ALLES over WINTERBANDEN (met bijhorende velgen)

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Plaats reactie
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Dodo-tje »

Robzor schreef:Gaan we wel winterbanden nodig hebben deze winter :'( :swear
Daar vrees ik ook al voor. Dik geld uitgegeven zijn ze niet ECHT nodig. Toch ben ik blij dat ik ze heb!
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Driver-X »

Niet te vroeg juichen jongens..
We hebben al een keer eerder in maart een halve meter sneeuw gehad..
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

Halve meter sneeuw heb je al niks meer aan winterbanden aangezien die ook vol gaan lopen met sneeuw :sleeping

"Dit jaar is de vraag naar Winterbanden ongekend groot. Zo groot zelfs dat veel leveranciers niet genoeg winterbanden op voorraad hebben."
En jawel iedereen heeft de winterbanden al veel te vroeg onder de auto :tumbdown

Sorry hoor maar ik vind het nog steeds onnodig dat gedoe om winterbanden te kopen :vertag
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10693
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door MarcO »

Winterbanden hebben ook effect bij hevige neerslag. Althans dat is mijn ervaring.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

MarcO schreef:Winterbanden hebben ook effect bij hevige neerslag. Althans dat is mijn ervaring.
Klopt dat hebben "mijn regenbanden" ook al beter als zomerbanden :dance

Voor mij alleen maar regenbanden ............ tenzij winterbanden ook in Nederland verplicht gesteld gaat worden :swear
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Driver-X »

The Real Master schreef:Halve meter sneeuw heb je al niks meer aan winterbanden aangezien die ook vol gaan lopen met sneeuw :sleeping
Nou ja, het zal altijd beter zijn dan zomerbanden.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

Driver-X schreef:
The Real Master schreef:Halve meter sneeuw heb je al niks meer aan winterbanden aangezien die ook vol gaan lopen met sneeuw :sleeping
Nou ja, het zal altijd beter zijn dan zomerbanden.
Mijn gevoel zegt van niet en zolang mij het tegenbewijs niet is geleverd blijf ik bij mijn gevoel :vertag
Wat de producenten zeggen doet mij niks ik zou ook zeggen dat het goed is want geld moet rollen en het liefst naar hun toe :swear
Wat is er nu beter kortere remweg van hoeveel 10% wauw en hoe zit dat met die 10% als de banden niet goed op spanning zijn de banden koud zijn enz enz die 10% is altijd in de beste omstandigheden gemeten :vertag
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9390
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door volvoS40 »



neem dat deze gozert ook wel winterbandjes onder z'n karretje heeft. :P
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door myalexx »

The Real Master schreef:
Driver-X schreef: Nou ja, het zal altijd beter zijn dan zomerbanden.
Mijn gevoel zegt van niet en zolang mij het tegenbewijs niet is geleverd blijf ik bij mijn gevoel :vertag
Wat de producenten zeggen doet mij niks ik zou ook zeggen dat het goed is want geld moet rollen en het liefst naar hun toe :swear
Wat is er nu beter kortere remweg van hoeveel 10% wauw en hoe zit dat met die 10% als de banden niet goed op spanning zijn de banden koud zijn enz enz die 10% is altijd in de beste omstandigheden gemeten :vertag
Ik reed met mijn vorige auto ook tijdens de sneeuw 2 jaar terug.. en een belabberde wegligging ( genoeg profiel )

daarna winterbanden gekocht en de auto reed een stuk beter en de auto had veel meer grip op de weg.!!
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

volvoS40 schreef:

neem dat deze gozert ook wel winterbandjes onder z'n karretje heeft. :P
Denk dat die eerder spikes heeft :vertag maar met veel ervaring en gewoon goed gas doseren wil dat ook wel denk ik zolang je maar niet remt :vertag

@Alex zegt mij niks, heb ook met kale bandjes in de sneeuw gereden rijd even goed als bandjes met profiel als er maar genoeg sneeuw ligt :-D
Wat zeg ik .... ik was de enigste op de linker baan en de rest reed netjes 30 op de rechterbaan, niks aan het handje zolang ik maar niet hoef te remmen, en dit kan ook op verschillende manieren rem intrappen en hopen dat je ergens stopt of doseren versnelling verkleinen in een dikkere pak sneeuw rijden of noem maar op allemaal afhankelijk van de situatie, plek en tijd waar je rijd.
Belangrijkste is dat je bij sneeuw voor drie man je doppen uit moet kijken en goed moet anticiperen want er zijn genoeg kuikens op de weg die dit niet doen en veel minder sneeuwkilometers hebben gemaakt, die pal op de rem gaan staan en dan hopen tegen de stoep tot stilstand te komen, nou neem van mij aan dan maakt het niet uit of je regenbanden of kale banden hebt :P
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Driver-X »

Klopt wel wat je zegt, maar ook jij kan niet op alles anticiperen, en dan zou die 10% kortere remweg net je redding kunnen zijn.
En de Nederlandse wegen zijn vol van mensen die denken dat ze heel goed kunnen rijden, en zouden misschien wat meer rekening moeten houden met de mensen die inderdaad minder sneeuwkilometers hebben, die hebben ook het recht om gebruik te maken van de weg, en zijn misschien wel verstandiger om de snelheid flink omlaag te gooien.

En volgens mij is wel bewezen dat winterbanden meer grip hebben dan zomerbanden.
Maar winterbanden zijn ook niet bedoeld voor een halve meter sneeuw, dan moet je de auto thuis laten en de slee pakken.. :-D

Maar je bent zelf ook al in de marketingtruc getrapt, je hebt regenbanden... :vertag
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9390
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door volvoS40 »

Driver-X schreef:Maar winterbanden zijn ook niet bedoeld voor een halve meter sneeuw, dan moet je de auto thuis laten en de slee pakken.. :-D
Een volvo is toch ook een slee ? Image
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

Driver-X schreef:Maar je bent zelf ook al in de marketingtruc getrapt, je hebt regenbanden... :vertag
Ehm niet helemaal :vertag ik heb de tests heeeeel uitgebreid op diverse sites bekeken van onafhankelijke bedrijven en aan de hand hiervan mijn banden uitgekozen, deze banden staan niet op papier als zijnde regenbanden maar hebben wel even goede testresultaten :-D
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Driver-X »

Dan nog ben je er in getrapt, je schrijft zelf dat je je in de winter op slicks ook wel redt, dan ben je dus ook geen regenbanden nodig.. :vertag (A)

Maar alle gekheid op een stokje, het gaat bij winter/regen/zomerbanden niet alleen om het profiel, maar ook om de compound van de band.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

Driver-X schreef:Dan nog ben je er in getrapt, je schrijft zelf dat je je in de winter op slicks ook wel redt, dan ben je dus ook geen regenbanden nodig.. :vertag (A)

Maar alle gekheid op een stokje, het gaat bij winter/regen/zomerbanden niet alleen om het profiel, maar ook om de compound van de band.
Yup maar zonder banden op stalen velgen zou misschien ook lukken :wall
Banden waren toen gewoon op en wat ja het geld ook dus maar ff zo doorgereden en daarna gewoon goede banden uitgezocht en die zitten er nu ook alweer bijna 40dkm onder, voorbanden zit ruim 5mm op en achter iets meer zelfs :vertag
mika
Idle
Idle
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 13:29
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Locatie: Terneuzen

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door mika »

Heeft er iemand ervaring met all seasonbanden, lees er hier niks over.
Omdat ik nieuwe banden moet hebben zat ik daar aan te denken.

Gr leo
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door The Real Master »

Yup hierzo, na heelveel tests vergeleken te hebben heb ik de Goodyear Ultragrip besteld bevallen nogsteeds perfect na bijna 40dkm gereden te hebben, voorbanden nog ruim 5mm en achter iets meer zelfs :vertag
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door Jimipepsie »

Bij mij liggen de Galactica's met Goodyear Ultragrip winterbanden ,in de schuur, te wachten. Ik hou netjes de weersvoorspellingen in de gaten. Zodra de eerste tekenen van sneeuw aangekondigd worden, zet ik ze eronder. 20 minuten werk......

Ik rijd uiteraard liever met de BBS Craters.......vandaar dat ik wacht tot de ellende van pekel, sneeuw echt begint. Tot heden ben ik dus blij dat de winterbanden er niet onder zitten.
Maar dat de Gallactica's eronder gaan bij echt winterweer is zeker: geen pekel voor de Craters, betere grip en ik heb ze ook niet voor niks gekocht. :whistle
DirkV40
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
14
Model: V40
Bouwjaar: 2016
Roepnaam: Dirk
Locatie: Arcen

Re: ALLES over WINTER banden (met bijhorende velgen)

Bericht door DirkV40 »

Jimipepsie schreef:Bij mij liggen de Galactica's met Goodyear Ultragrip winterbanden ,in de schuur, te wachten. Ik hou netjes de weersvoorspellingen in de gaten. Zodra de eerste tekenen van sneeuw aangekondigd worden, zet ik ze eronder. 20 minuten werk......

Ik rijd uiteraard liever met de BBS Craters.......vandaar dat ik wacht tot de ellende van pekel, sneeuw echt begint. Tot heden ben ik dus blij dat de winterbanden er niet onder zitten.
Maar dat de Gallactica's eronder gaan bij echt winterweer is zeker: geen pekel voor de Craters, betere grip en ik heb ze ook niet voor niks gekocht. :whistle
Eigenlijk heb je gelijk, ik ben nu mijn Goodyear winterbanden ook aan het verslijten terwijl er geen sneeuw is. Ik denk er ook over om mijn andere banden weer terug te zetten. Vind craters ook beter staan.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
joostg
Idle
Idle
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 07 mar 2011, 11:47
13
Model: V40
Type: 1.6
Bouwjaar: 2000

Geschikte band en velgmaat.

Bericht door joostg »

Besten,

Mijn vader heeft nog 2 sets banden liggen van zijn vorige Renault Laguna. Kan ik hier wat mee?

Het gaat om:

185/65 r14

En

195/65 r14

Alvast bedankt
Plaats reactie