Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Antenne afgebroken, wat nu?

Bericht door texaco »

Dakhemeltje losmaken tot zeker aan de b-stijl en voorzichtig een centimeter of 20 laten vallen/vieren.
Aan de onderkant zit een mooie grote moer waarmee de antennevoet in het dak vast zit.

Nieuwe/sloop antennevoet halen en gelijk de rubber vervangen.
Dakje ook eerst eens reinigen.
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

Deze heb ik besteld via aliexpress:
https://m.aliexpress.com/item/325412930 ... 23e758ff14
Ik weet alleen niet of de originele antenne een rode plus-draad heeft om in te schakelen, deze niet in elk geval. Rubbertjes zijn ook los te bestellen, zijn gelijk aan de (geloof het of niet) opel corsa.

Hier nog wat fotos van degene die ik geleverd heb gekregen voor de prijs van €4,28 (ik heb de kortste genomen omdat ik de spriet dubbel op voorraad heb):AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Florisz
Idle
Idle
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 19:55
9
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Ommen

Re: kabel dakantenne

Bericht door Florisz »

JohnnyV40 schreef: ma 10 sep 2018, 19:14 Na het vervangen van mijn antenne voet heb ik geen goede radio ontvangst meer.
Ik moet toegeven dat ik met het loshalen van de kabels, de kabel die eruit ziet als een soort coaxkabel eigenlijk verkeerd uit elkaar trok. Ik heb hem zo goed mogelijk weer in elkaar geduwd maar ik denk dat hierdoor toch mijn slechte ontvangst is ontstaan. Weet iemand hoever deze kabel loopt ? Is dit weer helemaal tot achter de head unit ?

Graag jullie hulp.
Wat laat qua reactie, maar ik had een soort gelijk probleem. Ontvangst was bagger, nieuw spul erop en de ontvangster was nog slechter. Eerlijk gezegd is qua radio ontvangst de X40 het slechtste qua merk dat ik heb meegemaakt.
oomkoen
Idle
Idle
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 09:21
5
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door oomkoen »

Horecaspoilert schreef: ma 05 nov 2018, 15:47 Deze heb ik besteld via aliexpress:
https://m.aliexpress.com/item/325412930 ... 23e758ff14
Ik weet alleen niet of de originele antenne een rode plus-draad heeft om in te schakelen, deze niet in elk geval. Rubbertjes zijn ook los te bestellen, zijn gelijk aan de (geloof het of niet) opel corsa.
Bevalt deze antenne?
En is dat met die connector zo aan te sluiten in een V40 van 2001?
Webdagboek: WDB oomkoen's V40, 2001.
Volvo V40 2.0 benzine. Bouwjaar 2001 phase 2, motorcode: B4204S2 vin: YV1VW17K21F684352 Afbeelding
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: kabel dakantenne

Bericht door volvoS40 »

Florisz schreef: zo 10 feb 2019, 16:53 Wat laat qua reactie, maar ik had een soort gelijk probleem. Ontvangst was bagger, nieuw spul erop en de ontvangster was nog slechter. Eerlijk gezegd is qua radio ontvangst de X40 het slechtste qua merk dat ik heb meegemaakt.
Ligt dat niet eerder aan het nieuwe spul ?
In het algemeen zitten/horen er volvo radioas in, en zit er uitstekende ontvangst in. Kwa bekabeling zijn deze wagens ook daar naar voorbereid (net als vele andere merken)

Als er dan een andere radio in komt, (verloop) stekkers etc, dan kan ik wel ergens begrijpen dat het minder word, en helemaal als het knaken spul is van alie of bij de lokale knakenbak van de media markt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Florisz
Idle
Idle
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 19:55
9
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Ommen

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Florisz »

Bij mij zaten er in 3 van de 4 X40's die ik heb gehad originele radio's in en het was elke keer maar matig qua ontvangst.
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

oomkoen schreef:
Horecaspoilert schreef: ma 05 nov 2018, 15:47 Deze heb ik besteld via aliexpress:
https://m.aliexpress.com/item/325412930 ... 23e758ff14
Ik weet alleen niet of de originele antenne een rode plus-draad heeft om in te schakelen, deze niet in elk geval. Rubbertjes zijn ook los te bestellen, zijn gelijk aan de (geloof het of niet) opel corsa.
Bevalt deze antenne?
En is dat met die connector zo aan te sluiten in een V40 van 2001?
Deze antenne heeft geen versterker. Niet kopen dus, dan is je ontvangst compleet weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

Voor degenen die nog een nieuw antennerubber zoeken; deze past perfect en kun je monteren zonder de antenne los te maken: https://m.aliexpress.com/item/32914061055.html
Bij de originele antenne zit verder onder de voet nóg een rubber, waardoor de doorvoer niet gaat lekken als het buitenste rubber kapot is.
Zelf heb ik nu drie antennes geprobeerd, allen zonder veel verbetering. Ik denk, gezien de aansluiting, dat onze HU’s een antenne met DAB (zónder plusje!) nodig heeft. Bij mij gaat in ieder geval binnenkort de originele antenne er weer op, met dit nieuwe rubber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
oomkoen
Idle
Idle
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 09:21
5
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door oomkoen »

Horecaspoilert schreef: do 28 mar 2019, 13:01 Voor degenen die nog een nieuw antennerubber zoeken; deze past perfect en kun je monteren zonder de antenne los te maken: https://m.aliexpress.com/item/32914061055.html
Nice, heb Ali toevallig open staan. Schijnen korting dagen te zijn en mijn kleine auto kan ook nog wel wat leuks gebruiken. :P
Webdagboek: WDB oomkoen's V40, 2001.
Volvo V40 2.0 benzine. Bouwjaar 2001 phase 2, motorcode: B4204S2 vin: YV1VW17K21F684352 Afbeelding
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door JohnnyV40 »

Horecaspoilert schreef: do 28 mar 2019, 13:01 Voor degenen die nog een nieuw antennerubber zoeken; deze past perfect en kun je monteren zonder de antenne los te maken: https://m.aliexpress.com/item/32914061055.html
Bij de originele antenne zit verder onder de voet nóg een rubber, waardoor de doorvoer niet gaat lekken als het buitenste rubber kapot is.
Zelf heb ik nu drie antennes geprobeerd, allen zonder veel verbetering. Ik denk, gezien de aansluiting, dat onze HU’s een antenne met DAB (zónder plusje!) nodig heeft. Bij mij gaat in ieder geval binnenkort de originele antenne er weer op, met dit nieuwe rubber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Andre ,
Heb jij de oude wegesneden ?
En deze nieuwe ( Die ik ook van jou heb :tumbup ) is die dus rekbaar genoeg om , om over de voet heen te schuiven ? En dicht hij zo dan afdoende af ?
Gebruikersavatar
Gummiebeer
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 05 aug 2018, 08:48
5
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Dennis
Locatie: Enschede

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Gummiebeer »

Ook ff de antenne rubber besteld via Ali. Nu nog een maand geduld opbrengen. :P
2001 Volvo S60 2.4 140PK Edition
2000 V40 1.8 Europa Special Edition Economy Line
v40fan
Overleden
Overleden
Berichten: 107
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 21:07
5
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Roland
Locatie: Amsterdam

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door v40fan »

Ik heb laatst de (behoorlijk vergane) spriet er af geschroefd en vervangen door een zelfde, maar stuk nieuwer en intacter exemplaar. De ontvangst is een stuk beter nu. Kennelijk kan zo'n spriet ook van binnen vergaan.
V40 T4 2002 • V40 2.0 2003
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

JohnnyV40 schreef:
Horecaspoilert schreef: do 28 mar 2019, 13:01 Voor degenen die nog een nieuw antennerubber zoeken; deze past perfect en kun je monteren zonder de antenne los te maken: https://m.aliexpress.com/item/32914061055.html
Bij de originele antenne zit verder onder de voet nóg een rubber, waardoor de doorvoer niet gaat lekken als het buitenste rubber kapot is.
Zelf heb ik nu drie antennes geprobeerd, allen zonder veel verbetering. Ik denk, gezien de aansluiting, dat onze HU’s een antenne met DAB (zónder plusje!) nodig heeft. Bij mij gaat in ieder geval binnenkort de originele antenne er weer op, met dit nieuwe rubber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Andre ,
Heb jij de oude wegesneden ?
En deze nieuwe ( Die ik ook van jou heb :tumbup ) is die dus rekbaar genoeg om , om over de voet heen te schuiven ? En dicht hij zo dan afdoende af ?
Ja, de oude was bij mij al gescheurd. Met een beetje wiebelen van de antennevoet trek je die oude er zo onderuit. De nieuwe kun je oprekken over de voet heen en er onder frommelen. Da’s geen heel fijn werkje maar ik heb het nu twee keer uitgevoerd en ik heb er niets aan over gehouden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

v40fan schreef:Ik heb laatst de (behoorlijk vergane) spriet er af geschroefd en vervangen door een zelfde, maar stuk nieuwer en intacter exemplaar. De ontvangst is een stuk beter nu. Kennelijk kan zo'n spriet ook van binnen vergaan.
Dat klopt, de spriet kan inwendig ook stuk gaan. Bij Ali zijn ze ook te koop maar kijk dan wel even naar de schroefdraad, daar zijn verschillende maten in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Johannes1970
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 20:49
5
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Wageningen

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Johannes1970 »

Bedankt voor de tip, heb net zo'n voet rubber besteld.
Gebruikersavatar
Horecaspoilert
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 365
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: André
Locatie: Tholen, Zeeland

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door Horecaspoilert »

Ik heb de sharkfin antenne gekocht uit de howto op het forum. Daarna was alle ontvangst volledig weg. Uiteindelijk heb ik op de sloop de mooiste antennevoet uitgezocht en opgepoetst. Nieuw rubber van aliexpress er onder en gemonteerd, volle mep ontvangst. Terug bij af dus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door MarcO »

De sharkvin die ooit bij Emil te bestellen was heeft wel een antenne erin zitten. Goed opletten dus welke je koopt.
Jammer dat het voor jou tegenzit met deze aankoop.
Gebruikersavatar
Vurnality
Idle
Idle
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 19:41
4
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Jarmo

Elektrische antenne in Volvo s40 1.6 benzine bj 2000 phase1

Bericht door Vurnality »

Hallo,

Ik heb een elektrische antenne aangeschaft voor mijn volvo s40, er zat een wit stekkertje in een zwart blokje met een ijzer slangetje eraan. Weet niet waarvoor dat blokje dient.

Ik heb een elektrische antenne gekocht met het stekkertje. Daar zitten 3 draden op
1 zwart
2x roodzwart

Op het stekkertje dat in dat blokje al zat zitten 2 waarvan 1 0.4 v aangeeft op multimeter als radio aangaat. Ik denk dat dat de remote draad is.
De andere geeft niets aan.
Maar hoe sluit ik die elektrische aan dat die aangaat als radio aangaat dus uitschrijft en radio uit. Inschuift.

Gezien ik 3 draden bij de elektrische heb en natuurlijk de antennestekker en massa voor op chassis.
Trotse Volvo v40 t4 rijder met een t15 turbo en een schroefset voor extra wegligging ;)
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Elektrische antenne in Volvo s40 1.6 benzine bj 2000 phase1

Bericht door jbruijs »

Dat verschilt wel wat per antenne/merk.
Is het een originele Volvo? Of een after market?
En zit er niet gewoon een handleiding bij met elektrisch schema?
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Alles mbt antenne x40 (bv defect, sharkfin, voet, stoort etc

Bericht door texaco »

Even inhaken op dit topic.
Ik zoek een shark fin antenne, specifiek voor DAB+.
Goed en liefst ook goedkoop :P

Wie heeft er al welk merk/type zulk een antenne geplaatst en kan er al iets over vermelden?
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie