Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door dannyw »

Na het updaten van de firmware werkt het weer als vanouds! gelukkig maar want het verloop koste ook een vermogen, :tumbdown 29 euro
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Ach niks aan het handje dus :tumbup
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door dannyw »

Helaas werkt het nog steeds niet goed, regelmatig geen contact met de grom, na de vakantie maar eens contact opnemen met motrade

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Yatour USB MP3 module, speelt sommige mp3's te langzaam.

Bericht door Martijn1974 »

Ik ben iets tegengekomen in het gebruik van de Yatour module.
Een paar van de MP3's speelt hij op ongeveer halve snelheid...onluisterbaar langzaam.
Na wat Googlen heb ik geleerd dat het aan de Bitrate kan liggen ven de MP3, maar ik zie de logica niet, vandaar dat ik het hier even post.

Deze twee MP3's speelt hij te langzaam, eentje met 320Kbps, de ander met 128Kbps.
Afbeelding

Afbeelding

Deze speelt hij wel goed af. Ook weer eentje met 320Kbps, de ander met 128Kbps.
Afbeelding

Afbeelding

Ziet iemand het probleem?


mvg,
Martijn.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvoS40 »

Een mp3 file kan corrupt zijn, ondanks dat deze wel goed speeld op iPod of iets dergelijks. Andere apparaten kunnen weer over struikelen.

Het 1 E apparaat met firmware is de andere namelijk niet met ingebakken codecs

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Martijn1974 »

Dus de MP3's weggooien en opnieuw zoeken?!
Op zich niet erg want dan kan ik ze ook gelijk in de hoogste bitrate zoeken. :P

mvg,
Martijn.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
LeoHaps
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 11:12
9
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Laurens
Locatie: Haps

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door LeoHaps »

Ik heb inmiddels een HU-1205 met Grom USB2 in mijn V40 geplaatste. Meteen de Grom naar versie 18 geupdate. Echter kreeg ik het niet voor elkaar om de ID3 tag's weer te geven. Mailtje gestuurd naar MoTrade, kreeg binnen 10min antwoord van Michel. Zijn tip was om versie 16 te installeren, gister avond gedaan en alles werkt nu perfect :dance

Dus mocht iemand het zelfde probleem hebben, bij deze de oplossing (ik kon het iig niet vinden op het forum)
Opel Vectra C Station, 2007, 2.2 direct
Austin Mini, 1983
Volvo V40, 2002, 1.8 LPi G3 --> Tuinornament / Speeltoestel
Audi A4, 1998
2x VW Passat Variant VR6, 1993 (Carbagerun)
BMW 318i, 1996
ivovdgrift
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:53
10
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Doorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door ivovdgrift »

Ik ben nu ook opzoek naar een mooie bluetooth usb oplossing, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zit te zoeken tussen de yatours, groms en imivs.

Wat ik nodig heb:
-Bluetooth voor m'n iPhone 5s waarmee ik dan wil kunnen bellen en muziek afspelen
-USB voor een usb stickie met muziek
-Tekst weergave op het scherm van de HU1205.

Wie kan mij aanbevelen wat te kopen? Het mag best wat kosten, als het maar goed werkt.

Twee aanvullende vragen:
-Werkt handsfree bellen alleen als de radio op cd changer staat?
-Werkt tekstweergave ook bij BT muziek afspelen?
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Handsfree bellen werkt inderdaad alleen als je de radio in de cd changer mode hebt staan. Op het moment dat je gebeld wordt kan je echter gewoon daar naar toe switchen en kan je handsfree bellen. Geen probleem dus.

Tekstweergave werkt helaas niet met Bluetooth of er moet inmiddels een update voor zijn geweest.

Ik heb zelf de IPD3 met Bluetooth module, dus over USB weet ik verder niets. Ik doe al sinds ik auto rijd niks anders dan muziek streamen vanaf mijn telefoon en dat werkt perfect en makkelijk hoor. Koop er een (actieve) telefoonhouder bij (Brodit is echt aan te raden) en je kan zien welk nummer je afspeelt en kan nummers kiezen vanaf je telefoon. Grote voordeel verder is dat je dan ook kan zien wie er belt en kan je zelf natuurlijk iemand selecteren om te bellen.

Bij moderne (dure!) radio's zitten natuurlijk functies om je muziekbibliotheek te importeren net als je contactpersonen, maar dat gaat helaas niet op onze oude radio's. Maar ik vind de HU1205 eigenlijk veel te goed om te vervangen door een moderne radio.
ivovdgrift
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:53
10
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Doorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door ivovdgrift »

Dankjewel voor de info!

Ik heb nog een extra vraag erbij, met welke modules is het mogelijk om meerdere bluetooth telefoons te onthouden?
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door john »

Effe vraagje.

Mijn vrouw heeft al een tijdje de iPhone 6. Nou wil ik deze over de grom laten lopen.
Dit werkt helaas niet met de grom usb2 kastje.
Of heeft iemand hem hier wel werkend gekregen?

Ik las dat er een nieuwe is een USB3 kastje zeg maar. Hier schijnt het wel mee te werken.
Maar dan moet ik een nieuwe kopen voor heel veel geld terwijl ik de oude nog heb :think

Dus weet iemand of het mogelijk is deze werkend te krijgen op een usb2 kastje?
Laden doet hij wel via de USB poort maar het geluid speelt hij helaas niet door......

Mvg
John
Gebruikersavatar
TCD1989
Idle
Idle
Berichten: 64
Lid geworden op: di 05 jun 2012, 22:11
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Hoogeveen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door TCD1989 »

Jeeeeeuj :dance ook mijn Hu1205 heeft nu USB! Werd toch wel flauw van de CD's. Elke keer een nieuwe branden en de week erop wilde ik eigenlijk nog een liedje toevoegen. Helaas pakt de hu1205 geen RW CD's, maar dat is nu dus verleden tijd!!!
Als je het niet meer trekt, moet je duwen!

Volvo v40 Europa Sports
Mitsubishi L300 Kip Niwatori opbouw
Porsche 924 (Carbagerun)
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door dannyw »

john schreef:Effe vraagje.

Mijn vrouw heeft al een tijdje de iPhone 6. Nou wil ik deze over de grom laten lopen.
Dit werkt helaas niet met de grom usb2 kastje.
Of heeft iemand hem hier wel werkend gekregen?

Ik las dat er een nieuwe is een USB3 kastje zeg maar. Hier schijnt het wel mee te werken.
Maar dan moet ik een nieuwe kopen voor heel veel geld terwijl ik de oude nog heb :think

Dus weet iemand of het mogelijk is deze werkend te krijgen op een usb2 kastje?
Laden doet hij wel via de USB poort maar het geluid speelt hij helaas niet door......

Mvg
John
Ook hier problemen met ren iPhone 5 mee gehad.
Nu een Bluetooth dongle erbij gehangen.

Werkt nu perfect, en geeft ook het navigeren over de speakers weer.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
JvdS
Idle
Idle
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 12:42
7
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003

Carkit en USB

Bericht door JvdS »

Ik heb al veel gezocht op het forum, maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden...

Ik heb een V40 2.0T Phase II met een HU-1205. Nu wil ik 2 dingen kunnen; bellen via een carkit en muziek luisteren via USB.

Er zijn verschillende apparaten mogelijk volgens mij, maar wat is nou een makkelijke oplossing?

Ik heb dingen voorbij zien komen van Yatour, GROM, etc. Welke types zijn de goede?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
GTTurbo
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 14:10
6
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

GROM icm DAB+

Bericht door GTTurbo »

Goededag forumleden,

na recentelijk een V40 met de HU1205 aangeschaft te hebben, wil ik de audio lichtelijk upgraden. Mijn oog is gevallen op de GROM audio adapter voor USB, maar wilde eigenlijk ook een DAB+ adapter nemen. Ik kan er echter nog niets over vinden vwb ervaringen ermee.

Heeft er al iemand ervaring met de DAB+ module die bij de GROM adapter gekocht kan worden? Werkt dit een beetje, is de bediening icm de HU1205 te doen?

Alvast bedankt voor de input!
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: GROM icm DAB+

Bericht door hervelt »

Ik heb een Grom USB2 module gekoppeld aan mijn HU-1205.
Gemakkelijke bediening, je moet wel even wennen aan de bediening natuurlijk.

Heb met DAB+ geen ervaring.
Ik neem aan dat je al bij Motrade op de website hebt gekeken ?
Of anders bij de Gromaudio website in Amerika.

Ik weet niet of Grom iets van DAB+ fabriceert of dat hun apparaten er op ingesteld zijn.
Anders kun je altijd nog van een losse DAB+ ontvanger het signaal via de lijningang binnenhalen maar dan heb je geen bediening via je eigen radio. (Waarschijnlijk sowiso niet met DAB+.)


Van de HU-1205 is ook een uitgebreidere manual ergens te downloaden wegens een "hidden menu".
Daarmee kun je de radio meer naar persoonlijke wens instellen.
Geloof niet dat er dan functies bijkomen, de HU-1205 werkt zo ook al goed.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

.
Grom USB2 i.c.m. HU-1205:

Voor mijn eigen gemak/herinnering, en mogelijk ook voor anderen, hieronder de bediening Grom USB2 module als MD wisselaar (met ID3 tags weergave) in combinatie met een HU-1205.
Dit geldt voor afspelen van MP3 nummers vanaf een USB-stick in de Grom. Dus niet via de AUX ingang van de Grom.


Algemene info:
Een USB2 unit (MP3/iPhone media player) kan een CD-wisselaar en een MD-wisselaar simuleren.
(Evt gelijktijdig nog aan te sluiten i.c.m. een echte CD-wisselaar, maar dan moet je dat wel extra vermelden bij bestelling want dan krijg je een aangepaste aansluitkabel bij de Grom)
Voordeel van MD-wisselaar simulatie is dat daarmee TEXT support mogelijk is waarbij mapnamen en tracknamen weergegeven worden op het display van een HU-1205, en een aantal andere HU radio's die ook RDS informatie kunnen ontvangen/weergeven.
De TEXT (track informatie) weergave wordt direct uit de MP3 bestanden gelezen en werkt dus alleen wanneer muziek/MP3's vanaf een USB-stick gespeeld wordt.
(Bij afspelen van muziek via de AUX input is er geen MP3/ID3 informatie beschikbaar (in het audio signaal), dus sowiso geen weergave van track namen op het display. Tevens is de geluidskwaliteit via de AUX input (i.c.m. een losse MP3 player of iPOD) ietsje minder vanwege de diverse malen omzetting van het signaal)
In de CD-wisselaar simulatie krijgen alle mapnamen en tracks een nummer. (Geen namen)
- Voor CD-wisselaar simulatie heb je de standaard USB2 Firmware nodig.
- Voor MD-wisselaar simulatie heb je de USB2 TEXT Firmware nodig.
Dit is voor als je zelf Firmware update. In principe kun je in het bestelproces (bij Motrade) al aangeven hoe je hem wilt hebben en wordt hij met de juiste Firmware en kabels (=optie) geleverd.
De USB2 is opgevolgd door de USB3. Zien er buiten hetzelfde uit.
De TEXT support werkt vanaf de USB2, tweede generatie/versie. De allereersten dus niet van 6 jaar terug.

- Voor de MP3 ID3 tekst weergave (track-informatie) dient de Firmware "met TEXT" geinstalleerd te zijn of worden. (Te downloaden van de Gromaudio.com website) Je kunt ook al zo met TEXT support bestellen.
- Ook de hoofd-map namen worden dan weergegeven op het HU display.

Bediening:
Uitleg geldt voor HU-1205 en andere HU's met dezelfde knoppen combinatie.
- Als je op de HU-1205 met de Source knop naar MD draait dan krijg je op het display "MD-1" of "MD-2" te zien.
Indien je nu met de 1-20 knop draait kun je wisselen tussen "stand MD-1 of MD-2".
MD-1 toont de track informatie. (En kiezen/selecteren van tracks met >>| toets)
MD-2 toont de hoofdmap namen (waartussen je kunt selecteren met >>| )
Zorg dat de Grom de USB-stick als Source bron neemt. Zoniet dan hetgeen hieronder tussen haakjes staat uitvoeren.

(Indien je naar MD-1 draait en even de Source knop naar radio en terug naar MD wisselaar draait verschijnt in het display de Source bron. Dit kan "USB, iPod, of Aux" zijn.
Door binnen 3 seconden de toets >>| (track vooruit) te gebruiken verander je van Source bron. De Grom module toont dit op het display en het wordt hardop uitgesproken.
Zorg dus dat je USB als Source bron gekozen hebt.)

Op "stand MD-2" kun je wisselen tussen je hoofdmappen op USB stick. D.m.v. De toets >>| (volgend nummer) of |<< (vorig nr) kun je bladeren door alle mappen. Selecteer een map door kort indrukken van de 1-20 knop.
Door nu met de 1-20 knop naar MD-1 te draaien, zal de betreffende map gaan afspelen.
Door in de MD-1 stand de toets >>| (volgend nummer) of |<< (vorig nr) te gebruiken kun je bladeren door de nummers/tracks in de map.

Indien je rechts onderin een pijltje naar beneden ziet staan, betekent dit dat de tekst (van mapnaam) niet in een keer op het display past. Door dan op 1-20 knop te drukken schakelt het display op weergave van de volledige mapnaam. Vergeet niet nogmaals op 1-20 knop te drukken om weer naar de normale weergave terug te gaan. (Gaat ook vanzelf terug na ca 30 seconden).

Map-indeling:
Met een HU-1205 zijn ca 39 hoofdmappen mogelijk maar ikzelf kon er maar 36 maken.
Bij te veel mappen gaat de Grom flippen. Maak dus zeker voor het testen eerst maar enkele mappen aan.
Ik heb voor iedere geripte CD een aparte hoofdmap gemaakt, die dus in de root van de USB stick staat. Namen van sub-mappen worden niet weergegeven als je bladert door de mappen.
(CD titels zijn wel als ID3 tag informatie zichtbaar tijdens afspelen van een nummer.
Zorg dus wel dat je CD's goed geript zijn met de noodzakelijke ID3 informatie erin, anders krijg je geen track informatie te zien van het nummer. Indien er totaal geen ID3 tag informatie aanwezig in het MP3 bestand, wordt gewoon de bestandsnaam getoond van het MP3 nummer)

Verder aantal aandachtspunten:
- Gebruik een kleine USB stick van maximaal 8 GB. Als die niet herkend wordt neem dan een andere of bestel er een bij Motrade.
- USB stick geformatteerd als FAT of FAT32 (niet NTFS)
- Hoofdmappen benoemen beginnend met een nummer, bijv:
01-U2 - Achtung Baby
02-Bruce Springsteen - In concert
03-Coldplay - X&Y
Het eerste koppelstreepje (-) mag ook vervangen worden door een punt (dus "01.U2 - Achtung Baby")
Er mogen spaties gebruikt worden maar zorg dat het begin van de mapnaam aansluit aan het mapnummer met koppelstreepje of punt. (Dus 01-U2 of 01.U2)
- Als je geen map-nummers gebruikt worden de mappen in de fysieke volgorde op USB stick afgespeeld (dus niet alfabetisch)

- Je mag bijvoorbeeld een hoofdmap 01-Rock maken en daar bovenstaande CD mappen onder plaatsen, maar ikzelf ben daar geen fan van.
- Je kan/mag veel submappen onder een hoofdmap plaatsen.
- Je kan bijv ook verzamelmappen maken, bijv "01-Rock diversen".

- Maximaal 100 (99) nummers in een map plaatsen omdat de Grom niet hoger telt dat 100.
Track/nummer 184 wordt getoond als track 84. Meerdere nummers verdelen over meer mappen.
Er kunnen zo wel honderden nummers in/onder een hoofdmap zitten, zolang ze maar verdeeld worden over meerdere sub-mappen.
Laatst gewijzigd door hervelt op do 04 jan 2018, 00:40, 25 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
PKing
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 13:13
7
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Peter
Locatie: Lieren

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door PKing »

Ik heb een Chinese Yatour op mijn SC805 zitten, daar kun je verder geen firmware inbrengen zover ik weet.
Gewoon 6 mappen maken CD01-06 en hij speelt alles af, maar soms slaat hij een nummer over, of ziet een map niet, usb eruit en er weer in lost dat meestal wel op. Er kan dus een usb of een sd card in, en het ding heeft een aux ingang die ik nog nooit getest heb.
Laatst heb ik ergens hier het ding afgeraden, aan de andere kant wanneer je niet veeleisend bent, is 36 euro nu ook weer niet een enorm bedrag:-)
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

€36 is wel een heel laag bedrag ja.
Dacht dat die dingen rond de €60 a €65 kosten via Ebay of zo.
Bij Motrade zullen ze ook wel wat duurder zijn, alhoewel je dan wel goede service en support erbij krijgt.

Wat betreft nummers overslaan..., heb je al geprobeerd of gebruik van een ander merk USB-stick hielp ?

En of afspelen vanaf SD-card verschil maakt met afspelen vanaf USB-stick ?


De tekst weergave maakt de Grom wel uniek.
iMIV doet dat ook maar die kost een stuk meer dan een Grom module.
Grom heeft ook nog een goedkoper apparaat wat ook zonder tekst weergave is.
Maar ik zie nu minder mogelijkheden op de website staan van Motrade dan paar jaar terug.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
Kapiteinrob
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 09:12
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Rob
Locatie: Huizen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Kapiteinrob »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Weet iemand wat dit voor apparaat is, yatour, grom of nog iets anders?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie