gisteren reed ik achteruit en hoorde een plop, slang met een kunstof koppeling los/gebroken
![:wtf :wtf](./images/smilies/wtf.gif)
Blok heeft beslist niet gekookt en ca 100m gereden achteruit. Wagen weg laten slepen en naar de dealer laten brengen.
Vandaag nieuwe slang erop laten zetten en wagen opgehaald, starte direct zeer slecht en liep rommelig deed hij daarvoor niet.
Als die loopt draait hij ca 1200 rpm, olie is nog steeds schoon, maar ik kan m,n gaspedaal ca. 3 cm induwen en begint dan gelijk zeer zwaar in te houden, overslaan en slaat zelfs af.
Benzine krijgt ie genoeg wil niet te lang starten ivm cat.
Temp. meter vliegt omhoog en omlaag, ruik geen koelvloeistof en kachel wordt warm, ik denk dat dit een kwestie van ontluchten is
Stationair en met een beetje gas hoor/merk ik niets vreemds en draait dan gewoon netjes.
Ik krijg hem wel op toeren 5000+ maar met weinig gas, geef ik dan gas dan hoor je dat"bwoap"geluid
en zeer hard schokken/stoten
![:swear :swear](./images/smilies/swear.gif)
Waar moet ik beginnen behalve bougies+kabels en de bobines?
Voor de slangbreuk viel mij wel op dat ie ipv ca 750rpm normaal nu ca 1000rpm draaide en er lang overdeed om weer terug te zakken naar 750 rpm.
Nou was weer een lekkere dag zo
![:swear :swear](./images/smilies/swear.gif)
Nou eerst een borrel
![:-D :-D](./images/smilies/d060.gif)
Wie van de T4 mannen weet wat............of moet ie in onderdelen weg..........en dat wil ik dus niet
![:tumbup :tumbup](./images/smilies/a115.gif)
Btw, bij uitlezen wat ik niet kon zien, had de monteur over een evap/ecap of zo iets
![:think :think](./images/smilies/eusa_think.gif)
EDIT:
Of weet iemand een monteur/vakman/garage die niet 10u a 65,- ex gaat "zoeken"?