Het is niet het raamrubber die vast zit aan het chassis, maar aan de buitenkant van het portier, onder het raam. Als het regent loopt het water zo in het portier.
Is die rubber strip aan het portier onder het raam makkelijk te vervangen?
Of is dit niet echt nodig?
Ja, aan de buitenkant van het portier, daar loopt het water zo naar binnen omdat het stuk rubber wat het (onderaan het raam) afdicht niet helemaal meer tot het einde doorloopt. Het water lijkt nu zo naar binnen in mijn portier te lopen, maar wordt het daarbinnen nog afgevoerd dan?
Aan de onderkant van het portier zitten gaatjes waar het water wegloopt, wel controleren of deze nog open zijn. Rubber vervangen is altijd een goede actie
Good to know! Ga ik checken. Rubber vervangen lijkt me zowiezo handig, want aan de binnenkant is het portier niet gespoten en daardoor gevoeliger voor toest denk ik.
Is dat rubber vervangen een beetje te doen? Of moet het hele portier daarvoor open?
Ja, die zit vast met 2 kleine schroefjes .....
Als je je portier open trekt, zie je ze haast zitten. Het kan soms zijn dat ze al scheef er in zitten of dol gedraaid. De plastic busjes waar de schroefjes ingedraaid zitten zijn meestal verweerd / uitgeluberd
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
beetje late reactie hierop. Maar waar kan je deze strips en rubbers bestellen? Bij mij begint het bij de bijrijder nat te worden na een flinke hoos bui. Dus ik wil ze vervanger. maar bij winparts etc kan ik ze niet vinden. of ik zoek op de verkeerde termen
Als ik het goed heb dan noemt men de rubberstrip die op de deur zit aan de buitenkant tegen het raam een raamsnor.
Nu deze zien er bij mij op de auto niet meer uit het lijkt wel of de roest er door heen komt. Heeft iemand een tip om deze weer netjes
te krijgen of moet ik nieuwe aanschaffen ?