Wanneer je het forum met vreemde tekens ziet moet je je browser cache verwijderen of F5 of CTRL F5
Maak je gebruik van favorieten dan moet je deze ook aanpassen naar een https.

raam kantelt in deur

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
bobrosco
Idle
Idle

raam kantelt in deur

Bericht door bobrosco » za 17 jun 2017, 23:48

Nu waren we net weg met de v40 en we hadden het bijrijders raam nog open en zouden dat dicht doen kantelt de ruit opeens voorover. Iemand hier dat al eens gehad en die weet wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het opgelost word? Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer precies wat voor raammechanisme er in een v40 zit, of dat enkel in het midden zit of voor achter(dan zal er wel een houder van het raam aan het mechanisme stuk zijn)

Gaat trouwens om een v40 ph2 van 2003 met elektrische ramen. Wat wel opviel is dat het raamrubber bij de spiegel ook opgevrommeld zat, waarschijnlijk is hij daar zwaar tegen gaan lopen en heeft dat de boel los getrokken. Dus er moet nu wel een nieuw raamrubber in, maar zou graag voor ik de boel sloop een idee hebben waar ik naar op zoek ben.

volvoS40
40forum team
40forum team
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Contacteer:

Re: raam kantelt in deur

Bericht door volvoS40 » zo 18 jun 2017, 02:12

Komt normaal niet voor.
Er zit een metalen houder die met 2 bouten het raam vast houd. Die metalen houder zit weer op een paar gelijders.

Als je het deurpaneel er af haalt zie je hoe het systeem in elkaar steekt.

Deurpaneel zit vast met diverse schroefjes, niet bang zijn, alles wat je tegen komt losdraaien.

Verder zit het 1 en ander geklikt wat je los trekt. Hier op het forum zwerven een aantal how tos rond
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40

bobrosco
Idle
Idle

Re: raam kantelt in deur

Bericht door bobrosco » zo 18 jun 2017, 22:29

ik weet uit mijn tijd bij de volvo sloop nog wel ongeveer hoe de deur in elkaar zit, maar was meer benieuwd of iemand een idee had wat het probleem met het mechanisme kon zijn, als alles open ligt heb ik liever een idee waar ik naar zoek dan dat ik alles er uit moet halen om er dan achter te komen dat het een simpel klipje was of iets dergelijks. Maar als ik het goed begrijp heb ik dus een redelijk uniek probleem te pakken hier. Als ik tijd heb en het probleem heb gevonden zal ik als ik het niet vergeet het hier ook nog even plaatsen(voor mogelijke toekomstige zoekers)

Plaats reactie