Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7 of H7 4 pins -> H7 5 pins

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door Bandbox »

Ik heb toen originelen 5 pins h7+h7 verwisseld met originele xenon units. Als je dus de bedrading maakt Oals het hoorde zou het goed moeten gaan in principe. Als het niet zo is, weet je de oplossing al.
Gebruikersavatar
HenkVerheijden
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 21:06
8
Model: V40new
Type: D4
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Henk
Locatie: Glane

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door HenkVerheijden »

Mijn vermoeden klopte, je moet inderdaad de voedingskabels van de ballast omwisselen als je ze in een Phase 1 wil zetten.
Ik heb dit zo gedaan; dan is het nog weer terug te wisselen als je een Phase 2 koopt.

Afbeelding
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” - Jeremy "Jezza" Clarkson
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door Backslashnl1 »

Ik heb een tijdje geleden een set black duals in laten bouwen in mijn phase 1, helaas heeft die garage het niet zo netjes gedaan. Die hebben zelf wat met de kabels lopen knutselen, de aansluiting achterop de koplamp (met 4 pinnetjes) wordt nu helemaal niet gebruikt. Ook de verstel motor wordt nu helemaal niet gebruikt.. Die paste geloof ik ook niet op deze lamp. Daarnaast gaat bij groot licht aan, het dim licht uit. Die stelmotors heb ik destijds daarom ook weggegooid.

Dit is echter al een tijdje geleden, maar nu bij de APK keuring is ie hierop afgekeurd. Ik moet nu kijken of ik die verstelling weer aan de praat krijg. Dus ten eerste op zoek naar die stelmotors. Maar ten tweede... zou dat groot licht / dim licht probleem worden verholpen als die lampen goed worden aangesloten met zo'n H4 naar H7 verloopstekker?

Zo ja, iemand nog een idee waar deze verkrijgbaar zijn? Ik wil graag nog een jaar doen met mijn V40, maar dan moet dit wel worden gefixt :-D Alle hulp en meedenken wordt gewaardeerd!

Foto's maken wellicht iets meer duidelijk:
Boven aanzicht:
Afbeelding

De aansluiting achterop wordt niet gebruikt:
Afbeelding

Ik vind een losse stekker, iemand een idee waar deze voor is?
Afbeelding
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door krismazur »

Laatste stekker lijkt van koplampwissers
Dacht can stelmotor 2 pins waren
Stel motoren moet ik nog hebben anders Ivar misschien
De probleem met dim en Grootlicht moet je oplossen in stuurkolom
Staat ook beschreven in mijn wdb van rode v40
Succes
Just call me Kris

Afbeelding
richard
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 22:36
14

Koplamp, fase 2 of fase 3

Bericht door richard »

Ik heb mogelijk nieuwe koplampen nodig. Ik heb een fase 3 (2003). Volgens de Vida hebben die een ander nummer, is dat alleen optisch of zijn er nog meer verschillen tussen een fase 2 en een fase 3?
Marnixjee
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 577
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 11:55
7
Model: S60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2020
Roepnaam: Marnix
Locatie: Lelystad

Re: Koplamp, fase 2 of fase 3

Bericht door Marnixjee »

verschil tussen phase 2 en phase 3 (die officieel niet bestaat en enkel wat optische dingen zijn) is de inlay jij hebt denk ik black dual met een chrome randje? als je nieuwe koplampen koopt kan je deze omzetten.

Je kan dus gewoon phase 2 lampen kopen en erin hangen.

Maar wat is er kapot aan als ik vragen mag?
richard
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 22:36
14

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door richard »

Ik heb een xenonlamp (koplamp rechts waarvan het lichtbeeld niet meer goed is, hij geeft een rechte streep ipv dat het rechterdeel iets naar boven gaat. Mogelijk is dat bij te stellen. Ik ben een beetje mijn opties aan het verkennen, wat als er toch wat mis is.
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door jbruijs »

Er zitten twee stelschroeven bovenop de lamp/armatuur. Daarmee kun je de reflector stand aanpassen. Probeer hier eens mee te spelen. Mogelijk kun je het hiermee oplossen. Zo niet dan is mogelijk je reflector niet goed meer.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
tnjkoster
Idle
Idle
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
14

Inbouwen H7 Xenon

Bericht door tnjkoster »

Beste lezers, ik wil mijn V40 phase 1 van H4 naar H7 ombouwen, en de dimlichten van Xenon voorzien.
Nu heb ik een H7 lampen unit set liggen, maar ik heb gelezen dan Xenon in een lamp zonder een lens nogal veel strooilicht geeft. Dus wellicht is Xenon in een normale koplamp unit niet zo'n geweldig idee.
Dan zou ik nog de philips xtreme vision kunnen proberen, normaal halogeen met meer lichtopbrengst.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Zijn er eigenlijk voor een V40 lampunits te koop cq van de sloop te halen, waar af-fabriek Xenon in zat ? Ph2 denk ik dan. Dan zal de reflector ed daar wel op aangepast zijn.

Verder heb ik de bedrading van mijn H4 even doorgemeten : het blijkt dat bij grootlicht het dimlicht uit gaat. Is dat bij v40's die standaard H7 hebben ook zo ? Lijkt mij raar dat je bij groot licht een lamp uitzet, je wil toch juist meer zien, ik zou dan verwachten dat bij H7 met grootlicht aan beide H7 lampjes aan staan in de lampenunit.
Bij Xenon moet dat in elk geval wel denk ik.

Bedankt voor de reacties
Vriendelijke groet Theo
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Inbouwen H7 Xenon

Bericht door Mickos »

Ja die zijn er, of ze nog nieuw te koop zijn geen idee, zullen dan wel prijzig zijn. Op de sloop heb je de beste kans om ze tegen te komen, al is het wel even zoeken.
Nu heb ik een H7 lampen unit set liggen, maar ik heb gelezen dan Xenon in een lamp zonder een lens nogal veel strooilicht geeft. Dus wellicht is Xenon in een normale koplamp unit niet zo'n geweldig idee.
Je kan ervoor kiezen om de H7 Xenon lampen te vervangen voor H7R lampen, ook xenon maar zitten vlakken op om het strooilicht wat te verminderen. Maanden mee gereden zelf en daar geen problemen mee ondervonden, dat wil zeggen niemand seinde dat m'n lampen verkeerd waren.
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Inbouwen H7 Xenon

Bericht door jbruijs »

Ja die zijn er nog wel nieuw.... maar denk dat twee nieuwe Xenon koplampen net zo duur zijn als de helft van je auto... Kosten € 660,- per kant! En dat nog niet eens bij de dealer.
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/k ... v40-l-03-/

After market kon ik ze zo niet vinden die plug and play waren.
Nu heb ik een H7 lampen unit set liggen, maar ik heb gelezen dan Xenon in een lamp zonder een lens nogal veel strooilicht geeft. Dus wellicht is Xenon in een normale koplamp unit niet zo'n geweldig idee.
Ik rijd al jaren met achteraf universeel Xenon setjes ingebouwd in een halogeen armatuur. Geen problemen mee gehad. Komen prima door APK en er wordt nooit geseind dat mensen er last van hebben. Gewoon kwestie van de reflectors goed af (laten) stellen. En inderdaad hebben de "r" varianten van de H7 Xenon lampjes een afscherming om strooilicht te voorkomen. Dit hangt echter wel af van welke reflector je in je lamp hebt zitten. Soms werkt het juist averechts. Kwestie van proberen. Ik heb nu de gewone erin zitten en die zijn prima.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

H4 naar H7 simpele vraag

Bericht door tkoster »

Beste lezers,
Ik heb een simpele vraag, ik heb H4 koplampen die ik naar H7 met dubbele schijnwerpers in de unit wil ombouwen.
Bij H4 gaat het dimlicht uit als je op grootlicht schakelt.
Hoe is dat bij H7 : gaan bij op grootlicht schakelen beide H7 lampen in de unit aan, of gaat dan het dimlicht ook uit en brandt er maar 1 van de 2 H7 lampen ?
Kan iemand met dubbele H7 koplampen dat even checken ?

Bedankt
Gebruikersavatar
HenkVerheijden
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 21:06
8
Model: V40new
Type: D4
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Henk
Locatie: Glane

Re: H4 naar H7 simpele vraag

Bericht door HenkVerheijden »

Bij mij gaat na de ombouw het dimlicht nog steeds uit als ik hem op grootlicht zet.
Je kan dit wel aanpassen in de stuurkolom door een paar kabels door te lussen, maar ik weet niet hoe dat verder in zijn werk gaat.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” - Jeremy "Jezza" Clarkson
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door tkoster »

Dank voor het nakijken, maar ik ben op zoek naar hoe het origineel hoort te werken, bij een V40 die vanaf de fabriek met dubbele H7 units is uitgerust.
Iemand een idee ?
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door jbruijs »

Bij h4 gaat het dimlicht niet uit als je het grootlicht aanzet, maar grootlicht maakt gebruikt van hetzelfde lampje. Kan niet beide tegelijk branden.

Bij mijn h7 blijft het dimlicht gewoon branden als ik het grootlicht aanzet. Hier is niets aan veranderd, komt zo van de fabriek af.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7

Bericht door hervelt »

Mijn Phase 2 diesel heeft af fabriek xenon dimlicht en H7 halogeen groot licht.
Als ik groot licht aan zet blijft mijn xenon dimlicht gewoon branden.
Ik veronderstel dat dat bij Volvo's met 4x H7 lampen ook zo hoort te zijn...

Misschien is er inderdaad iets optioneels; of een verbinding leggen of omsteken of misschien wel instelbaar via de CEM (daar kun je de functie van de verlichtingssnop uit-stand ook in aanpassen)
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
ronker
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 17:49
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ronald
Locatie: Tiel
Contacteer:

koplampstekker vraagje

Bericht door ronker »

Hellup!!
Even een, voor sommige misschien, domme vraag.

Ik heb onlangs een prachtige set koplampen overgenomen van Smutzkiller, Blackduals met LED en projectors. Die wilde ik even monteren, dacht plug&play want van H7 naar H7. Mijn T4 is natuurlijk Phase 1 en de V van Smutzkiller Phase 1,5 maar omdat beide H7 zijn verder niet over nagedacht.

Het is me zonder veel moeite gelukt de eerste unit te wisselen zonder de bumper los te maken, dacht nog, dit gaat te makkelijk, en wat blijkt.... de stekkers zijn anders :swear
Bij mijn T4 is het een 5 polige stekker en de units van Smutzkiller hebben een 4 polige aansluiting :wall

Bovenste is de 4 polige en de onderste de 5 polige, beetje lastig te zien maar de 5 polige heeft een zwarte draad die naar het stadslicht gaat.

Nu wil ik het oplossen door het 4 polige kabelboompje in de koplamp te vervangen door het 5 polige kabelboompje uit mijn oude koplampen en dan het stadslichtje compleet te vervangen. Ik denk dat ik dan mogelijk alleen de polariteit van de LED's zou moeten omdraaien. Maar ik ben zo'n kluns met elektronica dat ik bang ben dat ik zometeen de boel affik ofzo :'(
Ik wil liever niet gaan lopen knippen enz. aangezien Smutzkiller het erg netjes heeft aangesloten en nog wat heeft gedaan ivm schakeling grootlicht wat ik niet om zeep wil helpen.

Kan iemand met een beetje kijk op dit soort zaken bevestigen dat ik dit zo kan doen?
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: koplampstekker vraagje

Bericht door corhog »

kan je de nieuwe lamp niet herbedraden met de oude bedrading? scheelt een hoop knip en plakwerk, en je originele stekker blijft intact op de auto
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Jarrieknarrie
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 29 aug 2016, 14:30
7
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Huizen (Nh)

Re: koplampstekker vraagje

Bericht door Jarrieknarrie »

Zo heb ik dat gedaan.
Gebruikersavatar
ronker
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 17:49
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ronald
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: koplampstekker vraagje

Bericht door ronker »

Ja, precies, dat was ook wat ik bedacht had
ronker schreef: do 06 sep 2018, 18:53
Nu wil ik het oplossen door het 4 polige kabelboompje in de koplamp te vervangen door het 5 polige kabelboompje uit mijn oude koplampen en dan het stadslichtje compleet te vervangen. Ik denk dat ik dan mogelijk alleen de polariteit van de LED's zou moeten omdraaien.
Is dus niet verkeerd gedacht? Loop ik geen risico een zekering op te blazen oid? En wat ik van LED techniek weet (denk te weten :whistle ) is dat het wel van belang is de + en - in de juiste volgorde aan te sluiten maar dat het geen kwaad kan als het andersom aangesloten wordt, alleen geeft het dan geen licht.
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
Plaats reactie