Weet iemand wat de minimumdikte van de schijf mag zijn?
Potverdikkie. Ik moet eerst eens verder kijken dan m'n neus lang is, voor ik reply.
Voor jullie: een linkje
http://www.onderdelendirect.nl/volvo/s4 ... emschijven (volvo S40 1.8 uit 98)
Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
- scottreeder
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: di 31 jul 2012, 17:26
- 11
- Model: 850
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Ridderkerk
- rejaatje
- 40forum team
- Berichten: 7094
- Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
- Locatie: Gemert
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
Heren, vraagje.. Mijn remmerij is aan vervanging toe. Ik heb bij Autodoc remschijven rondom besteld met de originele Volvo artikelnummers bij de hand. Nu blijkt na openen van de doos dat de schijven van de voorzijde behoorlijk verschillen van die van de achterzijde. Klopt dit? Ik kan er nergens iets over vinden.
Volvo for life
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10717
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
Die met die lamellen is van de voorzijde. Volgens mij zit daar zeker verschil tussen. Maar misschien kan iemand anders daarop antwoorden die daar kennis van heeft.
- rejaatje
- 40forum team
- Berichten: 7094
- Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
- Locatie: Gemert
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
Jup, zojuist antwoord gehad van Ivar himself
Volvo for life
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
Ter info voor iemand anders dit bovenstaande leest:
Die "dikkere" met koelvinnen ertussen is voor de voorkant van de auto. Dit noemen ze geventileerde remschijven (niet te verwarren met geperforeerde schijven met van die gaatjes erin, worden ook vaak race of performance schijven genoemd). Dat is om de warmte beter af te kunnen voeren aangezien de auto aan de voorkant harder remt dan achter. Dus de schijven aan de voorkant worden warmer.
Er is dus echt verschil tussen de voor en achter schijven. Het is ook niet aan te raden deze uit te wisselen.
Die "dikkere" met koelvinnen ertussen is voor de voorkant van de auto. Dit noemen ze geventileerde remschijven (niet te verwarren met geperforeerde schijven met van die gaatjes erin, worden ook vaak race of performance schijven genoemd). Dat is om de warmte beter af te kunnen voeren aangezien de auto aan de voorkant harder remt dan achter. Dus de schijven aan de voorkant worden warmer.
Er is dus echt verschil tussen de voor en achter schijven. Het is ook niet aan te raden deze uit te wisselen.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
- rejaatje
- 40forum team
- Berichten: 7094
- Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
- Locatie: Gemert
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
Dank voor de aanvulling Jelle, dat vergeet ik nu niet meer
Volvo for life
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Remschijf: dikte, afdraaien, krom, versleten enz
hahahah goed zo, en door "fouten" te maken leert men
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001