Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen

Bericht door marcelsmit »

Ik heb iets heel irritants wat de auto vanaf aanschaf al gehad heeft. Het is me opgevallen dat het vooral bij een koude motor is.

Ik start de auto s'morgens en bij het overschakelen van zijn 1 naar zijn 2 heb ik hoge toeren (ca 1100) tussen het schakelen. Ik trap de koppeling in en de toeren lopen niet lekker terug naar 800. Als ik dan de bocht ommoet in zijn 2 en geen gas geef rijdt de auto toch pittig door, het lijkt mij dat als ik in zijn 2 rijd en gas terug neem dat ie dan juist uit moet rollen en niet weg moet rijden.

Gisteravond viel me op toen ik van mijn werk wegreed dat bij wegrijden tussen het schakelen van zijn 1 naar zijn 2 de toeren echt omhoog gingen. Dus wegrijden in de eerste versnelling, koppeling intrappen om over te schakelen naar zijn 2 en op het moment dat ik de koppeling intrap gaan de toeren ipv omlaag eventjes omhoog om dan vervolgens weer wat naar beneden te gaan. Ik begin me er steeds meer aan te irriteren en het rijdt een beetje stresserig.

Ik hoop dat jullie mijn beschrijving een beetje snappen en dat iemand me kan vertellen waar dit door komt.
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen

Bericht door volvoS40 »

Is een topic over (toerental) maar zal het hier nog eens neer zetten.

Bij koude motor loopt de wagen idd een klein tijdje rond de 1100 toeren, namate de motor warmer word zal dat rond de 600/700 zijn.

Toerental is verder electronisch geregeld, en niet af te stellen. Ook geen gaskabel losser of strakker draaien, dit heeft neven effecten.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen

Bericht door marcelsmit »

Dat klopt wel ja, in het begin rond de 1100 toeren en later 800 bij mij, maar ook bij een warme motor ervaar ik altijd dat soort van tussengas tussen het schakelen. als ik de koppeling intrap en het gas loslaat hoort de motor toch meteen naar 800 toeren terug te vallen?
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Plaats reactie