Ik was net bezig om de auto weer in topstaat te maken om de auto daarna te koop te zetten of in te ruilen maar helaas ben ik in een donker gat gevallen
Maargoed het verhaal zit zo......
Ik reed met de auto op een 50km/h weg en deze viel spontaan stil...
Nou goed gewoon opnieuw starten maar helaas deed de auto deed niks, ik dacht nog van ohhhh sheize is mijn accupool los gekomen deze zat echter na inspectie gewoon goed vast......
Twee minuutjes verder ik probeer hem nog een keer te starten en ja hij deed het weer alleen draaide de motor nu wel met een harde tik in het blok dus gauw de motor uit en kijken of er wel genoeg olie in zat.....
De peil was laag dus ik een litertje olie erbij (ietjes meer) en de oliepijl was weer goed dus maar weer opnieuw starten en helaaas bleef de tik hoorbaar
De ANWB gebeld en vertelde me dat het waarschijnlijk de lagers zijn van de drijfstang en er kwam een sleepwagen om ons op te pikken
Nou vind ik het zoo zonde om hem naar de sloop te brengen omdat er zoveel vernieuwd is
En vorig jaar April heeft de auto al een koprevisie gehad met distributie en waterpomp
Verder is het een complete auto met elektrische stoel volledig leer airco elektrische ramen elektrische schuifdak et cetera et cetera....
Ik heb er heel veel bonnen bij plus alle history tevens origineel Volvo papieren met pasjes en sleutelcodes et cetera et cetera.......
Ook heb ik er nog 2 splinternieuwe voorste draagarmen bij welke ik preventief wilde laten vervangen
Niet echt nodig hoor want weg ligging is goed maar gewoon met de gedachte als ik de auto straks verkoop is dat dan ook weer nieuw
Net zoals een nieuwe wastegate actuator die ik ook heb liggen die nog gemonteerd moest worden.
Verder zijn er vorige maand nieuwe remtangen opgekomen omdat 1 geleider vast was geroest en dus gewoon gelijk allebei vervangen! En in februari de benzinefilter samen met Brembo remblokken.....
En nog meer dingen zoals gasveer motorkap en achterklep gasveren waterhuis radiateurslang het zijn kleine dingen maar het is wel weer nieuw!
De auto staat nu op 17inch craters (interaction mesh II )
En heb nog 2 extra setjes velgen
15inch origineel volvo met winterbanden goede staat
16inch origineel volvo craters ook met winterbanden
Schroefset
Ik wilde de auto te koop zetten voor rond de €3250,- in goede staat gezien de lage kilometerstand en de staat van de auto met nieuw onderstel en andere nieuwe onderdelen......
Ik weet dat een ander blok inbouwen de snelste oplossing is en denk dat een blok B4240T3 165pk zo een 400 euro kost en als je hem zelf kan inbouwen dan heb je hier echt een top auto aan!
Of de oliecarter eraf draaien en nieuwe lagers erin wippen is ook een mogelijkheid maar wel een gok.

Ik wil er voor een leuk bod wel vanaf met een traantje als er animo voor is........... en als er iemand is op het forum die voor een leuke forumprijs een andere motor erin zou willen bouwen hoor ik het ook graag bedenk ik me nu net aan het eind van de advertentie eeeeuwig zonde pfffffffffffffffff en anders kom maar op met een goed bod