Ivar schreef:Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een airco uit bv een sloper te halen en deze over te zetten.
daar is makkelijk antwoord op te geven... ja dat kan.
nu het volgende, welke wil je ? standaard airco of gelijk ook maar climat control er bij in ?
het verschil zit in de bediening, of het handmatig bediend moet worden of gemakzuchtig automatisch.
zonder climate is de kachelunit hand bediend, met climate alles met motortjes.
verschil tussen kachelunits voor beide systemen
klikkerdeklik
Ivar schreef:En wat hier allemaal bij komt kijken naast het mechanische gedeelte?
gewone airco
1 - kabelboom onder dashboard, vervelende is.... die loopt door tot aan je achterbank = halfe auto afbreken.
2 - airco unit, motor weerstand.
3 - regelpaneel met airco functie.
airco met climate control
1 - kabelboom onder dashboard, vervelende is.... die loopt door tot aan je achterbank = halfe auto afbreken.
2 - kachel unit, deze word motorisch aangestuurd.
3 - airco unit, motor weerstand
4 - regelpaneel met climate control / airco funtie.
5 - zonnesensor met speakerkapje waar deze in past.
Dit dus.
onder de motorkap (zowel voor gewoon als climat)
1 - kabelboom voor aansturing extra coolfan
foto kabelboom motor ruimte
2 - coolfan voor de airco
verslag uit webdagboek
3 - condensor (zit voor de radiator)
how to
4 - filter/droger (deze zul je nieuw moeten aanschaffen bij de dealer, kost rond de 80 euro)
5 - compressor
how to
6 - diverse airco leidingen en bevestigingen
how to
Ivar schreef:Heeft elke V40 wel alle bedrading al liggen want hier heb ik niet zo gek veel verstand van?
Neen, auto's zonder airco hebben geen voorbereiding liggen voor airco, laat staan climate control.
zowel onder de motorkap als in de passagier ruimte.
dat word dus opnieuw kabelbomen (aan)leggen.
Ivar schreef:Bij de compressor, condensor, filter/droger en leidingwerk zie ik niet zo veel problemen maar dan het electrisch aansluiten en werkend krijgen.
als je de kabelboom verwijderd, en de andere terugplaatst... past allemaal maar op 1 manier.
denk er wel om dat je alle rubberen ringetjes/pakkings vervangt, en de filter / droger nieuw haalt.
Ivar schreef:Wie heeft hier ervaring mee en wie weet waar ik allemaal op moet letten.
ze zeggen dat ik dat ben........
als er vragen zijn he........ en je nog niet 10x bedacht hebt......
![:-D :-D](./images/smilies/d060.gif)
en als je gaat neuzen in slopers... trek dan een luxe bak leeg, kan je nog verder sleutelen aan je V aan optie's