Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase 2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Vanmiddag vol goede moed begonnen met het vervangen van de passagiersdeur phase 2 door een originele phase 1 in de goede kleur. Bekleding eraf gehaald en even goed gekeken. Aan de binnenkant van de bekleding staat aqua en electric. Nog een keer goed gekeken naar de deur die er nu inzit. Nu heeft de "nieuwe" deur geen knopje in het handvat om het raam naar beneden te doen. Deze mist ook de aansluiting voor datzelfde knopje. Nu dacht ik : nou ja, dan openen we wel gewoon dat raam met de knopjes die bij de versnellingspook zitten. Helaas, dat werkte dus niet. Als dat knopje bij het handvat niet is aangesloten, werkt het knopje bij de versnelling ook niet (phase 2 deur). Kan iemand mij vertellen of er verschillende uitvoeringen zijn geweest waarbij de ene wel met knopje in handvat is geleverd en de andere zonder en dus ook alleen te bedienen met het knopje bij de versnelling. Zou het raam wel reageren met het knopje bij de versnelling als ik die phase 1 deur erin hang, omdat deze niet de aansluiting heeft voor het deurknopje? Of kan ik eventueel een beetje simpel de kabelboom van de ene in de andere deur zetten (heb al stiekum gekeken en leek niet erg makkelijk te gaan). Het gaat dus om een phase 1 uit '97. Graag weer jullie bijdrage.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Waarschijnlijk een deur gekocht zonder electrische ramen
Probeer van de oude (Phase II) deur over te zetten.
Probeer van de oude (Phase II) deur over te zetten.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Er zit geen zwengel aan om het raam open te doen, dus...
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Hoe moet dan het raam open, ik snap het ff niet
Of zwengel of een knop
Misschien deur bekleding van Phase II, maar alsnog zou een knopje moeten zitten
Kijk toch van binnen ov de mechanizme aanweezig is.
Heel vreemd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Ja, ik vind het ook vreemd. Deur ziet er verder hetzelfde uit als de andere, alleen ontbreekt de stekker voor het knopje in handvat. Er heeft ook geen zwengel ingezeten. Er zit nergens een gat voor de zwengel.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Nu vind ik het jammer dat ik geen kijkje heb genomen toen ik erbij was
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Vraagje voor goeroe Wouter, ik zou eventueel even een PM met een linkje hiernaartoe sturen..
Ik heb er geen ervaring mee dus helaas moet ik het antwoord schuldig blijven
Ik heb er geen ervaring mee dus helaas moet ik het antwoord schuldig blijven
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Phase 1 kent alleen elektrische raam bediening met schakelaars in het middenconsole en schakelaars in de deuren, bij phase 2 zit er geen schakelaar in de deur aan passagierszijde.
Dus het lijkt erop dat ze elkaars bedrading hebben.
Dus als ik het nu goed begrijp zit in de phase 2 deur bedrading met schakelaar, deze zul je dan moeten overzetten naar de phase 1 deur.
Bedrading phase 1 op raam motor:
1 Groen
2 Rood
Bedrading schakelaar phase 1:
1 Groen
2 Rood
3 Wit
4 Blauw
5 Geel
Bedrading phase 2 op raam motor:
1 Wit
2 Groen
Groetjes Wouter
Dus het lijkt erop dat ze elkaars bedrading hebben.
Dus als ik het nu goed begrijp zit in de phase 2 deur bedrading met schakelaar, deze zul je dan moeten overzetten naar de phase 1 deur.
Bedrading phase 1 op raam motor:
1 Groen
2 Rood
Bedrading schakelaar phase 1:
1 Groen
2 Rood
3 Wit
4 Blauw
5 Geel
Bedrading phase 2 op raam motor:
1 Wit
2 Groen
Groetjes Wouter
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Bedankt Wouter, dus ik kan de ene kabel er gewoon uithalen en in de andere deur overzetten? Dat leek mij ook de enige oplossing. Nu zit ik alleen nog met de stekker die door de deur naar buiten gaat. Zit daar ook een soort klikbevestiging of moet ik alle draadjes loshalen? Of kan de hele kabelboom door dit gaat naar buiten?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Alle kabels gaan inderdaad door dit gat.
Ik heb de vorige week ook de kabels moeten vervangen, ik had fase 1 deuren en kocht fase 2 deuren die ik ook omgewisseld heb. Het zijn wel 2 verschillende stekkers.
Huub
Ik heb de vorige week ook de kabels moeten vervangen, ik had fase 1 deuren en kocht fase 2 deuren die ik ook omgewisseld heb. Het zijn wel 2 verschillende stekkers.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:47
- 15
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Mijn v40 phase 1 van 12/1998 heeft geen schakelaar voor de elektrische venster aan de passagierskant, deze kan enkel open met het knopje onder de versnellingspook.
Dus een phase 1 zonder knopje in passagiersdeur bestaat dus wel. (waarschijnlijk van aan het einde van de phase 1)
Grts
Bavo
Dus een phase 1 zonder knopje in passagiersdeur bestaat dus wel. (waarschijnlijk van aan het einde van de phase 1)
Grts
Bavo
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Dat kan kloppen de mijne van eind 1999 (11e maand) model 2000 fase 1 dus, heeft dat ook niet.
Huub
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Het was de officiele informatie uit het Volvo bedradings handboek voor phase 1.
De stekker voor het losnemen van de bedrading naar de deur vindt je achter het rubber wat de auto in gaat.
Als dat niet lukt en je wilt de schakelaar in de deur niet gebruiken, laat het dan weer even weten.
Groetjes Wouter
De stekker voor het losnemen van de bedrading naar de deur vindt je achter het rubber wat de auto in gaat.
Als dat niet lukt en je wilt de schakelaar in de deur niet gebruiken, laat het dan weer even weten.
Groetjes Wouter
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Weer jullie hulp nodig !!! vervangen deur
Inmiddels zit de juiste deur erin. Ik heb de kabelboom van de ene deur overgezet in de andere deur en alles werkt naar behoren. Electrische spiegel werkt zelfs beter. Was best een klus om de kabelboom los te halen, maar het is gelukt. Nu is het alleen erg nodig om deze deur een poetsbeurt te geven. Hij is gewoon lichter van kleur. Morgen eerst maar eens wassen en dan even polijsten. Foto's volgen. Bedankt voor jullie hulp weer.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
ombouw spiegel- en raambediening phase 1 -> phase 2
Meerdere keren is mij gevraagd een HowTo te maken voor het aansluiten van de phase 2 spiegel- en raambediening op een phase 1. Een HowTo wordt het niet echt, ik kan hier geen tabel neerzetten en een export naar jpeg wordt weer te groot of niet leesbaar bij scalen.
Wat heb je nodig ?
Andere dingen om op te letten:
- In MY2000 zit origineel geen schakelaar in de rechterdeur, hier moet sowieso een extra draad getrokken worden (BL). Dit geldt waarschijnlijk niet voor eerdere modellen.
- Het relay in de linkerdeur komt te vervallen, deze zit bij het phase 2 bedieningspaneel ingebouwd.
- Na inbouw heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de deuren beter te isoleren, AANRADER! Ik heb dit met een extra laag "bubbeltjesplastic" gedaan.
De "mapping" tabel kun je HIER downloaden.
Succes!
Wat heb je nodig ?
- - phase 2 kabelbomen voor FL en FR deur met stekkers. Ik kon op de sloop de deuren niet helemaal opendoen dus moest ze ergens afknippen. Netter zou zijn om de gehele kabelbomen te vervangen door de phase 2 versie. Dan wordt het wel een heel ander verhaal en kom je een aantal aansuitingen te kort op de stekkers die in de deuropening zitten.
- Schema's van MY2000 en M2001. Ik zou niet zomaar aansluiten wat in mijn tabel staat, maar raad aan eerst de schema's enigszins door te nemen. Een iso met schema's voor de meeste Volvo's zwerft wel ergens op het internet, in Haynes manual staan de schema's voor phase 1.
- Uiteraard tools om draad te strippen, elektra draad zelf etc.
Andere dingen om op te letten:
- In MY2000 zit origineel geen schakelaar in de rechterdeur, hier moet sowieso een extra draad getrokken worden (BL). Dit geldt waarschijnlijk niet voor eerdere modellen.
- Het relay in de linkerdeur komt te vervallen, deze zit bij het phase 2 bedieningspaneel ingebouwd.
- Na inbouw heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de deuren beter te isoleren, AANRADER! Ik heb dit met een extra laag "bubbeltjesplastic" gedaan.
De "mapping" tabel kun je HIER downloaden.
Succes!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
- 12
- Model: V70
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Utrecht
Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase 2
Beste allen,
Sinds een tijdje ben ik bezig om het interieur van de S40 up te graden naar dat van een phase 2. Nu had DevnullT4 als een kleine how-to geschreven over het ombouwen van MY2000 (phase 1.5) naar MY2001 (phase 2).
Helaas kwam ik er helemaal niet uit, op basis van de kabelkleuren, dus ik heb de multimeter erbij gepakt en hieronder vind je de eerste bevindingen.
Het is overigens de bedoeling om hier uiteindelijk een nette how-to van te maken, dus alle input en hulp in welke vorm dan ook is van harte welkom.
De oude knoppen
Onderstaand de situatie zoals in de phase 1, of nog specifieker in een S40 MY1997. Ik heb aangegeven welke pinnen contact maken in de diverse situaties, zodat je ziet hoe/waar de spanning gaat lopen.
Raamschakelaar middenconsole, MY1997
Neutraal
Neutraal
Links
Neutraal
Het eerste vervelende is natuurlijk al dat je minder knoppen hebt. Ook het aantal pinnetjes is anders, dus wederom een overzichtje. De knoppen komen uit een V40 van 2003. Ik heb wederom aangegeven welke pinnen contact maken in de diverse situaties, zodat je ziet hoe/waar de spanning gaat lopen.
Raamschakelaar rechterportier (enkel), MY2003
Neutraal
De raamschakelaar in de bestuurdersportier is dubbel uitgevoerd (met aansturing voor het linker en rechter voorraam) en de spiegelbediening zit er al op, evenals een knop om de deuren mee te openen/sluiten. Er zitten (helaas) ook 2 connectoren op:
Connector A - Wit
Connector B - Groen
Deze knop heb ik nog niet volledig doorgemeten: veel functies, veel pennen en een lege batterij in de multimeter. Een update hierop volgt nog.
Edit: fout in de spiegelknoppen: 2 draden omgedraaid, is nu hersteld.
Sinds een tijdje ben ik bezig om het interieur van de S40 up te graden naar dat van een phase 2. Nu had DevnullT4 als een kleine how-to geschreven over het ombouwen van MY2000 (phase 1.5) naar MY2001 (phase 2).
Helaas kwam ik er helemaal niet uit, op basis van de kabelkleuren, dus ik heb de multimeter erbij gepakt en hieronder vind je de eerste bevindingen.
Het is overigens de bedoeling om hier uiteindelijk een nette how-to van te maken, dus alle input en hulp in welke vorm dan ook is van harte welkom.
De oude knoppen
Onderstaand de situatie zoals in de phase 1, of nog specifieker in een S40 MY1997. Ik heb aangegeven welke pinnen contact maken in de diverse situaties, zodat je ziet hoe/waar de spanning gaat lopen.
Raamschakelaar middenconsole, MY1997
Neutraal
- Pin 2+3
Pin 3+4
Pin 2+4
- Pin 1+2
Pin 3+4
- Pin 1+3
Pin 2+4
Neutraal
- Pin 1+4
Pin 3+5
Pin 2 NC
- Pin 1+4
Pin 2+3
Pin 5 NC
- Pin 2+4
Pin 3+5
Pin 1 NC
Links
- Pin 1+4
Pin 2+5
- Pin 1+2
Pin 4+5
- Pin 1+2
Pin 3+4
- Pin 1+4
Pin 2+3
Neutraal
- Pin 2+3
Pin 3+4
Pin 2+4
Het eerste vervelende is natuurlijk al dat je minder knoppen hebt. Ook het aantal pinnetjes is anders, dus wederom een overzichtje. De knoppen komen uit een V40 van 2003. Ik heb wederom aangegeven welke pinnen contact maken in de diverse situaties, zodat je ziet hoe/waar de spanning gaat lopen.
Raamschakelaar rechterportier (enkel), MY2003
Neutraal
- Pin 1+6
Pin 7+8
Pin 5 NC
- Pin 1+5
Pin 7+8
Pin 6 NC
- Pin 1+6
Pin 5+8
Pin 7 NC
- Pin 2+3
- Pin 3+4
De raamschakelaar in de bestuurdersportier is dubbel uitgevoerd (met aansturing voor het linker en rechter voorraam) en de spiegelbediening zit er al op, evenals een knop om de deuren mee te openen/sluiten. Er zitten (helaas) ook 2 connectoren op:
Connector A - Wit
Connector B - Groen
Deze knop heb ik nog niet volledig doorgemeten: veel functies, veel pennen en een lege batterij in de multimeter. Een update hierop volgt nog.
Edit: fout in de spiegelknoppen: 2 draden omgedraaid, is nu hersteld.
Laatst gewijzigd door pcpgjanssen op ma 17 sep 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Justin
- 2nd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 02:06
- 15
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Roepnaam: Justin
- Locatie: Drachten / Hoogeveen
- Contacteer:
Re: Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase
Bookmarked, aangezien ik ook een Phase 2 interieur er in heb zitten, met alle knoppen (inclusief de slingers)..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
- 12
- Model: V70
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Utrecht
Re: Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase
En hierbij de beloofde aanvulling/update.
Raam/spiegelschakelaar (dubbel), MY2003
De raamschakelaar in de bestuurdersportier is dubbel uitgevoerd (met aansturing voor het linker en rechter voorraam) en de spiegelbediening zit er al op, evenals een knop om de deuren mee te openen/sluiten. Er zitten (helaas) ook 2 connectoren op:
Connector A - Wit
Connector B - Groen
Dit is wat ze doen:
Alles Neutraal:
B1 + B3
Geen verbinding tussen connector A en B
Deur op slot:
A9 + A1 - A7
A1 - A7 (in elke willekeurige combinatie)
Deur open
A10 + A1 - A7
A1 - A7 (in elke willekeurige combinatie)
Spiegel Rechts
Neutraal
B1 + B3
Rechts
B1 + B3
B2 + A1-A7
B4 + A8
Links
B1 + B3
B2 + A8
B4 + A1-A7
Boven
B1 + B3
B1 + B8
B2 + A1-A7
B3 + B8 (logisch, want B1 + B3)
Onder
B1 + B7
B1 + A1-A7
B2 + B8
B3 + A1-7 (logisch, want B1 + B3)
Spiegel Links
Neutraal
B1 + B3
Rechts
B1 + B3
B5 + A1-A7
B6 + A8
Links
B1 + B3
B5 + A8
B6 + A1-A7
Boven
B1 + B3
B1 + A8
B3 + A8
B5 + A1-A7
Onder
B1-B3
B1 + A1-A7
B3 + A1-A7
B5 + A8
Raam rechts omhoog (flinke lijst):
A1 + A2
A1 + A3
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A3
A2 + A5
A2 + A6
A2 + A7
A3 + A5
A3 + A6
A3 + A7
A4 + A8
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam rechts omlaag (ook een flinke lijst):
A1 + A2
A1 + A4
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A4
A2 + A5
A2 + A6
A2 + A7
A3 + A8
A4 + A5
A4 + A6
A4 + A7
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam links omhoog (ook zo'n lijst):
A1 + A3
A1 + A4
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A8
A3 + A4
A3 + A5
A3 + A6
A3 + A7
A4 + A5
A4 + A6
A4 + A7
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam rechts omlaag:
Zelfde als neutraal....
Daar klopt dus iets niet. Ik vermoed dat het A1 + A8 moet zijn, gezien de dikte en kleuren van de draden;
A1-A4 zijn middeldikke draden (diverse kleuren)
A5-A6 zijn dunne, zwarte draden
A7 is een dikke zwarte draad
A8 is een dikke blauwe draad
A9-A10 zijn dunne draden
Ik vermoed dat A1-4 schakeldraden zijn, A5-6 voor de spiegelbediening worden gebruikt (massa), A7 is massa, A8 is 12V en A9-A10 zijn dus voor de deursloten.
De reden van deze meetfout? Misschien het relais voor het automatisch naar beneden halen van het linker raam.. Ik ga het morgen of komende week even rustig verder uitzoeken. Wellicht dat de how-to van DevnullT4 nog aanwijzingen oplevert. Een update volgt ongetwijfeld snel!
Overigens: +12v op A8 en massa op A1-A7 zorgt ervoor dat de LED's gaan branden.
Raam/spiegelschakelaar (dubbel), MY2003
De raamschakelaar in de bestuurdersportier is dubbel uitgevoerd (met aansturing voor het linker en rechter voorraam) en de spiegelbediening zit er al op, evenals een knop om de deuren mee te openen/sluiten. Er zitten (helaas) ook 2 connectoren op:
Connector A - Wit
Connector B - Groen
Dit is wat ze doen:
Alles Neutraal:
B1 + B3
Geen verbinding tussen connector A en B
Deur op slot:
A9 + A1 - A7
A1 - A7 (in elke willekeurige combinatie)
Deur open
A10 + A1 - A7
A1 - A7 (in elke willekeurige combinatie)
Spiegel Rechts
Neutraal
B1 + B3
Rechts
B1 + B3
B2 + A1-A7
B4 + A8
Links
B1 + B3
B2 + A8
B4 + A1-A7
Boven
B1 + B3
B1 + B8
B2 + A1-A7
B3 + B8 (logisch, want B1 + B3)
Onder
B1 + B7
B1 + A1-A7
B2 + B8
B3 + A1-7 (logisch, want B1 + B3)
Spiegel Links
Neutraal
B1 + B3
Rechts
B1 + B3
B5 + A1-A7
B6 + A8
Links
B1 + B3
B5 + A8
B6 + A1-A7
Boven
B1 + B3
B1 + A8
B3 + A8
B5 + A1-A7
Onder
B1-B3
B1 + A1-A7
B3 + A1-A7
B5 + A8
Raam rechts omhoog (flinke lijst):
A1 + A2
A1 + A3
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A3
A2 + A5
A2 + A6
A2 + A7
A3 + A5
A3 + A6
A3 + A7
A4 + A8
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam rechts omlaag (ook een flinke lijst):
A1 + A2
A1 + A4
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A4
A2 + A5
A2 + A6
A2 + A7
A3 + A8
A4 + A5
A4 + A6
A4 + A7
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam links omhoog (ook zo'n lijst):
A1 + A3
A1 + A4
A1 + A5
A1 + A6
A1 + A7
A2 + A8
A3 + A4
A3 + A5
A3 + A6
A3 + A7
A4 + A5
A4 + A6
A4 + A7
A5 + A6
A5 + A7
A6 + A7
Raam rechts omlaag:
Zelfde als neutraal....
Daar klopt dus iets niet. Ik vermoed dat het A1 + A8 moet zijn, gezien de dikte en kleuren van de draden;
A1-A4 zijn middeldikke draden (diverse kleuren)
A5-A6 zijn dunne, zwarte draden
A7 is een dikke zwarte draad
A8 is een dikke blauwe draad
A9-A10 zijn dunne draden
Ik vermoed dat A1-4 schakeldraden zijn, A5-6 voor de spiegelbediening worden gebruikt (massa), A7 is massa, A8 is 12V en A9-A10 zijn dus voor de deursloten.
De reden van deze meetfout? Misschien het relais voor het automatisch naar beneden halen van het linker raam.. Ik ga het morgen of komende week even rustig verder uitzoeken. Wellicht dat de how-to van DevnullT4 nog aanwijzingen oplevert. Een update volgt ongetwijfeld snel!
Overigens: +12v op A8 en massa op A1-A7 zorgt ervoor dat de LED's gaan branden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase
Ik zal er volgende week even naar kijken! Heb nu helaas andere issues af te handelen, zie topic "pech Italie"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Project: Raam en spiegelbediening van Phase 1 naar Phase
Heb je dit (2001) schema al ?
Maak je het niet moelijker dan het is door uit te zoeken wat er op elke pin zit ? En wat lukte er niet op basis van de kleurcodes, of heb je de 2001 stekkers+kabels niet (wel zo makkelijk natuurlijk).
Maak je het niet moelijker dan het is door uit te zoeken wat er op elke pin zit ? En wat lukte er niet op basis van de kleurcodes, of heb je de 2001 stekkers+kabels niet (wel zo makkelijk natuurlijk).