op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
-
- Engine off
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 17 jan 2011, 20:16
- 13
- Locatie: Arnhem
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Diegene die dit probleem heeft gehad, hebben jullie de auto toevallig laten uitlezen bij Volvo ?
Dit klinkt nl. erg hetzelfde als het probleem welke ik heb (af en toe).
Bij mij vond men niets bijzonders, alleen een melding van de toerental sensor. Ben overigens niet bij een lpg specialist geweest.
Mijn "problemen" : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=5742
Dit klinkt nl. erg hetzelfde als het probleem welke ik heb (af en toe).
Bij mij vond men niets bijzonders, alleen een melding van de toerental sensor. Ben overigens niet bij een lpg specialist geweest.
Mijn "problemen" : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=5742
-
- Idle
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 21:22
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Nee nooit laten uitlezen bij volvo dealer.
Als hij inhoud op gas, parkeer je auto thuis en hoor je hem onregelmatig lopen.
Dan trek je om-ste-beurt 1 benzine injector los en kijk of de auto beter begint te lopen.
Indien ja is denk ik toch het benzine gas schakelrelais.
suc6
Als hij inhoud op gas, parkeer je auto thuis en hoor je hem onregelmatig lopen.
Dan trek je om-ste-beurt 1 benzine injector los en kijk of de auto beter begint te lopen.
Indien ja is denk ik toch het benzine gas schakelrelais.
suc6
- dmc
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 13:04
- 14
- Locatie: weurt
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
inderdaad , das DE manier omhet probleem vast te stellen.
als je relais kapot is , vervang dan van alle 2 de kastjes bijde relais... in totaal 4 stuks.
hier kun je ze bestellen : http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=912
als je relais kapot is , vervang dan van alle 2 de kastjes bijde relais... in totaal 4 stuks.
hier kun je ze bestellen : http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=912
Geef toch GASSSSS.........
-
- Engine off
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 20:00
- 12
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: ursem
benzine injector 1a2 blijven aan op gas
wie weet hoe het kan dat mijn benzine injectoren aan blijven als ik op gas rijd want als ik de stekkers van die injectoren eraf trek loopt hij perfect
ligt dat aan mijn vialle relais of kan het wat anders zijn
alvast bedankt voor de eventuele hulp
ligt dat aan mijn vialle relais of kan het wat anders zijn
alvast bedankt voor de eventuele hulp
- DinanT
- Veteraan
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
- 14
- Model: S80
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
- Locatie: Zwijndrecht
Re: benzine injector 1a2 blijven aan op gas
Pfoe, kan een storing zijn in je vialle-computer, maar zou ook een lekkende LPi-injector kunnen zijn.
Even mee naar een LPG-specialist denk ik, die kan de boel doormeten voor je.
Even mee naar een LPG-specialist denk ik, die kan de boel doormeten voor je.
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 14:42
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
Re: benzine injector 1a2 blijven aan op gas
precies,diagnose stellen door een LPG bedrijf.
Komt goed,!!
Komt goed,!!
-
- Idle
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 16:35
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Zutphen
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Een toevoeging op een oud(er) topic. Wellicht bruikbaar voor gebruik door anderen.
Ik heb kort geleden het relais ook vervangen. Relais gekocht bij een Vialle specialist. Dan krijg je een relais, kabelboom en aansluitgschema:
Ik heb ook nog wat foto's van het inbouwen op de camera staan. Zal die van de week er bij zetten. Inbouwen is goed te doen als je netjes draden aan elkaar kan solderen en kleuren kan onderscheiden
Ik heb kort geleden het relais ook vervangen. Relais gekocht bij een Vialle specialist. Dan krijg je een relais, kabelboom en aansluitgschema:
Ik heb ook nog wat foto's van het inbouwen op de camera staan. Zal die van de week er bij zetten. Inbouwen is goed te doen als je netjes draden aan elkaar kan solderen en kleuren kan onderscheiden
-
- Idle
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 16:35
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Zutphen
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Hier de foto's die ik gemaakt heb tijdens het monteren van het relais. En een beperkt stappenplan.
Begin (uiteraard) met het loskoppelen van de accu. Verwijder de beschermkap van de motor. De kabels van de injectoren zijn hier onderbroken. Je kan er ook voor kiezen om de kabelboom direct na de oude relais door te knippen en hier te verbinden. Ik vind het echter een beter idee om de oude onderbreekpunten aan te houden en geen extra verbindingen in de bedrading aan te brengen.
De oude relais zitten met twee stekkers aan de lpg kabelboom naast de accu. Begin met de stekker waar vier draden in zitten. De twee extra draden in deze stekker zijn voor het doorgeven van de injectie signalen van injector 1 en 4 naar de LPi computer:
Verwijder de isolatie/tape waarmee de kabel van het relais naar de injectoren ingepakt is, zodat je de draden kan zien:
Aan de hand van de draadkleuren van het oude relais kan je achterhalen wat injector 1 en injector 4 is. Begin met het loshalen van de oude draden van het relais, en soldeer de nieuwe draden op de oude plek vast. Krimpkous er omheen. Vervolgens injector 4 en je hebt het eerste oude relais eruit:
De oranje/gele/groene draden die naar rechtsonder hangen heb je niet nodig. Ik vermoed dat ze voor de 5e en 6e injector zijn die niet van toepassing zijn.
Vervolgens dezelfde stappen herhalen voor het andere oude relais. Dan ziet het erna zo uit:
Het andere eind van de kabelboom is een stekker, met een kabel met 4 draden. Deze moet je verbinden met de stekker van het oude relais waar 4 draden in zitten. De andere stekker van het 2e oude relais (met 2 draden) is overbodig:
Ik heb de draden aan elkaar gesoldeerd. Mijn stekker was dusdanig gecorrodeerd dat rechtstreeks verbinden een beter plan was. Als je het relais weer ontkoppelbaar wil maken. Kan je een stekker van het oude relais overzetten op de kabelboom van de nieuwe.
Let op. In het schema staat dat er een rood/blauwe draad aan de nieuwe kabelboom zit. Dit is een rode draad.
Na dit moment is het mogelijk om het relais aan te sluiten om alles te testen op goede werking. Als alles werkt, kan je de kabelboom weer inpakken:
De lange draad heb ik achter de koplamp vastgezet. Je zou de kabel ook een meter korter kunnen maken. Het relais het ik op de plek van het oude relais geplaatst:
Als laatste de kabelboom netjes vastzetting richting de LPi computer. Motorbeschermkap weer monteren en klaar
Begin (uiteraard) met het loskoppelen van de accu. Verwijder de beschermkap van de motor. De kabels van de injectoren zijn hier onderbroken. Je kan er ook voor kiezen om de kabelboom direct na de oude relais door te knippen en hier te verbinden. Ik vind het echter een beter idee om de oude onderbreekpunten aan te houden en geen extra verbindingen in de bedrading aan te brengen.
De oude relais zitten met twee stekkers aan de lpg kabelboom naast de accu. Begin met de stekker waar vier draden in zitten. De twee extra draden in deze stekker zijn voor het doorgeven van de injectie signalen van injector 1 en 4 naar de LPi computer:
Verwijder de isolatie/tape waarmee de kabel van het relais naar de injectoren ingepakt is, zodat je de draden kan zien:
Aan de hand van de draadkleuren van het oude relais kan je achterhalen wat injector 1 en injector 4 is. Begin met het loshalen van de oude draden van het relais, en soldeer de nieuwe draden op de oude plek vast. Krimpkous er omheen. Vervolgens injector 4 en je hebt het eerste oude relais eruit:
De oranje/gele/groene draden die naar rechtsonder hangen heb je niet nodig. Ik vermoed dat ze voor de 5e en 6e injector zijn die niet van toepassing zijn.
Vervolgens dezelfde stappen herhalen voor het andere oude relais. Dan ziet het erna zo uit:
Het andere eind van de kabelboom is een stekker, met een kabel met 4 draden. Deze moet je verbinden met de stekker van het oude relais waar 4 draden in zitten. De andere stekker van het 2e oude relais (met 2 draden) is overbodig:
Ik heb de draden aan elkaar gesoldeerd. Mijn stekker was dusdanig gecorrodeerd dat rechtstreeks verbinden een beter plan was. Als je het relais weer ontkoppelbaar wil maken. Kan je een stekker van het oude relais overzetten op de kabelboom van de nieuwe.
Let op. In het schema staat dat er een rood/blauwe draad aan de nieuwe kabelboom zit. Dit is een rode draad.
Na dit moment is het mogelijk om het relais aan te sluiten om alles te testen op goede werking. Als alles werkt, kan je de kabelboom weer inpakken:
De lange draad heb ik achter de koplamp vastgezet. Je zou de kabel ook een meter korter kunnen maken. Het relais het ik op de plek van het oude relais geplaatst:
Als laatste de kabelboom netjes vastzetting richting de LPi computer. Motorbeschermkap weer monteren en klaar
Laatst gewijzigd door Melvin op di 08 jan 2013, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10709
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Berichten gekopieerd en geplaatst in de Knowledge Base
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
- 13
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leeuwarden
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
leuk klusje zo
Ik zou proberen de kabelboom wat beter in te pakken met spiwrap, buis of vulcaniserende tape:
dit soort draad wil graag hard worden onder invloed van motorvloeistoffen, maar verder netjes gedaan
Ik zou proberen de kabelboom wat beter in te pakken met spiwrap, buis of vulcaniserende tape:
dit soort draad wil graag hard worden onder invloed van motorvloeistoffen, maar verder netjes gedaan
Nissan micra K12
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 08:44
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Culemborg
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Om dit topiv maar even nieuw leven in te blazen... ik ben nieuw hier en heb vastgesteld dat ik hetzelfde probleem heb, cil. 3 draait op gas en benzine, en loopt dus niet. Zodra ik de stekker op de benzine injector lostrek, draait hij weer soepel rond.
Hier heb ik gelezen dat dan relais moet vervangen, maar hoe? De link naar de 700's werkt ook niet, lijkt het. Op de foto zou ik de juiste relais moeten hebben, maar hoe vervang ik die??
Hier heb ik gelezen dat dan relais moet vervangen, maar hoe? De link naar de 700's werkt ook niet, lijkt het. Op de foto zou ik de juiste relais moeten hebben, maar hoe vervang ik die??
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 08:44
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Culemborg
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Is er niemand meer op het forum actief die hiervan af weet? Ik had zo gehoopt op wat ondersteuning ...
Anders toch maar naar de lpg-specialist...
Anders toch maar naar de lpg-specialist...
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 08:44
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Culemborg
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Inmiddels bij de gasspecialist in de Bilt geweest, enige alternatief is toch de upgrade naar het nieuwe onderbrekingssysteem / relais. Direct een afspraak gemaakt, wordt volgende week opgelost!
-
- Idle
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 16:35
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Zutphen
Re: op gas lopende motor blijft een benzine injector aan
Volgens mij kom je inderdaad niet onder het nieuwe systeem uit, omdat de oude relais niet te vervangen zijn.
Voor de set met kabelboom en relais heb ik destijds 120Euro betaald. Ik denk dat een gas specialist met het vervangen van de kabelboom een uur tot anderhalf uur bezig is, inclusief alles weer netjes wegwerken. Ben dus wel benieuwd naar hoeveel er voor zoiets gerekend wordt.
Voor de set met kabelboom en relais heb ik destijds 120Euro betaald. Ik denk dat een gas specialist met het vervangen van de kabelboom een uur tot anderhalf uur bezig is, inclusief alles weer netjes wegwerken. Ben dus wel benieuwd naar hoeveel er voor zoiets gerekend wordt.