Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Ik bezit dus een Volvo V50 2.0 d uit 2006. De auto reed zeer fijn. Motor heeft 2 ton gelopen en altijd goed onderhouden. Er zat een lek in de linker turbo slang (grote dikke links vooraan). Dat ding laten vervangen en het vermogen is verdwenen. Met het vermogen bedoel ik echt geen turbo druk meer. Het lijkt net alsof je in een turbo loze auto rijdt. Ik heb de oliefilter, olie, brandstoffilter en de luchtfilter vervangen zonder resultaat. Nu ga ik binnenkort het spruitstuk schoonmaken waar die twee slangen samenkomen. Maar ik heb verder geen idee waar ik verder moet kijken. Vele verhalen gelezen en een paar gebundeld. Maar na de linker slang te hebben vervangen vermogen gewoon weg. Ding rijdt wel en kan rond de 160 met enige moeite komen maar vaak ook gewoon bijna niet, je voelt gewoon dat er niets meer in zit. Heel vaag en frustrerend hahaha!!!

Misschien heeft iemand een idee die schrijf ik op en ga ik het uitzoeken
Gebruikersavatar
Solaire
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 693
Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
9
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Peter
Locatie: Breda

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Solaire »

Heb je de foutmelding gewist? Grote kans dat hij nog steeds in de noodloop draait na vervanging turboslang zolang de foutmelding erin zit.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Bedankt voor het meedenken. Ik heb nog nooit een melding gehad. Was naar een Volvo gast geweest en die heeft hem aan zo'n ding gehangen en daar stonden geen meldingen 0 meldingen. Vaag hoor
Gebruikersavatar
Solaire
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 693
Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
9
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Peter
Locatie: Breda

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Solaire »

Vreemd, een scheur in zo'n slang genereerd namelijk een foutmelding die je middels Vida kunt lezen en wissen. Ik zou hem dus aan een uitlees apparaat hangen om te zien wat de auto aangeeft. Dan kun je wat gerichter verder zoeken, ook als het totaal niet gerelateerd is aan de vervangen slang.

Is je oliepeil niet hoger dan normaal? Het kan zijn dat je toevallig in een regeneratie terecht bent gekomen.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Ik ga morgen maar ff naar een of andere Volvo garage. Ik laat het morgen horen. Toen dat lek er zat had ik tijdelijk het lek met tyribs en ducktape verbonden. Ik moet zeggen dat dat ding toen wel lekker rap was. Geen foutmelding etc. Bij garage uit laten lezen, geen foutmelding te zien. Hebben ze mss gesjoemeld met de ECU?
Gebruikersavatar
Solaire
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 693
Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
9
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Peter
Locatie: Breda

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Solaire »

Dat is denk ik het makkelijkst, of je moet in de buurt wonen van iemand op het forum die een Dice heeft (staat ergens een lijstje).

Denk niet dat er mee gesjoemeld is hoor, dat is best ingewikkeld om zoiets simpels als een lekkende slang op te lossen.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


drlow
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 00:23
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kerkrade

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door drlow »

Niet ergens per ongeluk een vacuümslangetje eraf geduwd?
Onder de inlaat net boven de oliefilter?
Deze zijn vaker uit gelemmeld, en daardoor niet strak op de aansluitingen.
Er zitten ook 2 of 3 turboregelklepjes op de 2.0d varianten, afhankelijk van welke euro norm.
Deze willen ook wel vaker sneuvelen.
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31971
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door René »

Lijst met Vida en Dice bezitters

Noord Holland:
Kapiteinrob / Vida 2014D - Dice + EWD - Huizen
VolvoRobin - 2013A (NL) - Dice Pro+ - Purmerend
Wouter - VIDA 2014D (EN) + Volvo EWD 2014D - Dice - Schiphol
Wouter - Autocom Opus CDP + CARS met abonnement - Schiphol
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Ik ben echt wel super handig. Heb groot onderhoud gedaan, zelfs de dieselfilter weer zonder luchtbellen erop gekregen. Maar al dat andere spul zoals slangetjes om en rond de oliefilter ik zag ze hangen en voelde best broos allemaal
Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Ik heb vandaag 4 nieuwe banden op de Volvo gezet. Gelijk even naar de linker slang laten kijken en idd de slang vult zich niet met lucht wanneer je veel gas geeft. Je kan het zo indrukken. Ik heb bij thuiskomst de T splitsing gedemonteerd en schoongemaakt. Stukje gereden en wat denk je,.... Nog steeds hetzelfde probleem, geen turbo :tumbdown Volvo garage zegt ja je mag langskomen, 120 euro's onderzoekskosten per uur zonder reparatie etc... Godsamme, ik laat een slang repareren en gelijk mijn hele auto is anders... Pff ik ben er even klaar mee

Oja, toen ik de T splitsing ging schoonmaken was deze wel nat vanbinnen vooral de inlaat kant. Misschien zegt dat iets?
Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

2 keer uitgelezen geen fouten... Jammer ik ga het hier bij laten. Weinig vertrouwen in al die garages met hun zogenaamde shit
drlow
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 00:23
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kerkrade

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door drlow »

Die 2.0d zijn altijd vettig.
Trek maar eens een slang van de intercooler, daar blijft het uit druppen.

Een kwestie van schoonmaken is meestal echt een forum dingetje. Geen turbodruk komt niet doordat een kanaal vervuild of vettig is. Hoogstens als een sensor verstopt zit.

En daar komt altijd een foutcode en melding bij gepaard.
Rb77
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 17:30
4
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2006

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door Rb77 »

Thnx Voor de reacties. Ik ben nu 3 keer naar een garage geweest, ook waar ik deze slang heb vervangen. Alle keren aan de pc gehangen en geen ene foutmelding. 0 fouten, wat natuurlijk erg mooi is maar het is niet meer de auto die ik had. Met moeite de 160 halen en als je vol gas geeft dan voelt het alsof dat ding nog meer inhoud en als je beetjes gas geeft voel je ineens een piep klein boostje... Vage sjips... Ach het rijd en ik rij er maar vrolijk mee verder. Chippen heeft nu ook geen zin want een auto chippen die mongolide is gaat zeker fout hahahaha ik heb dus een Mongolvo V50 yeahhh!!

Ja die intercooler slangen heb ik eraf gehaald ja. Was dat T stuk aan het poetsen etc. Idd wat een druiper zeg, zwarte zooi. Gelukkig niets aangekoekt ofzo... Ik trek hem tegenwoordig ook dik tot de 4 a 5000 toeren door

Je had het over sensoren die verstopt kunnen zitten. Waar kan ik evt een kijkje nemen of hoe heten die sensoren die met de turbo corresponderen?
drlow
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 00:23
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kerkrade

Re: Weinig vermogen Volvo V50 2.0 D

Bericht door drlow »

Bij deze modellen zal niet snel iets verstopt zitten.
Of het moet al een geblokkeerd roetfilter zijn.
Heeft de auto een adm tankje? Deze kunnen ook defect zijn. Of leeg zijn.

Turboregelventielen defect komt ook vaak voor.
Volgens mij zit er 1 aan de achterzijde van het blok, en 2 vlakbij de dynamo. Of eentje rechts tussen de luchtfilter en motorblok in.

Wel heel vreemd dat er geen foutcode is, of de tester leest het niet.
Een Vida lijkt me wel.

Want om een 2.0d tot 5.000rmp door te trekken lijkt me niet verstandig.

Succes.
Plaats reactie