Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door JohanH »

Zimmerman is nu niet echt geweldig, beste vind ik zelf, Ferodo DS2500 met gewone oem schijven. :tumbup
drlow
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 00:23
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kerkrade

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door drlow »

Originele schijven en blokken zijn voor normaal gebruik het beste vind ik zelf!!!
Op mijn werk komen vaker klachten: kromme schijven remblokken diep piepen, omdat de veertjes snel hun verkracht verliezen.

Als je het zelf kan vervangen is OEM volvo onderdelen niet geheel duur!
Gebruikersavatar
GB40
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 18:40
13
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Lemmer

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door GB40 »

Ik lees ook veel positieve ervaringen (op o.a. buitenlandse fora) over Black Diamond schijven en blokken. Iemand daar al ervaring mee? Het is niet een goedkoop merk, maar net als met A-merk banden geef ik graag wat meer uit in ruil voor meer veiligheid/betrouwbaarheid/levensduur.
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door JohanH »

Wat drlow en ik ook al aangeven, als je geen speciale remmerij wilt dan is oem volvo goed zat, meer dan goed zat zelfs. :tumbup
Freek63
Engine off
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17
12

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door Freek63 »

Freek63
Engine off
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17
12

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Freek63 »

Voor mij is en blijft origineel het beste. Volvo zoekt een middenweg tussen goed remmen en een lange levensduur. In mijn ervaring is het goed reinigen van de flenzen, voordat je de nieuwe schijven monteert, het belangrijkst. Het kleinste beetje rotzooi kan de remschijf al gigantisch laten slingeren.
Kijk voor voordelige originele remschijven en remblokken eens bij http://www.parts4swedes.nl. Er zijn ook wat praktische tips voor de doehetzelver.
NinYes
Engine off
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 20:36
13
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2001

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door NinYes »

Henk schreef:
NinYes schreef:Hoi Tijs,

Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.
Heb ik ook. Al een paar keer remschijven vervangen, door de standard volvo schijven.
Dit gaat een paar maanden goed en dan begint het weer te vibreren bij het remmen, en dat wordt steeds erger.
Ik heb onderhand +/- 12 andere auto's gehad, opel-vw-renealt,citroen,nissan, maar hier nog nooit last van gehad.
Ik rij- en rem niet "sportief"

Vraag aan NinYes: heb jij dit op kunnen lossen, of mooier nog, weet jij de oorzaak van dat schokken/vibreren?

Verder zijn natuurlijk alle tips zeer welkom!
Eh, beter laat dan nooit :sleeping
Ik heb het nog niet helemaal op kunnen lossen, maar heb wel de flenzen en de wielen met een staalborstel (op de haakse slijper) schoon gemaakt.
Verder schijnt dat als de rubbers van de triangels versleten zijn, je ook problemen krijgt met remmen.
Het probleem is er nog steeds een klein beetje, maar als ik weer eens nieuwe schijven er op leg, vervang ik ook meteen de rubbers/triangels.
---------V40------1.9d------115pk------2001------5gear---------
_________________
Gebruikersavatar
marcveen
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door marcveen »

NinYes schreef:Verder schijnt dat als de rubbers van de triangels versleten zijn, je ook problemen krijgt met remmen.
Met triangels bedoel je denk ik de draagarmen. :whistle
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Sonnie
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 17:06
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Nieuwkoop

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Sonnie »

heeft iemand een goede adres/link voor stalen remslangen?
V40 1,9D(115Pk), MY.04 pimped by Heico Afbeelding High-Performance Soundsystem met HU655 en I-Pod

Wie tip-foutjes vind, mag deze houden ! Volvo For Life! als ik mercedes wil rijden, bel ik een taxi
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door V3lv3T »

Gevlochten remslangen + CTF gegroefde schijven + EBC RedStuff VOOR / standaard achter = heel goede ervaringen.
Standaard remslangen (ik heb ze iig niet vervangen, maar voelen bijna net zo strak als de gevlochten) + ATE Powerdisc + EBC RedStuff VOOR / Normale ATE + RedStuff achter = kan ik niet goed zeggen omdat mijn schijven al krom zijn (wie ik daar precies voor moet bedanken weet ik niet) maar in eerste instantie ging het perfect.

Voordeel van de EBC blokken vind ik toch de geringe remstof, combo met gegroefde schijven heb ik wel een verbetering gevoeld in fading (was er niet meer voor zover ik heb kunnen proberen) maar sneller stil staan... hooguit een metertje of 1,5 bij 100km/h
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Arieoorsmeer
Engine off
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 23:43
12
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997
Locatie: Delft

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Arieoorsmeer »

Ik heb op dit moment remblokken van FTE gemonteerd.
Zitten er net in, en ben benieuwd wat het gaat brengen. 1 x proberen anders word het gewoon origineel bestellen.
Kenzo
Idle
Idle
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 00:48
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Kenzo »

Aangezien ik de boel rondom ga vervangen. Heeft er iemand ervaring met de remschijven van EBC? Ik lees wel goed nieuws over de blokken, maar over schijven zie ik hier weinig. Deze zomer verwacht ik enkele rondjes te rijden op het circuit én mede daarom moet de boel wel goed remmen. Eventuele suggesties van de mede X40 rijder die weleens het circuit op gaat, hoor ik graag. :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door JohanH »

EBC remschijven? Opzich niks mis mee wat ik zo hoor, niet de geboorde nemen iig. Mijn tip, kijk eens naar ATE Powerdiscs, die heb ik zelf er ook onder zitten en kan net wat meer hitte aan als standaard zonder kans op scheuren oid.
Kenzo
Idle
Idle
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 00:48
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Kenzo »

Ah oke, ja ik kan er ook niks over vinden, maar het zal wel goed zijn. Weet iemand toevallig welke ds2500 blokken ik moet hebben bij deze website: http://www.fineline-imports.nl/ferodo-r ... ken/c9076/. Of heeft iemand een betere bron voor dergelijke blokken? Het gaat om de voor- + achterzijde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door JohanH »

Als je even zoekt kom je op het forum een topic tegen waar dat instaat, ik heb zo 1,2,3 de link niet voor je. Zelf ben ik vanwege de hoge prijs voor de Hawk HPS Performance remblokken gegaan, dat scheelde behoorlijk maar zijn wel minstens zo goed. Serienummers kun je vrij eenvoudig opzoeken via http://www.hawkremblokken.nl, succes!

Maar ik zal zo even mijn nummers opzoeken. Wat trouwens ook helpt zijn Goodridge RVS omvlochten remslangen, veel meer pedaal gevoel. En qua vloeistof ATE Typ 200, is een DOT 4 met een temperatuur die DOT 5 benaderd maar niet de nadelen van jaarlijks wisselen vanwege vocht wat DOT 5 dus snel aantrekt.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Kenzo
Idle
Idle
Berichten: 64
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 00:48
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door Kenzo »

Wederom dank JohanH :tumbup ik zal er eens naar kijken!
Afbeelding
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Bericht door volvoturbo »

Ik zal ook even kijken wat voor schijven en blokken ik heb denk meer dat remklauwen grote rol speelt voor betere remtechniek aldus mijn ervaring gehad met S70r met sportremklauwen met standaard schijf ik zoek wel even op welke merk dat was of ook voor s/v40 past. :think
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
8
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Bericht door Redv40 »

Ik heb wel het een en ander aan remmerij gehad op mijn andere auto's. De volvo staat nog op standaard spul.
Heb onder mijn astra opc brembo schijven en blokken bij mister auto vandaan, was niet duur maar ook wel waardeloze shit zooi. Heb er gelukkig 300mm schijven op zitten daardoor is het acceptabel, maar als je 1x van 200km/h naar 100 moet ankeren dan is de boel oververhit en begint de fading ellende, met flink doortrappen remt het uiteindelijk wel maar nee nooit meer.

Onder mijn civic 4 deurs had ik eerst oem honda, maar omdat ik erg kleine schijven had voldeed dat niet echt met echt sportief rijden, toen brakemaxx geboorde schijven met blokken... blokken was troep, snel ferrodo ds2500 gemonteerd, alleen al snel allemaal scheuren in die remschijven, toen gegroefd ate schijven met ferrodo ds2500 dat remt echt perfect! Dat ga ik denk ik ook onder de volvo zetten in de toekomst
Gebruikersavatar
Giordy
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 22:10
8
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2012
Locatie: Wierden

Re: Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Bericht door Giordy »

Bij mij zit er een big brake kit op 330 mm van hks werkt prima! En ziet er nog vet uit ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
bluemaster
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 10:46
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Marco
Locatie: Almere

Re: Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Bericht door bluemaster »

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor nieuwe remblokken. Nu lees ik veel goede verhalen over Mintex blokken.
Op de website van MTEC Brakes vind ik voor en achter blokken voor
onze auto's.
Nu ben ik niet zo thuis met remblokken kopen, dus vraag ik mij af of remblokken altijd per set van vier gaan.
Als ik namelijk een set voor en een set achter blokken in het winkelwagentje stop, kost dat het volgende.
Afbeelding

Ik kan nergens op de site vinden of het een set van vier, of een set per wiel is. Maar het lijkt me zo goedkoop voor rondom remblokken
die overal zo goed aangeschreven staan.
Plaats reactie