinder 3 wordt vervolgd
Plaats reactie