Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
pcpgjanssen
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
12
Model: V70
Bouwjaar: 1999
Locatie: Utrecht

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door pcpgjanssen »

Christopher_T4 schreef:Heb je een adres voor me?

En is het 100% zeker dat de stelmotoren en bekabeling 1 op 1 over te zetten is? Iemand daar al ervaring mee?

Sorry voor alle dubbele vragen misschien, maar ik wil het 100% zeker weten, voordat ik zomaar wat ga kopen en vervolgens een uur aan het sleutelen ben en er achter kom dat het toch niet past.
Past gegarandeerd. Ik heb van H4 naar H7 omgebouwd en vervolgens naar D2R. H7 naar D2R kan straffeloos en andersom ook. De behuizing en aansluitingen van de koplampen zijn exact gelijk voor wat betreft aansluitingen en de stelmotoren. Ook de vorm van de behuizing is identiek, dus ik beloof je dat het past.
web schreef:Sja, welke pcpgjanssen bedoelde weet ik natuurlijk niet, maareuh... :jerry
Ik bedoelde deze: http://www.chroomtechnologie.nl/
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door myalexx »

Kep een mailtje naar die chroom technologie gestuurd wat zoiets kost, laat jullie het weten als ik reactie heb.

Heb ook gevraagd hoelang zoiets duurt.

Gr. Alexx
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door JohanH »

Ook maar eens hier reageren, ik zag de email van Christopher_T4 voorbij komen (ook op geantwoord).

Er zijn maar 2 bedrijven in Nederland die kunstof kunnen verchromen, dit is daardoor zeer kostbaar en kans dat het goed gaat is erg klein. Bij mij is 1 reflector 3x opnieuw gedaan en was toen nog niet helemaal goed. Hierdoor heb ik wat korting gehad, maar het koste mij nog 350 euro.

En door de nikkel/chroom laag zit er een beetje een aparte bronskleur in de reflector. Dit is het probleem van de los latende coating (zeer slechte kwaliteit, ook bij nieuwe lampen gebeurd dit in loop der tijd):
Afbeelding

Dit is na verchromen, zie de geligere/bruinere kleur:
Afbeelding
En de slechte kant:
Afbeelding
Nogmaals 350 euro euro voor verchroomen met korting. Ik heb de reflectors naar Henrie Hartogs in Weert gebracht, die wist een van de weinige (1 van de 2 die hij kende) collega bedrijven die kunstof doen. Maar ik zou het geen 2e keer meer doen.

Nieuwe lampen zijn 620 euro ex btw, per stuk. Vergeet niet dat je dan alles compleet hebt, lampje a 90 euro, een starter a 200 euro, noem het maar op.

Meer info, zie:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 00#p185988
En opbouw van de lampen:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 00#p205787

Om nog wat fabeltjes uit de wereld te helpen, behuizing is hetzelfde samen met het glas en stelmotor, maar dan houd het ook wel al snel op. Bekabeling is anders, reflector en aansluiting (D2R) is dus ook anders. Zit een spiegel ipv een soort buisje op de reflector, etc.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door myalexx »

Hooooo Johan, de stekker op de koplamp is ook indentiek ! :vertag
Auto --> koplamp

Enige verschil is andere reflector incl bekabeling van de koplamp zelf en dat er een starter op zit..

Alle basic dingen is allemaal zelfde.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door JohanH »

Ja ok, die brede stekker bedoel je? Die wel ja. Ik had het over de bekabeling in de lamp zelf. :)

Standaard spul is hetzelfde ja. Op de vocht/uitlek dopjes en afdek kappen achterop na dan.
Gebruikersavatar
web
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 24 dec 2012, 01:45
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Flevoland

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door web »

JohanH schreef:Er zijn maar 2 bedrijven in Nederland die kunstof kunnen verchromen,
Een snel google rondje leverde er al minimaal drie op.
Maar jij hebt er duidelijk wel veel pech mee gehad. Het resultaat lijkt op 't oog ook wat bobbelig, wel goed lichtbeeld?

Zit de truuk misschien in het voorbewerken? misschien moet de oude coating er volledig af en dan heel strak gladschuren voordat het goedgaat?
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door JohanH »

Ik heb werkelijk waar geen idee, toen ik begin vorig jaar aan het rondkijken was (en ook heb ik via google veel bedrijven aangesproken of ze wat konden) heb ik weinig kunnen vinden...

En voorbewerken kan een ding zijn ja, verhaal was dat de coating zichzelf glad zou trekken, maar dat lukt dus niet. En ook de kleur is een beetje jammer maar dat ligt aan het type verchromen.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door dannyw »

Er staat 1 reflector op marktplaats bij estateservice
Christopher_T4

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door Christopher_T4 »

Update: 2nd opinion bij andere garage wees uit dat er niets aan de hand is met m'n koplampen / reflectoren. Wellicht was de koplamp te vies bij de keuring of was er iets anders, maar lichtbeeld is in orde, auto is weer gekeurd zonder op- of aanmerkingen.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door dannyw »

Wat een verhaal, scheelt weer veel in de kosten. Lijkt me toch dat bij vervuiling ze er wel een doekje overheen Zullen halen?
Christopher_T4

Re: Reflectoren verbrand door hitte van xenon?

Bericht door Christopher_T4 »

Ja, ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Maargoed, ik weet wel waar ik hem volgende keer niet laat keuren... Toen ik hun oorspronkelijk om een oplossing vroeg, begin ook één van de monteuren over de lens van mijn koplamp. Maar er zitten geen lenzen in deze koplampen. Pas toen ik het hem liet zien, krabbelde hij terug en begon over de reflector.

Maarja, ik heb weer een jaar verse APK. Wellicht ga ik wel mijn auto binnenkort te koop zetten. Na 3 jaar heb ik wel weer zin in een andere auto (A)
Plaats reactie